Skocz do zawartości
topor17

Sporadyczny spadek mocy B5 1.8T 03r.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pewien problem, a polega on tym, że auto czasami traci moc. Nie jest to częste zjawisko i nie mam pojęcia co może być przyczyną. W ciągu przejechanych ostatnio 3000km problem pojawił się może z 5 razy i wydaje mi się, że auto nie zawsze dysponuje taką samą mocą lecz są delikatne wahania. Nie polega to na tym, że auto staje się mega mułem lecz powiedzmy jedzie jak zwykłe 1.8 bez turbo. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów wraca do normy. Pomijając poprzedni problem turbo dosyć późno łapie pełną moc ( lekko poniżej 3000RPM) i po podpięciu VAG'a widoczny jest błąd P0601.

Poniżej przesyłam logi które udało mi się zebrać. Niestety nie udało mi się zebrać logu w momencie kiedy brakuje tej mocy 

001+ 002+ 003 http://vaglogi.pl/log-001_002_003_hJ7bM5.html

004+ 005+ 006 http://vaglogi.pl/log-004_005_006_ou3P8zu.html

115+ 117+ 188 http://vaglogi.pl/log-115_117_118_ptrWvoj.html

003+ 020           http://vaglogi.pl/log-003_020_bA6EymK.html

002+ 033           http://vaglogi.pl/log-002_033_31vjG.html

Z góry dziękuję za fatygę

Pozdrawiam

Edytowane przez topor17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 5000 brakuje paliwa. Nie napisałeś czy autko ma samo Pb czy też LPG. Jeśli Pb to pada pompa i trzeba spr ciśnienie. Jeśli LPG to opcje są 2. 
Auto po sofcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się mój błąd. Autko posiada LPG. Tak z ciekawości, skąd założenie, że było modzone? Wynika to z tego błędu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Z boosta i MAF.

W takim razie zrób log na pb dynamiczny 002+033 i zobaczymy która z dwóch opcji powoduje problem

Nie. Z boosta i MAF.

W takim razie zrób log na pb dynamiczny 002+033 i zobaczymy która z dwóch opcji powoduje problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Log Pb 002+ 033 http://vaglogi.pl/log-002_033_k3z56h7.html

Spalanie wydaję mi się, że też nie jest w normie. Najlepszy wynik 13,5l lpg przy mieszanej jezdzie (wiekszosc spokojnie i czasami bardziej dynamicznie). Przy bardziej dynamicznej jezdzie 14,5-15l lpg. I teraz pytanie czy może być to wina źle wystrojonego gazu czy efekt moda? Średnio spalanie odbiega od tego pokazywanego na kompie o ok. 4l

Edytowane przez topor17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest do sprawdzenia ciśnienie na pompie paliwa bo najpewniej ma dość. Najpewniej lpg jest ustawione że od 5000 jedzie na pb.

Komputer nigdy ci nie pokaże spalania gazu. Niby skąd miałby to wiedzieć. On pokazuje ile benzyny spala. Gazu powinno spalić około 20% więcej niż spalanie z kompa. 

Gaz nie jest ustawiony idealnie to fakt. 

Mam nadzieję że kasowales błędy nawet jak ich nie było przed logami 002+033

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kasowałem przed poprzednimi logami. Wiadomo, że nie pokaże spalania gazu ale doliczając to +/- 20% więcej do tego co pokazuje komputer to wychodzi koło 12-13l LPG. Natomiast realnie jest to 14-15. Aczkolwiek będę się wybierac w najbliższym czasie do gazownika żeby to zweryfikował.

 

Edytowane przez topor17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po korektach widać że ustawienie trzeba poprawic. Jest za bogato. Jak to stag300 to może być kwestia korekty po temperaturze bo mamy teraz straszne temperatury. Przy okazji warto sprawdzic dlaczego ktoś ustawil jazde na pb od 5000. Obstawiam że lpg było zrobione pod auto bez chipa i brakuje wydajnosci albo po chipie zrzucalo lpg bo pętliły wtryski i jakoś partacz lpg uznal że najlatwiej ustalic dotrysk pb. Tylko pojedz do ogarnietego gazownika nie do pierwszego lepszego bo niestety w Polsce wielu z nich nie wie co robi.

Teoretycznie twoje auto powinno sobotę radzić z tak ustawionym lpg i to spalanie nie powinno bardzo odbiegac od tych +20do25 procent.warto by sprawdzic czy wtryski równo dawkuja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim czasie pojawił mi się błąd 17455. Czy to może mieć coś wspólnego z różnym podawananiem mocy? Wyczytalem, że może być on skutkiem peknietego dolotu. Niestety dopiero w sobotę będę mieć czas żeby się temu dokładnie przyjrzeć. Pytanie czy zwrócić uwagę na coś jeszcze?

Edytowane przez topor17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17455?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17544/P1136/004406

i dziwisz się że się pojawia jak pompa nie wydala? i auto jedzie powyżej 5000 na Pb? przecież wskazania są na ubogo na Pb...  bardzo możliwe że również przy tym błędzie, komp przełącza w tryb awaryjny, a podowane wtedy doładowanie 0,3bar no to sorry, spadek mocy musi byc.   Dla mnie to nie dolot, ale sprawdź sobie, nie zaszkodzi na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności