Skocz do zawartości
fifel

diesel Pisk/gwizd przy dodawaniu gazu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Passat B6 2,0 TDI BMP 140KM - problem pojawia się przy dodawaniu gazu / przyspieszaniu. Pojawia się świst, a raczej gwizd jakby miał jakąś nieszczelność. 

Samochód kupiłem rok temu i już to miał, mechanik mówił że nie wie, że może turbina, ale minął rok i dobrych kilka tys km i auto jeździ, ma moc i nic się nie dzieje oprócz pisku, który trochę się nasilił (wcześniej na postoju ciężko było uzyskać ten gwizd, teraz przy przygazówce już się pojawia. Podejrzewam, że gdyby turbina tak gwizdała to by niedługo później padła całkiem.

Sprawdziłem szczelność dolotu korkując układ za przepływomierzem z jednej strony i w okolicach alternatora z drugiej strony, podłączyłem kompresor i cisza... delikatne syczenie z okolicy rury od przepływomierza do turbiny więc ją wymieniłem i dalej to samo. Gwizd wydobywa się gdzieś zza silnika, jakby z okolicy turbiny ale turbina to raczej nie jest bo nie gwiżdże tak regularnie jak pracuje turbina, przy przyspieszaniu wystarczy trochę ująć gazu i odgłos momentalnie znika, dodanie gazu powoduje od razu gwizd.

KKiedy wymieniałem olej z filtrami to na jakieś 2 kilometry jazdy przestał świszczeć, dlatego myślałem też o dolocie bo przy wymianie filtra powietrza mógł docisnąć rurę, ale po 2 km znów się zaczęło. 

Czasem się zdarza że przy przyspieszaniu zaraz po odpaleniu auta nie słychać gwizdu tylko jakby przedmuch powietrza, a za chwilę pojawia sie już standardowy gwizd.

Jeżeli ktoś jest w stanie mi pomóc to jestem chętny bo już nie mam siły do tego piszczenia, a wkurza to niemiłosiernie podczas jazdy, bo ludzie się czasem aż oglądają

 

Znalazłem jeszcze jakąś rurę, która idzie między silnikiem, a katalizatorem (?) która od pewnego miejsca jest cała w nagarze olejowym. Pytanie co to za rura i czy to może oznaczać nieszczelność? To nie rura od EGR'a ? W załączniku zdjęcia robione z prawej strony auta (od strony pasażera), z góry spod maski.

 

Edycja:

Wczoraj po wymianie tej rury między przepływomierzem, a turbiną (dolot) dźwięk się zmienił, tj na zmianę gwizd/przedmuch powietrza, więc ewidentnie nieszczelność i wydaje mi się że w okolicy przed turbiną, bo tam gmyrałem i wtedy dźwięk się zmienia. Pytanie tylko gdzie tam jeszcze może być przedmuch? czy pomiędzy turbiną a rurą plastikową może być nieszczelność? tam jest uszczelnienie na oringu...

20180808_162051.jpg

20180808_162236.jpg

20180808_162541.jpg

Edytowane przez fifel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim, 

 

To mój pierwszy post, nie chciałem zakładać nowego wątku więc podpinam się pod ten. U mnie dziwne gwizdanie pojawiło się około rok temu. 

Turbina po regeneracji miała około 30 tyś, robiona w w zaufanym warsztacie. Próbowałem reklamować ale usłyszałem, że to nie turbo. 

To jakaś nieszczelność, uszczelka (prawdopodobnie na wydechu). Dziś mam około 40 tyś przelotu na tej turbince. W praktyce wszystko działa ok (brak błędów). 

W końcu, w ostatnim tygodniu dobrałem się sam do układu wydechowego, wymieniłem lekko padającą chłodniczkę spalin, wyczyściłem EGR i przepustnicę. 

Wyczyściłem element dolotu w którym montujemy EGR, wszystko ładnie złożyłem i pojechałem testować. Niestety ale objawy powróciły po około 10km.

Powróciły, ponieważ po uruchomieniu silnika i do momentu solidnego nagrzania była cisza. Wcześniej również gwizdanie nie pojawiło się od razu. 

Jeśli to zwykła nieszczelność to chyba powinno gwizdać zaraz po starcie i ruszeniu? Gwizdanie nie jest równomierne, zaczyna się kiedy turbinka się wkręca. 

Wkręca na maxa i potem zaraz przy schodzeniu, czasem tak w przerywany nierówny sposób. Słychać to wyraźnie w środku, a na zewnątrz jak bardzo głośne turbo(gwizd, świst).

Może po rozgrzaniu coś się otwiera(EGR, chłodniczka spalin), coś co nie działa w 100% i powoduje gwizdanie? Nie mam pomysłów... Sprawdziłem układ wydechowy. 

Układ dolotowy sprawdziłem bardzo pobieżnie, jednak czy przy dziurawym wężu, chłodnicy, nie powinno gwizdać od razu? Jak się do tego mają zaworki sterującą podciśnieniem? 

Myślę żeby może odłączyć EGR na ciepłym i chłodniczkę, mam kabel.  Mój silnik to BLS, 370tyś, 2007/08 rok, DPF (wymieniany). Bardzo proszę o pomoc... ?

 

 

 

 

Edytowane przez Mike83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego objawy które opisujesz są bardzo podobne do moich - dźwięk to taki bardziej gwizd taki skrzekliwy niż świst powietrza, ale ja mam wrażenie że to z dolotu, bo jak nim ruszam od strony filtra powietrza to wtedy dźwięk na chwilę po odpaleniu się zmienia i np znika chwilowo gwizdanie i słychać tylko przepływ powietrza przez nieszczelność. Później gwizd znów się pojawia.

Wydechu co prawda nie sprawdzałem, bo nie wiem jak się zabrac ale cały czas mam wrażenie że to dolot.

Szkoda że nie mieszkamy bliżej siebie bo byśmy mogli porównać objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, tylko ja na postoju, czyli biegu jałowym nie mam objawów. U mnie potrzeba, żeby turbinka zaczęła mocno dmuchać. 

Dolot wydaje się dużo prostszy w demontażu niż wydech, jednak ciężej namierzyć nieszczelność. No i zostaje jeszcze sam intercooler.... 

W tym tygodniu rozbieram dolot, zamówię w ASO uszczelki do rur. Szczególnie podejrzana jest na wyjściu powietrza z turbo. 

Rura jest wyraźnie zapocona na łączeniu turbo/rura. Rozbiorę również odbudowę filtra i rurę. Zobaczymy... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na początku też tego nie było na postoju/jałowym biegu (ok rok temu), dopiero od niedawna sie to na tyle pogłębiło że słychać

Co do intercoolera to sprawdzałem kompresorem - tj. zadeklowałem z obu stron i wdmuchałem ciśnienie - polecam, tylko trzeba dopasować zaślepki do przytkania dolotu. Za filtrem 80mm, przed kolektorem dolotowym 60mm i 23mm w odmę (tam miałem podpięty kompresor).

A powiedz mi na wyjściu powietrza z turbo jak zobaczyłeś że zapocone? od góry czy dołu bo ja nie mogę jakoś tam dojrzeć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostrzegłem od dołu, od dołu również można łatwo rozpiąć zabezpieczenie. Jednak całkowity demontaż rury od góry, dużo więcej od góry widać po wyjęciu akumulatora. 

Bez demontażu czegokolwiek, rzeczywiście nic nie widać od góry. Dobrze jest użyć latarki... 

 

Kolego a sprawdziłeś dobrze: 

"Znalazłem jeszcze jakąś rurę, która idzie między silnikiem, a katalizatorem (?) która od pewnego miejsca jest cała w nagarze olejowym. Pytanie co to za rura i czy to może oznaczać nieszczelność? To nie rura od EGR'a ? W załączniku zdjęcia robione z prawej strony auta (od strony pasażera), z góry spod maski" 

To jest właśnie chłodniczka recyrkulacji spalin do EGR-a, a reczej jej kawałek. Reszta znajduję się pod DPF-em. To że jest w oleju to nic nie znaczy, olej jest z silnika. 

Ważne czy nie puszcza na klapie otwierającej, ale to można zobaczyć tylko od dołu. Będzie okopcona, luz na sworzniu a podczas pracy mogą lecieć spaliny... 

thumb.jpg

Edytowane przez Mike83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

mam bardzo podobny problem, przy zwiększaniu obrotów (nawet na biegu jałowym) słychać taki metaliczny świst, nie wiem jak bardziej precyzyjnie mógłbym to opisać. Dodam, że praktycznie w całym zakresie obrotów, ale tylko przy ich zwiększaniu. Sprawdziłem chłodnicę spalin i okazało się, że na na tej osi jest okopcenie i sama gruszka dość opornie się porusza. Przygotowywałem się więc do jej wymiany, ale wcześniej żeby się upewnić zamówiłem te blaszki do odcięcia systemu recyrkulacji spalin. Po ich zamontowaniu zamiast złącza elastycznego (zablokowany port w kolektorze wylotowym jak i wlot do chłodnicy spalin) nic się nie zmieniło.

Turbina świszczy normalnie przy przegazowywaniu (chociaż ciężko to usłyszeć na tle tego dźwięku z nieznanego źródła). Samochód przyśpiesza normalnie, nie zauważyłem spadku mocy czy czegoś tego rodzaju, nie wyskoczył również żaden błąd.

Dodatkowo sprawdziłem pasek wielorowkowy poprzez jego zdjęcie - brak rezultatu oraz rozpiąłem rurę od intercoolera (od strony sprężarki) - również bez rezultatu. Zastanawiam się nad zmianą turbiny, ale obawiam się że nie przyniesie to również żadnego rezultatu.

Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne sugestie,

Maciek

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy któryś z was dotarł do sedan, co jest było przyczyną problemu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam podobne objawy i problem z gwizdem podczas przyspieszania w golfie 2.0 TDI. 150 km crbc. Czy ktoś rozwiązał ten problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie w B6 2.0 TDI zmagałem się z tym świstaniem gwizdaniem i winna była chłodniczka spalin, były tam nieszczelności na tym grzybku co pokazał kolega wyżej na obrazku. Ja wywaliłem całkowicie chłodnice spalin i zaślepiłem ją oraz EGR. Wysłałem też sterownik silnika na zmiane w ECU bo były błędy w silniku. Ale teraz jest cisza i mam spokój :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności