elpiratto Zgłoś #1 Napisano 23 Lipca 2018 Witam wszystkich, jako, że to mój pierwszy post, to chciałem wszystkich przywitać. Wiedza ludzi na tym forum skłoniła mnie również do zwrócenia się do Was o pomoc. Aby bliżej nakreślić problem, pozwolę sobie przytoczyć w skrócie historię auta. Otóż z 4 miesiące temu kupiłem Passata B6 po lekkiej kolizji. znajomy mi go zrobił i jest okej. po zakupie standardowo: filtry, oleje, rozrząd i nowy imbus w misce olejowej. Po jakimś czasie zauważyłem, że w kabinie śmierdzi olejem. Analizując co to może być, zauważyłem, że jest straszny wydmuch przy gruszce. Plastikowy kolektor i się wytarło łoże wałka. Udało mi się kupić niemal nowy kolektor aluminiowy od gościa, który kupił dla siebie i miał kasację auta- nie zdążył go zamontować. przy jednej robocie EGR i przepustnica wyczyszczone. Jeden wyciek i przy okazji przedmuch wyeliminowany. Po dalszej diagnozie okazało się, że na tylnej części silnika (podszybie) jest wyciek z jakiejś śruby. Jako, że dostęp fatalny, mechanik wyciągnął DPF (poziom zapchania wg. VCDS: 68 jednostek). Pojechał on do regeneracji do Stalowej Woli. Dodatkowo mechanik stwierdził, że turbo puszcza olej i ma luzy, więc również regeneracja. Wyciek wyeliminował dokręcając śruby i dając nowe jakieś podkładki. Tu się pojawia problem. Auto jedzie jakby miało z 90KM. Co dziwne, przed jakąkolwiek naprawą mechanik stwierdził to samo, dlatego też sprawdzał turbo. Sprawdzony został zatem rozrząd (ustawiony na jakieś blokady) i nic. Tu się poddał. Zabrałem się sam na miarę możliwości. Jako, że to forum jest genialne, od przeszło tygodnia je uważnie śledzę. Sprawdziłem szczelność całego układu podciśnienia i doładowania- jest szczelnie. Zawór N75 nowy oryginalny. MAP sensor wyczyszczony. Przepływomierz kupiłem używany i podmieniłem- bez zmian (VCDS idealnie pokazuje). Proszę o pomoc i sugestie. Moje podejrzenia- albo pompa tandemowa daje za mało paliwa (to jest podejrzenie mechanika), albo turbo kiepsko zrobione. Nie chcę kupować nowej pompy tylko dla sprawdzenia, bez jakiejś podstawy ku temu. Panowie, proszę o pomoc w sprawie i sugestie. Poniżej wstawiam logi grup 001, 003 i 011, aby zobrazować problem doładowania turbo. Jak pisałem, auto jest totalnym mułem. PS> Podczas jazdy próbnej zapaliła się kontrolka DPF, podczas jazdy na tempomacie 2,5tys obr i 3bieg auto koszmarnie szarpało. Jakby dostawało kopa, a nagle totalny muł. Droga prosta, bez dziur, minimalne wzniesienia, a spalanie chwilowe wariuje od nawet 2,2-7l/100km. LOG-01-001-003-011bb.CSV Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach