Skocz do zawartości
slavo210

Passat pływa przy większej prędkości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze swoim Passatem od samego początku jak go kupiłem.
Chodzi o Passata B5 1998r. ADR 125KM bez turbo.
Maksymalna bezpieczna prędkość jazdy oscyluje w granicy 110 - 120km/h. Powyżej tej prędkości auto zaczyna pływać po drodze, ciężko go utrzymać. Poza tym jest bardzo podatne na podmuchy. Podczas jazdy każdy podmuch daje się odczuć na aucie. Jadąc ma się wrażenie, że jest otwarte okno a wszystkie przecież są pozamykane. Gdzie szukać usterki?

Myślałem, że to coś w układzie kierowniczym będzie nie tak. Przy każdej wymianie myślałem, że będzie lepiej ale nic się nie poprawiło. Wymieniłem przeguby, tarcze, klocki, maglownicę, drążki i końcówki drążków, wahacze górne, wahacze dolne (banany). Nie wymieniałem tego krótkiego wahacza dolnego, nie wymieniałem wahacza poprzecznego i łącznika stabilizatora. Lekko podniosłem też drzwi ale to też nic nie zmieniło. Już nie wiem gdzie szukać :( Auto było tydzień temu na przeglądzie. Zawieszenie OK ...

Miał ktoś może jakieś doświadczenie z taką usterką?

Edytowane przez slavo210

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A byłeś na ustawieniu zbieżności ? , przecież tam dostaniesz wydruk z komputera co gdzie jest nie tak , przegląd to pic na wodę co tam ma wiedzieć sprawdzi tylko co musi i tyle . 

Znajdź sobie dobry zakład co ustawia laserowo zbieżność i jak będzie coś nie tak od razu będziesz wiedział gdzie szukać przyczyny .  Pamiętaj jak ja byłem to mówił mi że przed mną był facet co wydał majątek na wymianę części aby ustawić zbieżność by auto jechało prosto nic nie bujało a się okazało że mechanik wkręcił jakaś tam inną śrubę wystarczyło dać taką jaka powinna być koszt 3 zł ?  a on wydał kilka tysi i dalej było coś nie tak ;)  i to własnie on mu powiedział że tutaj jest coś nie tak nie da się wyregulować .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem zrobić zbieżność laserowo. Po tej operacji większych zmian nie odczuwam.
W poprzednim poście zapomniałem o opisaniu jeszcze jednej wady mojego Passata. Są pewne przedziały prędkości, przy których całe auto drży, wpada w dosyć duże wibracje. Pierwszy przedział to około 60, później 80 i 100km/h, dalej już się boję próbować. Myślałem, że to opony ale byłem je wyważyć i bez zmian. Myślałem też że to felgi ale dałem je do sprawdzenia i wyszło, że są proste. Dopuszczając błąd pomiarów stwierdziłem, że pożyczę od kolegi cały zestaw kół i wymieniłem komplet felg z oponami ale bez zmian. Dodam, że mam świeże tarcze i klocki Brembo.

Do listy wymienionych elementów doszły wahacze dolne (te krótkie) bo były wybite sworznie i przy okazji wymieniłem łączniki stabilizatora. Jest jeszcze jedna rzecz, którą podejrzewam, ale nie wiem czy może to mieć aż taki wpływ na wibracje - chodzi o mocowanie przednich amortyzatorów. Ewentualnie amortyzatory. Tylko jak sobie pomyślę, że zaś wywalę kasę na coś co nie poprawi jakości jazdy to usłyszycie o płonącej B5-tce :)

Jeszcze zauważyłem jedną rzecz - wibracje są większe gdy auto jedzie na biegu, gdy wrzuci się luz to wibracje nie są aż tak mocno odczuwalne, ale nadal są. Czytałem już tu na forum o telepaniu autem ale wszystko co było opisane już przerabiałem a problem występuje nadal. Cały czas pływa po drodze i się trzęsie...

Edytowane przez slavo210

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś jeszcze o przegubach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zewnętrzne wymienione, razem z osłonami, przed wymianą usterka również występowała. Wymiana nic nie dała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, slavo210 napisał:

Zewnętrzne wymienione, razem z osłonami, przed wymianą usterka również występowała. Wymiana nic nie dała.

Przeguby wewnętrzne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pływanie auta to problem z silentblockami tylnej belki, bądź amorkami, wibracje natomiast w twoim wypadku są spowodowane prawdopodbnie wybitymi poduchami silnika bądź skrzyni biegów (sanki silnika też mają poduszki), można się pokusić czy sanki silnka są na środku jak są przesunięte to wibracje i pływanie też murowane

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2018 o 19:28, janekg16 napisał:

pływanie auta to problem z silentblockami tylnej belki, bądź amorkami

Niekoniecznie, nikt nie napisał a to częsta przypadłość w Pasatach B5 - luz na maglownicy a konkretnie luz na tulejach wewnątrz maglownicy które podtrzymują listwę.. Jeśli magiel ma luzy to auto powyżej 80-90 km/h będzie pływało po jezdni jak Batory po morzach i oceanach. Sprawdzenie bardzo proste na odpalonym silniku gdy działa wspomaganie należy kierownicą szybko poruszać lewa prawa, jeśli słychać stukanie poniżej pedałów maglownica do regeneracji lub wymiany. Można oczywiście kombinować z dokręceniem listwy od spodu auta, jednak nie zawsze da się zniwelować luz a czasem po takiej regulacji maglownica potrafi pocieknąć na którejś końcówce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności