Skocz do zawartości
darko369

błąd sondy lambda 2.0tdi cr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 

Od dłuższego czasu męczę się z błędem sondy lambda  - mieszanka za bogata.

image.png.86edfa6452d59b5d7a9ceaa606c64e76.png

 Sonda była już wymieniona na inną(używaną - kwestia ceny ;) ) o takim samy numerze jak oryginalna, niestety bez poprawy.

również zaworek n75 też był wymieniony na nowy oryginalny

Wykasowanie samego błędu pomaga na około 20km.

z ciekawości powiem, że w zimę jak temperatura spadła do około -20stopni C. błąd sam zginą. pojawił się ponownie gdy tylko zrobiło się cieplej.

według mechaników jest to skomplikowany temat. egr podobno jest ok.

aby można było coś powiedzieć załączam logi dynamiczne.

http://vaglogi.pl/log-001_Orl23.html

http://vaglogi.pl/log-003_Zcc18L.html

http://vaglogi.pl/log-004_oEEMFJ.html

http://vaglogi.pl/log-008_y4n8Fk4.html

http://vaglogi.pl/log-010_CZOXp2.html

http://vaglogi.pl/log-011_Dinju6.html

mam nadziej, że ktoś pomoże rozwiązać problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymień na nowy oryginał i nagle błąd przestanie być skomplikowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdybym miał pewność, że na 100% to pomoże to zrobiłbym to bez wahania.

jednak jak czytam opinie innych użytkowników z takim samym problemem, i którzy wymienili sondę na nową oryginalną a problem pozostał,

to jakoś się nie spieszę z wymianą sondy gdyż problem może tkwić gdzie indziej.

sam koszt sondy oryginał, a nie jakiś zamiennik to koszt około 1tyś

później może się okazać, że to jednak egr może mieszać - kolejne 900zł

a na końcu okaże się, że to przepływomierz - 500zł

dlatego zrobiłem logi i jeśli coś z nich można wyczytać to byłbym wdzięczny za taką informację.

 

 

Edytowane przez darko369

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimą powietrze jest gęstsze więc problem może nie występować (lepsze warunki spalania) ale to teoretyzowanie. Jeśli korekcje na wtryskach są poprawne (na biegu jałowym) i DPF nie zapycha się zbyt często (jeden z objawów lejących wtryskiwaczy) to problem jest po stronie czujnika. O ile oczywiście cały pozostały osprzęt jest sprawny. Doładowanie zdaje się być trochę słabe w niskich obrotach i może tu można by upatrywać problemu ale niech to oceni ktoś jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem uzywke od octawi za 50 zl i juz dwa lata smiga. Wczesniej blad wyrzucalo co chwile. Jesli nie chcesz za duzo inwestowac to sprobuj z urzywka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, ale już próbowałem.

pierwsze co zrobiłem to kupiłem używaną sondę lambda za 100zł, chyba 3-letnią i niestety błąd się świeci do dzisiaj.

Ostatnio wymieniłem przepływomierz na nowy, też bez efektu.

Teraz mam zamiar zabrać się za egr, na początku wyjąć i zobaczyć w jakim jest stanie, wyczyścić i sprawdzić efekty.

jak będzie jakaś poprawa to egr pójdzie do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2018 o 18:22, darko369 napisał:

Dzięki za podpowiedź, ale już próbowałem.

pierwsze co zrobiłem to kupiłem używaną sondę lambda za 100zł, chyba 3-letnią i niestety błąd się świeci do dzisiaj.

Ostatnio wymieniłem przepływomierz na nowy, też bez efektu.

Teraz mam zamiar zabrać się za egr, na początku wyjąć i zobaczyć w jakim jest stanie, wyczyścić i sprawdzić efekty.

jak będzie jakaś poprawa to egr pójdzie do wymiany.

Autko masz seryjne czy po sofcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.10.2018 o 18:22, darko369 napisał:

Dzięki za podpowiedź, ale już próbowałem.

pierwsze co zrobiłem to kupiłem używaną sondę lambda za 100zł, chyba 3-letnią i niestety błąd się świeci do dzisiaj.

Ostatnio wymieniłem przepływomierz na nowy, też bez efektu.

Teraz mam zamiar zabrać się za egr, na początku wyjąć i zobaczyć w jakim jest stanie, wyczyścić i sprawdzić efekty.

jak będzie jakaś poprawa to egr pójdzie do wymiany.

Trochę odgrzebuje temat no ale cóż też spotkała mnie ta przyjemność. Błąd sondy lambda, który wyskakuje częściej gdy jest na dworze ciepło gdy przegonię passata. W zimie praktycznie błąd nie występował. Teraz jeszcze doszło nierówne przyspieszanie (falowanie) po odpaleniu, silnik faluje podczas przyspieszania przez jakieś 2-4KM później pewnie dostaje temperatury i jest ok. Na wolnych obrotach tego nie słychać tylko jak przyspieszam. Ktoś coś poradzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności