lukaszekvw Zgłoś #1 Napisano 26 Lipca 2018 Hej. Pasek 2.0 tdi 150km 2015r. Zauwazylem wysokie obroty na biegu jalowym. Po odpaleniu auta są na normalnym poziomie około 850-900, ale po przejechaniu paru metrów wzrastają na 1000. Tak jakby ciągle była procedura wypalania filtra. Co za tym idzie zauważyłem większe spalanie. Oczywiście przegonilem auto na trasie 80km. A obroty dalej wysokie. Miał ktoś podobny problem? Trochę poszukalem w necie i czytałem o jakimś czujniku dpf. Dodam, że żadna kontrolka filtra się nie zapaliła jeszcze nigdy. Jak wcześniej było wypalanie to nie gasilem auta tylko przeganialem. Druga sprawa, to zauważyłem też że dzieje się to w upalne dni, jak silnik się rozgrzeje i chodzi Klima. Ale chyba przez to obroty by nie wzrastają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #2 Napisano 26 Lipca 2018 (edytowane) Raczej zarządzanie energią. Klima chłodzi, silnik jest pod większym obciążeniem, to wzrasta zużycie paliwa i obroty silnika. Często miałem tak samo u siebie zimą, kiedy uruchomiłem ogrzewania i włączało się dodatkowe ogrzewanie elektryczne. Przeczytaj jeszcze to: https://forum.vw-passat.pl/topic/61193-codzienne-wypalanie-dpf/?tab=comments#comment-1873058 Edytowane 26 Lipca 2018 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #3 Napisano 26 Lipca 2018 Dokladnie tak. passat ma inteligentne zarzadzanie energia i aby nie ugotowac alternatora, podnosi obroty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszekvw Zgłoś #4 Napisano 26 Lipca 2018 Dzięki za odpowiedź. Dziś wszystko w normie bylo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #5 Napisano 27 Lipca 2018 Dnia 26.07.2018 o 10:02, lukaszekvw napisał: Hej. Pasek 2.0 tdi 150km 2015r. Zauwazylem wysokie obroty na biegu jalowym. Po odpaleniu auta są na normalnym poziomie około 850-900, ale po przejechaniu paru metrów wzrastają na 1000. Tak jakby ciągle była procedura wypalania filtra. Co za tym idzie zauważyłem większe spalanie. Oczywiście przegonilem auto na trasie 80km. A obroty dalej wysokie. Miał ktoś podobny problem? Trochę poszukalem w necie i czytałem o jakimś czujniku dpf. Dodam, że żadna kontrolka filtra się nie zapaliła jeszcze nigdy. Jak wcześniej było wypalanie to nie gasilem auta tylko przeganialem. Druga sprawa, to zauważyłem też że dzieje się to w upalne dni, jak silnik się rozgrzeje i chodzi Klima. Ale chyba przez to obroty by nie wzrastają? Jeżeli po zgaszeniu silnika długo jeszcze wentylatory pracują to wypala dpf , jeżeli wentylatory nie pracują to prawdopodobnie podnosi obroty by szybko klima schłodziła wnetrze , lub trzebia opcja zarządzanie energią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lavigru Zgłoś #6 Napisano 7 Lutego 2019 Odnośnie podwyższonych obrotów. Auto u mnie pracuje normalnie na biegu jałowym ale wystarczy że podkręcę ogrzewanie i obroty wzrastają do około 1 tys, jednak jeśli przykręcę lub wyłączę ogrzewanie i inne odbiorniki obroty dalej pozostają na wartości około 1 tys. Jedynie później gdy zgaszę i zapalę ponownie auto obroty wracają do normy. To jest normalne zachowanie samochodu? Na górze wątku mowa jest o zarządzaniu energią ale jeśli odbiorniki wyłączamy to dlaczego obroty nie spadają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #7 Napisano 8 Lutego 2019 Zmień ustawienia w klimatyzacji.Tam jest opcja dogrzewanie jeśli Ci to przeszkadza poprostu wyłącz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lavigru Zgłoś #8 Napisano 8 Lutego 2019 Dzięki za podpowiedź. Faktycznie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picia-sand Zgłoś #9 Napisano 28 Września 2020 Temat aktualny. Właśnie mam to samo a wyłączenie dogrzewania niepomaga. Dodatkowo oglądałem na gdzieś że włączenie i wyłączenie dogrzewania powinno pomagać. Ale nie mogę tego potwierdzić z przyjemnością. Czy ktoś ma jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #10 Napisano 29 Września 2020 Możesz mieć słaby akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picia-sand Zgłoś #11 Napisano 29 Września 2020 Nowy w tamtym roku. Jest to powtarzajacy problem na forach vw, Audi itd. I nie ma jasnej odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #12 Napisano 29 Września 2020 Powinny spaść po przegazowaniu. Same z siebie nie spadną nawet jak się wszystkie odbiorniki powyłącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kossa.wf Zgłoś #13 Napisano 30 Września 2020 Nom podobnie.... Po odpaleniu niski około 800 po przejechaniu kilku metrów już jednak nie spadają do tego poziomu...Wiem też że Aku jest slaby - wystarczy naładowanie Aku aby to pomogło? Po zgaszeniu auta wentylator się zakańcza i chodzi jakiś czas... Na pulpicie zero kontrolek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #14 Napisano 30 Września 2020 9 godzin temu, kossa.wf napisał: Po zgaszeniu auta wentylator się zakańcza i chodzi jakiś czas... Na pulpicie zero kontrolek Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ten tekst ale jeśli wentylator chodzi po zgaszeniu auta to zazwyczaj oznacza że przerwałeś wypalanie dpf. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #15 Napisano 30 Września 2020 Albo jechałeś na klimie w ciepłe dni . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picia-sand Zgłoś #16 Napisano 30 Września 2020 (edytowane) Koledzy... Po kilku przegazowkach I zabawie z ustawieniami opadły obroty tak jak powinno być. A potem same podniosły się jak na video. Nie zdążyłem złapać od najmniejszych. I tak obroty pozostaja. Mam ten problem od około 3 tygodni. Dlatego kupiłem OBD aby więcej kontrolować. Wstępnie myślalem że to DPF ale nie tym razem Zaznaczam że klima i nawiewy wyłączone jak na video. Nie ma wypalania, samochód dogrzany po przejechaniu 6km. Ale to nie ważne bo na weekendzie zrobiłem 120 km trasę i tak samo. Jak poniżej widać nie ma wypalania... Dpf normalna temperatua na postoju itd. Co to Kuna.. może być.? Mam to auto ponad rok. Rok temu padał akumulator, ladowalem, jeździłem, ładowałem, w końcu kupiłem nowy. Ale wtedy mimo to nie było takich jaj jak teraz. Edytowane 30 Września 2020 przez picia-sand Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #17 Napisano 30 Września 2020 Ale skąd w ogóle pomysł, że to jest problem. Komputer sam sobie reguluje obroty, tak żeby zapewnić zasilanie wszystkich aktywnych systemów i doładować akumulator. Skoro nie spadają to znaczy, że muszą być wyższe i już. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picia-sand Zgłoś #18 Napisano 30 Września 2020 Hm... Jak by tak było to na stałe by chodziło na podwyższonych. Albo alternator byłby silniejszy. Albo... Albo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #19 Napisano 30 Września 2020 Aku kodowales? Teraz silnik zimny(bo masz wysokie spalanie na postoju) - prawie tak jakby dpf sie wypalal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picia-sand Zgłoś #20 Napisano 30 Września 2020 Tak kodowałem. Nie jest zimny. Zresztą po długiej trasie tak samo. A Dpf w tym momencie nie ma procedury wypalania. Widać na Vagu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach