Skocz do zawartości
masiej1976

Pytanie o dsg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Kupilem Passata 1,4 tsi ,dsg,150 Km z 2017.Wszystko pracuje idealnie. Auto ma przebieg 21xxx km czyli mozna powiedziec ze jest nowe. Jest to moje 1 sze auto z dsg i dlatego mam kilka pytan. Uczac sie obslugi sekwencyjnej niechcacy przelaczylem przy predkosci 20 km/h na pozycje N ale to bylo max 2 sek. Na pozcatku niewiedzialem ze w celu przelaczanie manualnego nalezy dzwignie ustawic na prawa strone i lekko pchnalem ja do tylu z pozycji D. Pytanie moje odnosi sie do ewentualnych uszkdzen. Dealer zapewnial mnie ze ta skrzynia jest zabezpieczona przed nieodpowiednim uzytkowaniem i ciezko cos w niej uszkodzic. Wszystko dziala jak trzedba: biegi, manetki oraz manual, ale wiadomo ze dealer swoje a zycie swoje. Napiszcie mi prosze w jakich sytacjach moge faktycznie cos uszkodzic i jak realnie patrzec na casz pracy takiej skrzyni. Chcialem kupic manual ale dostalem bardzo dobra oferte i dynamika jest nieporownywalna. Palnuje zrobic okolo 150-200 tys. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stało, nie przejmuj sie.

Nie wrzucaj nigdy na n podczas jazdy, N służy do przepchniecia sanochodu

Na D/S, P, R tylko jak samochód się zatrzyma. 

Staraj się w korkach nie podjeżdżac cały czas powolutku, tylko chwilę poczekaj, podjdź, znowu się zatrzymaj. 

Wymieniaj olej co 60 tys. km. 

 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między D/S spokojnie można podczas jazdy przełączać. Pozostałe tylko na postoju.

W korku można się toczyć bez wciskania hamulca czy gazu-nie trzeba wcale ruszać i się zatrzymywać, żeby pasażerom przypominać, co jedli ?

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za odpowiedzi. Czy mieliscie takze doczynienia z assystntem parkowania  z przyczepa oraz  z rejestracja zmeczenia. Robilem trase i w nocy jakos samoczynnie zaczyna migac deska. To wlasnie ten asystent zekomo odczytuje zmeczenie. Mozna to dezaktywowac? Jezeli chodzi o asystenta przyczepy to tam chyba jest potrzebny specjalny hak za 5 lub 6 tys zl. czy to prawda czy moze mozna inny kupic? Pozdrw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Krawcol, nic nie pisałem o przełączania między D i S, potraktowałem to jako całość D/S. Co do tzw pelzania, nie jest to zdrowe dla sprzęgła, a kolega właśnie o to pytał.

 

Asystenta przyczepy mam, ale z hakiem oryginalnym, czy działa z jakimś dokładnym, tego nie wiem. Migabie deski w nocy, hmm, pierwsze słyszę, u mnie pojawia się kawka na wyświetlaczu. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie miga mi cala deska poniewaz mam zegray analogowe. Ale pomiedzy jest wyswietlacz i on mi daje 3 takie sygnaly migajace. Dzieki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paolokos, a niby dlaczego pełzanie nie jest zdrowe dla sprzęgła? Przecież jeśli puścisz hamulec, to załącza się sprzegło i masz wbity bieg-jak w manualu... jedziesz na tym biegu. I jaka miałaby być różnica, czy poruszasz się z prędkoscią obrotową silnika 800/min czy 1200/min?

Równie dobrze można powiedziec, że nie powinno się jeździć na 1600obr/min tylko na 2400obr/min, bo to nie jest zdrowe dla sprzęgła.

Jest wbity bieg i auto jedzie. Niezdrowa to jest jazda na "półsprzęgle" w manualu w korkach.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Krawcol82 napisał:

Paolokos, a niby dlaczego pełzanie nie jest zdrowe dla sprzęgła? Przecież jeśli puścisz hamulec, to załącza się sprzegło i masz wbity bieg-jak w manualu... jedziesz na tym biegu. I jaka miałaby być różnica, czy poruszasz się z prędkoscią obrotową silnika 800/min czy 1200/min?

Bo dsg z uporem maniaka wrzuca 2 bieg przy 5km/h - owszem wtedy płynnie się jedzie, ale jednak cały czas na półsprzęgle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgada sie wyglada na to dsg na 1 szym biegu tylko sluzy do ruszania I jak juz system zobaczy ze auto sie toczy to od razu na 2 przelacza. A tak nawiasem w jaki sposb przalaczac lopatki? Moge jechac na D i normalnie np przy 70 km/h redukowac lub przelaczac czy musze przelaczyc na S? Tzn. co jest bardziej zalecane? Pozdrw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz kiedy Ci się tylko zamarzy. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG w to w zasadzie manualna skrzynia, tyle że sterowana silownikami. Także tutaj Neutralny w czasie jazdy nie powinien zaszkodzić. Co innego w hydraulicznym automacie- tam na N brakuje smarowania. Ale hydrauliczne skrzynie są chyba głównie w Audi stosowane.

Ciekawostka. Skrzynia PDK w Porsche ma tryb N wrzucany przez pociągniecie dwóch dzwigienek i wtedy, gdy auto jeszcze jedzie można zrobić mocną przegazowkę. 

O

4 godziny temu, Krawcol82 napisał:

Paolokos, a niby dlaczego pełzanie nie jest zdrowe dla sprzęgła? Przecież jeśli puścisz hamulec, to załącza się sprzegło i masz wbity bieg-jak w manualu... jedziesz na tym biegu. I jaka miałaby być różnica, czy poruszasz się z prędkoscią obrotową silnika 800/min czy 1200/min?

Równie dobrze można powiedziec, że nie powinno się jeździć na 1600obr/min tylko na 2400obr/min, bo to nie jest zdrowe dla sprzęgła.

Jest wbity bieg i auto jedzie. Niezdrowa to jest jazda na "półsprzęgle" w manualu w korkach.

Zależy od przełożenia skrzyni. U mnie w TDI minimalna prędkość bez jazdy na półsprzegle to ok 6km/h. Czyli bardzo szybko. Niekiedy jadąc z puszczonym sprzęgłem i obrotami jalowymi silnika okazuje sie za szybko i trzeba jechać na półsprzegle. Na dwójce to ok 12 km/h. Tez za szybko. Biegi sa bardzo dlugie, nawet wsteczny, co w ogóle jest uciążliwe nawet dla doświadczonych kierowców. Jeżdziłem wieloma autami i żadne mi tyle razy nie zgasło przy ruszaniu co Passat. Większość manewrów trzeba robić na półsprzegle. Tak samo robi DSG ale sie tego nie odczuwa. Przy takim stanie nie wróżę dużej trwałości tarczy sprzęgła, jak ktoś w mieście dużo jeździ 

Edytowane przez perzu126

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nieco innego zdania-przy jeździe na płaskim terenie nic się skrzyni w mojej opini nie stanie. Co innego przy podjeżdżaniu pod wzniesienie-wtedy nawet przy dodanym gazie skrzynia obrywa.

https://autokult.pl/30830,czego-nie-wiesz-o-przekladni-dsg-tryb-awaryjny-rozladowany-akumulator-i-przegrzanie

"Właśnie przez jazdę przerywaną, na przykład w dużym korku oraz przez pełzanie, czyli jazdę z minimalną prędkością z nogą na hamulcu łatwo przegrzać sprzęgła w skrzyni DSG. Ryzyko przegrzania jest ogromne, gdy kierowca trzyma auto na wzniesieniu, delikatnie naciskając pedał gazu."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.07.2018 o 10:14, paolokos napisał:

Kolego Krawcol, nic nie pisałem o przełączania między D i S, potraktowałem to jako całość D/S. Co do tzw pelzania, nie jest to zdrowe dla sprzęgła, a kolega właśnie o to pytał.

 

Asystenta przyczepy mam, ale z hakiem oryginalnym, czy działa z jakimś dokładnym, tego nie wiem. Migabie deski w nocy, hmm, pierwsze słyszę, u mnie pojawia się kawka na wyświetlaczu. 

A czy moglbys mi juz ostatecznie wyjasnic kwestie przelaczania biegow za pomoca manetek? moge to robic podczas jazdy na ustawieniu D oraz na S, czy tylko na D lub S. dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz i tak i tak, tryb S jest bardziej powiedzmy sportowy, skrzynia nie schodzi tak nisko z obrotami. Ja zawsze z automatu mam na S, wtedy minimum jest coś koło 1500 obr. Ty masz benzyne, także raczej nie musisz się przejmować problemem duży moment obrotowy/niskie obroty. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, masiej1976 napisał:

A czy moglbys mi juz ostatecznie wyjasnic kwestie przelaczania biegow za pomoca manetek? moge to robic podczas jazdy na ustawieniu D oraz na S, czy tylko na D lub S. dzieki

możesz i na D, i na S, i na manual (dźwignia w prawo z pozycji D)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiecie, ale manetkami na trybie D nie wrzucicie wyzszego biegu, jak obroty beda za niskie. Skrzynia wam na to nie pozwoli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko wyższego ale i niższego jeśli spowoduje to zbyt wysokie obroty.
Manetkami przy kierownicy można się bawić do woli w dowolnym momencie. Komputer i tak nie wykona szkodliwego rozkazu. Tak samo z wrzuceniem na N podczas jazdy.
W dodatku jeśli wystąpi próba opuszczenia kabiny przez kierowcę gdy samochód jest na biegu - komputer sam 'zaciągnie ręczny'.

Jeśli chodzi o powolną jazdę - w przypadku mojego samochodu nie występuje jazda na półsprzęgle. Samochód rusza z jedynki, po chwili wrzuca dwójkę. Jeśli jadę po nierównej powierzchni lub jadę pod górkę - zrzuca bieg do jedynki. Tak samo jeśli delikatnie nacisnę hamulec aby zwolnić.

Wydaje mi się, że jedyny sposób aby przegrzać/uszkodzić sprzegła to długotrwałe powolne manewrowanie np na parkingu lub nierównym terenie z użyciem hamulca. Ew wielokrotne ruszanie pod stromą górkę. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Jeśli ustawisz dźwignię na S, to po puszczeniu hamulca cały czas będzie się toczyć na S1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wejdzie wyzszy bieg ale bedzie wyswietlal dany bieg ktory wlaczyles i auto bedzie oczekiwalo na twoja reakcje. chyba okolo 10 sek (cos okolo tego)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.07.2018 o 17:25, Krawcol82 napisał:

Jestem nieco innego zdania-przy jeździe na płaskim terenie nic się skrzyni w mojej opini nie stanie. Co innego przy podjeżdżaniu pod wzniesienie-wtedy nawet przy dodanym gazie skrzynia obrywa.

https://autokult.pl/30830,czego-nie-wiesz-o-przekladni-dsg-tryb-awaryjny-rozladowany-akumulator-i-przegrzanie

"Właśnie przez jazdę przerywaną, na przykład w dużym korku oraz przez pełzanie, czyli jazdę z minimalną prędkością z nogą na hamulcu łatwo przegrzać sprzęgła w skrzyni DSG. Ryzyko przegrzania jest ogromne, gdy kierowca trzyma auto na wzniesieniu, delikatnie naciskając pedał gazu."

 

Super... Wystarczy przeczytać instrukcje obsługi a nie nabijać wyświetlenia portalom. Ale po co czytać instrukcję - większość Januszy i tak twierdzi, że producentowi zależy tylko na tym, żeby zepsuć auto. Co do kontrolki temperatury sprzęgła, też jest opisana. Jestem ciekaw ilu kierowców na nią zareaguje, jak żółta to można jechać!!

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności