Skocz do zawartości
lukaszekvw

[b8] wysokie obroty na biegu jalowym.

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Pasek 2.0 tdi 150km 2015r. Zauwazylem wysokie obroty na biegu jalowym. Po odpaleniu auta są na normalnym poziomie około 850-900, ale po przejechaniu paru metrów wzrastają na 1000. Tak jakby ciągle była procedura wypalania filtra. Co za tym idzie zauważyłem większe spalanie. Oczywiście przegonilem auto na trasie 80km. A obroty dalej wysokie. 

Miał ktoś podobny problem? Trochę poszukalem w necie i czytałem o jakimś czujniku dpf. Dodam, że żadna kontrolka filtra się nie zapaliła jeszcze nigdy. Jak wcześniej było wypalanie to nie gasilem auta tylko przeganialem. 

Druga sprawa, to zauważyłem też że dzieje się to w upalne dni, jak silnik się rozgrzeje i chodzi Klima. Ale chyba przez to obroty by nie wzrastają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej zarządzanie energią.

Klima chłodzi, silnik jest pod większym obciążeniem, to wzrasta zużycie paliwa i obroty silnika.

Często miałem tak samo u siebie zimą, kiedy uruchomiłem ogrzewania i włączało się dodatkowe ogrzewanie elektryczne.

Przeczytaj jeszcze to:

https://forum.vw-passat.pl/topic/61193-codzienne-wypalanie-dpf/?tab=comments#comment-1873058

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak.

passat ma inteligentne zarzadzanie energia i aby nie ugotowac alternatora, podnosi obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Dziś wszystko w normie bylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2018 o 10:02, lukaszekvw napisał:

Hej. Pasek 2.0 tdi 150km 2015r. Zauwazylem wysokie obroty na biegu jalowym. Po odpaleniu auta są na normalnym poziomie około 850-900, ale po przejechaniu paru metrów wzrastają na 1000. Tak jakby ciągle była procedura wypalania filtra. Co za tym idzie zauważyłem większe spalanie. Oczywiście przegonilem auto na trasie 80km. A obroty dalej wysokie. 

Miał ktoś podobny problem? Trochę poszukalem w necie i czytałem o jakimś czujniku dpf. Dodam, że żadna kontrolka filtra się nie zapaliła jeszcze nigdy. Jak wcześniej było wypalanie to nie gasilem auta tylko przeganialem. 

Druga sprawa, to zauważyłem też że dzieje się to w upalne dni, jak silnik się rozgrzeje i chodzi Klima. Ale chyba przez to obroty by nie wzrastają?

Jeżeli po zgaszeniu silnika długo jeszcze wentylatory pracują to wypala dpf , jeżeli wentylatory nie pracują to prawdopodobnie podnosi obroty by szybko klima schłodziła wnetrze , lub trzebia opcja zarządzanie energią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie podwyższonych obrotów. Auto u mnie pracuje normalnie na biegu jałowym ale wystarczy że  podkręcę ogrzewanie i obroty wzrastają do około 1 tys, jednak jeśli przykręcę lub wyłączę ogrzewanie  i inne odbiorniki obroty dalej pozostają na wartości około 1 tys.  Jedynie później gdy zgaszę i zapalę ponownie auto obroty wracają do normy. To jest normalne zachowanie samochodu? Na górze wątku mowa jest o zarządzaniu energią ale jeśli odbiorniki wyłączamy to dlaczego obroty nie spadają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień ustawienia w klimatyzacji.Tam jest opcja dogrzewanie jeśli Ci to przeszkadza poprostu wyłącz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Faktycznie działa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat aktualny.  Właśnie mam to samo a wyłączenie dogrzewania niepomaga. 

Dodatkowo oglądałem na gdzieś że włączenie i wyłączenie dogrzewania powinno pomagać. Ale nie mogę tego potwierdzić z przyjemnością. 

Czy ktoś ma jakieś pomysły? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć słaby akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy w tamtym roku. 

Jest to powtarzajacy problem na forach vw, Audi itd. 

I nie ma jasnej odpowiedzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinny spaść po przegazowaniu. Same z siebie nie spadną nawet jak się wszystkie odbiorniki powyłącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nom podobnie.... Po odpaleniu niski około 800 po przejechaniu kilku metrów  już jednak nie spadają do tego poziomu...Wiem też że Aku jest slaby - wystarczy naładowanie Aku aby to pomogło? Po zgaszeniu auta wentylator się zakańcza i chodzi jakiś czas... Na pulpicie zero kontrolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, kossa.wf napisał:

Po zgaszeniu auta wentylator się zakańcza i chodzi jakiś czas... Na pulpicie zero kontrolek

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ten tekst ale jeśli wentylator chodzi po zgaszeniu auta to zazwyczaj oznacza że przerwałeś wypalanie dpf. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy... 

Po kilku przegazowkach I zabawie z ustawieniami opadły obroty tak jak powinno być. 

A potem same podniosły się jak na video.  Nie zdążyłem złapać od najmniejszych. 

I tak obroty pozostaja. 

Mam ten problem od około 3 tygodni. 

 

Dlatego kupiłem OBD aby więcej kontrolować.  Wstępnie myślalem że to DPF ale nie tym razem

 

Zaznaczam że klima i nawiewy wyłączone jak na video. 

Nie ma wypalania, samochód dogrzany po przejechaniu 6km. Ale to nie ważne bo na weekendzie zrobiłem 120 km  trasę i tak samo. 

Jak poniżej widać nie ma wypalania... Dpf normalna temperatua na postoju itd. 

Co to Kuna..  może być.? 

Mam to auto ponad rok. Rok temu padał akumulator,  ladowalem, jeździłem, ładowałem, w końcu kupiłem nowy. Ale wtedy mimo to nie było takich jaj jak teraz. 

 

 

Screenshot_20200930_094222_com.applagapp.vagdpf.jpg

Edytowane przez picia-sand

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd w ogóle pomysł, że to jest problem. Komputer sam sobie reguluje obroty, tak żeby zapewnić zasilanie wszystkich aktywnych systemów i doładować akumulator. Skoro nie spadają to znaczy, że muszą być wyższe i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm... 

Jak by tak było to na stałe by chodziło na podwyższonych. Albo alternator byłby silniejszy. Albo... Albo... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aku kodowales? Teraz silnik zimny(bo masz wysokie spalanie na postoju) - prawie tak jakby dpf sie wypalal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak kodowałem. 

Nie jest zimny. Zresztą po długiej trasie tak samo. A Dpf w tym momencie nie ma procedury wypalania. Widać na Vagu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności