Jump to content
perzykt

Hamulce tylne - grzeją się tarcze

Recommended Posts

Mam problem, polegający na tym że po wymianie klocków na nowe, klocki lekko ocierają o tarcze i w czasie jazdy tarce grzeją się - zaznaczę że tarcze mają minimalny próg i przejechały ok.60 000 km (tarcze i klocki nie są tanim zamiennikiem a markowym produktem - mam założone tarcze ATE a klocki w tym momencie są TEXTARA). Tłoczki w zaciskach chodzą lekko, nie noszą śladów wycieków, a gumki osłonowe są całe - w jednym z zacisków wymieniłem nawet tłoczek z uszczelnieniem na nowe ale to nic nie zmieniło. Wymieniłem również płyn hamulcowy na nowy ale to również nic nie zmieniło. Zrobiłem również test z dezaktywowanym hamulcem ręcznym - tzn. odsunąłem trzpień ręcznego tak jak do wymiany klocków i pojeździłem autem - niestety hamulce nadal się grzały. W tym momencie skończyły mi się pomysły gdzie mogę szukać przyczyny tego stanu rzeczy. Rozważam w tym momencie zakup regenerowanego zacisku - znalazłem firmę z Konina która się specjalizuje w regeneracji zacisków.

Pytanie tylko czy to pomoże ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, rosol napisał:

a jarzmo chodzi dobrze?

Wszystko chodzi lekko - swego czasu wymieniłem nawet prowadniki w jarzmie. Wszytko jest przesmarowane specjalnym smarem do hamulców.

W jednym z zacisków nawet kiedyś wymieniłem przewód elastyczny bo myślałem, że tu jest problem ale też rezultatu żadnego nie było.

Gdzieś w necie wyczytałem, że koleś miał podobny problem w B7 ale niestety nie było napisane gdzie była przyczyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Niestety mnie pomoge Ci ale ja mam to samo. Po podrózy tylne tarcze są gorące. Rok temu w sierpniu wymieniłem klocki na ATE i zauważyłem ze tylna felga ciągle jest okopcona od pyłu.  Wczoraj znowu wymieniłem klocki ale juz na jakies tańsze bo stwierdziłem ze jesli nadal będą sie tak wycierać to szkoda kasy na ate.  Ale fakt ze tak nie powinno być. Mechanik polecił mi jeszcze zrobić jeden manewr z hamulcami. jak bedą jakies efekty to napiszę. Dodatkowo proszę o jakies spostrzeżenia. Może ktoś już miał taki przypadek i udało mu się to naprawić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Wojtek Passat B7 177KM napisał:

Mechanik polecił mi jeszcze zrobić jeden manewr z hamulcami. jak bedą jakies efekty to napiszę

A teraz nie możesz napisać? Może już ktoś z forum przerabiał taki "manewr" i napisze swoje spostrzeżenia.

Edited by Krawcol82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie powinno się zawsze sprawdzić stan tłoczka i prowadniczek :) Połowa mechaniorków zapomina o prowadniczkach i wyczyszczeniu jarzm

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie problem rozwiązany - zdecydowałem się kupić regenerowany zacisk w firmie RE ECO Konin, która zajmuje się regeneracją tego typu zacisków.

Problem z grzaniem się hamulców minął - teraz jest OK.

Nie wiem tylko dlaczego po mojej wymianie tłoczka problem nie ustał - może oni jeszcze robią coś z samym zaciskiem w środku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprawdzałeś gładzie po której porusza się tłoczek ? + prowadnice stan ?, Jarzma ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, KLICHO napisał:

A sprawdzałeś gładzie po której porusza się tłoczek ? + prowadnice stan ?, Jarzma ?

Jarzmo OK wyczyszczone przed założeniem nowych klocków, prowadnice nowe przesmarowane specjalnym smarem do hamulców - poruszają się jak w "maśle", co gładzi zacisku to być może tu jest problem że tłoczek po wymianie się przycinał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem rożnych rzeczy m.in. ostrego hamowania aby troche rozruszać zacisk i aby może coś się odblokowało. I nic!

Jeden gość niby wyczyścił mi dokładnie jarzma, prowadnice nasmarował i tłoczek i to samo. nadal się grzeją. podniosłem samochód do góry i po zwolnieniu hamulca koła cieżko się krecą i słychac tarcie. tak jakby tłoczek wystarczająco się nie cofnął. Temperatura tarczy wynosi nawet ok 140 stopni czasem tylko 90. Zastanawiam się czy w grę wchodzi tylko regeneracja zacisków ( podkreslam za lewa i prawa strona grzeje się tak samo i w tym samym momencie zaczął się problem zarówno z lewej i prawej ). Jeden mechanik powiedział mi że może był błąd w sztuce przy wymianie klocków i stad moje problemy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie problem nadal nierozwiązany... Zregenerowałem obydwa tylne zaciski i tarcze nadal są gorące. prawa strona mniej. Każdym z czterech kół można zrobić ok 1,5 obrotu bo lekko tarcza dotyka klocka- przód jest zimny a tył gorący.

 Zastanawiam się czy to może tarcze które nie są super gładkie - porobiły mi się nierówności - być może spowodowane temperaturą. Dziwi mnie tylko jedno że skoro zaciski działają poprawnie to czy klocek nie powinin dopasować się tarczy?

Do głowy przychodzi mi jeszcze

-sprawdzenie płynu (był wymieniany 3 lata temu)

- niektórzy piszą o korektorze siły hamowania.

Może ktoś ma jakąś cenną radę 

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Wojtek Passat B7 177KM napisał:

niektórzy piszą o korektorze siły hamowania.

W passacie nie ma czegoś takiego. Wszystko robi pompa abs 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję ci wysłać zaciski do regeneracji ale do firmy która się tym zajmuje - ja znalazłem takową w Koninie. U mnie ten zabieg pomógł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy