Skocz do zawartości
elpiratto

2.0tdi pd BMR Brak mocy, niskie ciśnienie doładowania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jako, że to mój pierwszy post, to chciałem wszystkich przywitać. Wiedza ludzi na tym forum skłoniła mnie również do zwrócenia się do Was o pomoc.

Aby bliżej nakreślić problem, pozwolę sobie przytoczyć w skrócie historię auta.

Otóż z 4 miesiące temu kupiłem Passata B6 po lekkiej kolizji. znajomy mi go zrobił i jest okej. po zakupie standardowo: filtry, oleje, rozrząd i nowy imbus w misce olejowej.

Po jakimś czasie zauważyłem, że w kabinie śmierdzi olejem. Analizując co to może być, zauważyłem, że jest straszny wydmuch przy gruszce. Plastikowy kolektor i się wytarło łoże wałka. Udało mi się kupić niemal nowy kolektor aluminiowy od gościa, który kupił dla siebie i miał kasację auta- nie zdążył go zamontować. przy jednej robocie EGR i przepustnica wyczyszczone. Jeden wyciek i przy okazji przedmuch wyeliminowany. 

Po dalszej diagnozie okazało się, że na tylnej części silnika (podszybie) jest wyciek z jakiejś śruby. Jako, że dostęp fatalny, mechanik wyciągnął DPF (poziom zapchania wg. VCDS: 68 jednostek). Pojechał on do regeneracji do Stalowej Woli. Dodatkowo mechanik stwierdził, że turbo puszcza olej i ma luzy, więc również regeneracja. Wyciek wyeliminował dokręcając śruby i dając nowe jakieś podkładki. 

Tu się pojawia problem. Auto jedzie jakby miało z 90KM. Co dziwne, przed jakąkolwiek naprawą mechanik stwierdził to samo, dlatego też sprawdzał turbo. Sprawdzony został zatem rozrząd (ustawiony na jakieś blokady) i nic. Tu się poddał.

Zabrałem się sam na miarę możliwości. Jako, że to forum jest genialne, od przeszło tygodnia je uważnie śledzę. 

Sprawdziłem szczelność całego układu podciśnienia i doładowania- jest szczelnie. Zawór N75 nowy oryginalny. MAP sensor wyczyszczony. Przepływomierz kupiłem używany i podmieniłem- bez zmian (VCDS idealnie pokazuje).

Proszę o pomoc i sugestie. Moje podejrzenia- albo pompa tandemowa daje za mało paliwa (to jest podejrzenie mechanika), albo turbo kiepsko zrobione. Nie chcę kupować nowej pompy tylko dla sprawdzenia, bez jakiejś podstawy ku temu.

Panowie, proszę o pomoc w sprawie i sugestie.

Poniżej wstawiam logi grup 001, 003 i 011, aby zobrazować problem doładowania turbo.

Jak pisałem, auto jest totalnym mułem.

PS> Podczas jazdy próbnej zapaliła się kontrolka DPF, podczas jazdy na tempomacie 2,5tys obr i 3bieg auto koszmarnie szarpało. Jakby dostawało kopa, a nagle totalny muł. Droga prosta, bez dziur, minimalne wzniesienia, a spalanie chwilowe wariuje od nawet 2,2-7l/100km.

LOG-01-001-003-011bb.CSV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności