sajukk Zgłoś #1 Napisano 21 Lipca 2018 Witam wszystkich bardzo proszę o analizę logów. Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_oufaL.html Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_95yVr.html Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_FE1KH.html W aucie ciągle pojawia się błąd 16514 - sonda została wymieniona natomiast błąd ciągle powraca. Niedawno uszczelniłem dolot i auto ewidentnie odżyło i w/w błąd pojawia się rzadziej przynajmniej w postaci check engine bo podczas robienia logów zauważyłem że błąd widnieje w vag com nawet bez kontrolki na desce. Dodatkowo nie posiadam katalizatora a druga sonda jest na emulatorze ale akurat ona błędu nie wyrzuca. Gdzie jeszcze szukać przyczyny błędu 16514? bo na pewno nie jest to przerwa w obwodzie kable sprawdzone aż do ecu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #2 Napisano 21 Lipca 2018 (edytowane) Autko z gazem? Turbo ma trochę problem z rozkreceniem się, coś może być nieszczelne tym bardziej że w 033 lekko za ubogo. Jan to gaz i log z lpg to trzeba go sprawdzić.Ale to pewnie sama benzyna i pompa na już dość Edytowane 21 Lipca 2018 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajukk Zgłoś #3 Napisano 22 Lipca 2018 Tak auto z gazem ale logi robione na samej benzynie, gaz w obecnej chwili jeszcze szarpie bo po uszczelnieniu dolotu nie byłem u gazownika bo chciał benzyne doprowadzić do porządku. A gdzie keszcze szukać przyczyn błędu 16514? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #4 Napisano 22 Lipca 2018 (edytowane) 3 godziny temu, sajukk napisał: A gdzie keszcze szukać przyczyn błędu 16514? tu: 10 godzin temu, zwonko napisał: Ale to pewnie sama benzyna i pompa na już dość No chyba że jeździsz na gazie któy jest wystrojony na bogato i stąd korekty na plus. Jeśli jednak log został wykonany prawidłowo tj. przed samym logiem (nie 10km przed, nie godzine przed tylko zaaraz przed) to raczej pompa ma problem. Klasyczny objaw, im wyższe obroty tym bardziej pompa ma w D, tym bardziej korekty idą na plus. A turbo moze jest źle ustawione że nie kręci idealnie. Log dyn z odpietym N75 115+118. nie wspominam oczywiście o takich podstawach jak szczelny dolot i wydech. Edytowane 22 Lipca 2018 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajukk Zgłoś #5 Napisano 22 Lipca 2018 (edytowane) Rozumiem że powinienem odpiąć zasilanie od n75 i jeszcze raz zrobić log? Bogata mieszanka na gazie jest bardzo możliwy bo regulowany był na nieszczelnym dolocie. Co do wydechu chyba jest szczelny nie słuchać żeby pracował głośno?. Dodatkowo mam wrażenie, że za dużo pali. Edytowane 22 Lipca 2018 przez sajukk Co do kasowania błędów zrobiłem to przed zapisywaniem logów chyba że błąd wyskoczym pomi3dzy logowaniem o tym nie pomyslalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #6 Napisano 22 Lipca 2018 11 godzin temu, sajukk napisał: Rozumiem że powinienem odpiąć zasilanie od n75 i jeszcze raz zrobić log? tak, 115+118. 11 godzin temu, sajukk napisał: Co do kasowania błędów zrobiłem to przed zapisywaniem logów Jeśli nie jechałeś w międzyczasie na LPG to do sprawdzenia ciśnienie na pompie. Jak jechałeś to łatwiej potwórzyć 002+033, dwa razy, raz Pb raz LPG kasując przed każdym błędy. 11 godzin temu, sajukk napisał: że błąd wyskoczym pomi3dzy logowaniem o tym nie pomyslalem. Sam błąd nie wiele pewnie przeszkadza, pewnie jest intermittent. Ale kasuje się błey żeby wyzerować korekty w grupie 032. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajukk Zgłoś #7 Napisano 3 Sierpnia 2018 Witam sory za tak długą przerwę, ale nie miałem jak zrobić logów no i czekałem na systemowe usunięcie 2 sondy. No i właśnie wszelkie problemy ustały po usunięciu sondy dosłownie auto odrzyło żadnych błędów i nawet chyba spalanie spadło. Jakby ktoś potrzebował to serwis turbo diesel w Białymstoku, facet zna się na rzeczy, sprawa załatwiona od ręki za 150zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #8 Napisano 3 Sierpnia 2018 (edytowane) Czyli na problem z sondą S1 i ubogą mieszankę pomogło wykasowanie sondy S2. Yhym, ciekawe. Edytowane 3 Sierpnia 2018 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajukk Zgłoś #9 Napisano 5 Sierpnia 2018 (edytowane) No stary mozesz się śmiać niedowieżać ale tak jest. Powiem ci więcej patent wyczytałem na forum jakiegoś audi. No ale forum jest do dzielenia się doświadczeniami a ty swoim wpisem podważasz ale bezpodstawnie. Edytowane 5 Sierpnia 2018 przez sajukk Bo tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #10 Napisano 5 Sierpnia 2018 (edytowane) Nic nie podważyłem. Stwierdziłem, że to ciekawy przypadek, ale fakt, też mi się obiło to o uszy, że takie rzeczy się dzieją po usunieciu drugiej sondy. Albo, że np. błąd wywalało drugiej a pomogła wymiana pierwszej. No cóż, ocenia to tylko pewien algorytm, kóry ma coś opisane, gdzieś i do dyspozycji ma kilka czujników i to właściwie tyle. Nie może być to doskonałe. Na wszelki wypadek sprawdź czy cala tablica błedów nie została wykasowana odepnij coś, np. maf i zobacz czy jest błąd, dla świętego spokoju, bo o takich rzeczach też już słyszałem. I powtórzyłbym logi (002+033) też dla pewności, czy uboga znikła bo teoretycznie byla ona w wartościach które jeszcze niekoniecznie powodowały by błąd (zakres +/-25% a u Ciebie było 19), ale może to narobić krzywdy silnikowi. Edytowane 5 Sierpnia 2018 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 6 Sierpnia 2018 (edytowane) pokaż za[amiętaną zawartość kanału 32 to wyciągniemy wnioski o sondzie... te sondy odpowiadają za korekty mieszanki w przypadku gdy masz gdzieś nieszczelność. Może akruat trafiłeś, ale stawiam, że za pół roku będziesz odświeżał temat bo coś innego nawali... (np. tłok spłynie bo nie było korekty i auto jeździło na ubogiej mieszance) Edytowane 6 Sierpnia 2018 przez marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajukk Zgłoś #12 Napisano 8 Października 2018 Dnia 6.08.2018 o 08:47, marecek napisał: Może akruat trafiłeś, ale stawiam, że za pół roku będziesz odświeżał temat bo coś innego nawali... marecek jesteś czarnowidz? odświeżam temat. Właśnie mam powracający błąd ubogiej mieszanki ale tylko na lpg, natomiast nie idzie tego wyregulować. W między czasie wymieniłem kolanko plastikowe odmy trójnik i zaworek samochód odrzył ale błąd na lpg powraca. Wogule wzrosło chwilowe spalanie na pb jak kiedys oscylowało op 0,7 do 0,8 to teraz 1,0 do 1,1 ( po wymianie odmy przed wymianą było do 1,3) i zastanawiam się czy problemem nie jest pompa paliwa. Czy jest możliwe , że mapy lpg zaciągają dane z mapy pb i dlatego tak się to wszystko rozjeżdża? Ewentualnie gdzie jeszcze szukać problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #13 Napisano 8 Października 2018 (edytowane) 4 godziny temu, sajukk napisał: marecek jesteś czarnowidz?Czy jest możliwe , że mapy lpg zaciągają dane z mapy pb i dlatego tak się to wszystko rozjeżdża? Nie. Awaria pompy nie ma wpływu na LPG. Dopóki ktoś nie zacznie zmieniać niczego w LPG. jak ktoś stroi do kiepskiej pompy i nie potrafi tego wyłapać no to mu mogą wyjsc kwiatki. W AWT z sonda AFR tego nie wyłapać... To trzeba... Np. Nie wiedzieć że ma sondę AFR. Ciekawe czy w ogóle nie jest tak że sonda jest podpięta pod LPG i stąd te kwiatki... Edytowane 8 Października 2018 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajukk Zgłoś #14 Napisano 9 Października 2018 Czyli wypada zrobić logi na nowo żeby coś więcej ustalić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #15 Napisano 9 Października 2018 (edytowane) Logi logami... Grupy 002+033 że wcześniejszym kasowaniem błędów nawet jeśli nie ma błędów, mogą coś powiedzieć o pompie czy ustawieniu lpg. Ważne żeby skasować błędy przed każdym logiem. Zaraz przed. Do tego log statyczny z samej 033 z przełączaniem paliw (zmianę znaczyć przyciskiem Mark zmiana co około minutę 4 minuty ciągłego logu) Natomiast to nie rozwiąże Twojego problemu. Jeśli błąd jest na LPG to i tak trzeba będzie się dostać do LPG i sprawdzić co jest nie tak. Warto by sprawdzić podpięcie sondy do LPG. Twoja sonda nie powinna być podpięta. Edytowane 9 Października 2018 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajukk Zgłoś #16 Napisano 10 Października 2018 Ok logi zrobię w weekend. Sonda nie jest podpięta do lpg. Dzisiaj wymieniłem przewód z kolektora na listwę wtryskową - źle wyglądał. Auto odzyskało moc ale spalanie z komputera dalej podwyższone. Zauważyłem jeszcze, że połamana jest ta obudowa w którą wchodzi bagnet do sprawdzania oleju, może to być powodem łapania lewego powietrza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #17 Napisano 10 Października 2018 Może. W tfsi ciągnie przez bagnet.u siebie niby sprawdzałem to nie ciągnie ale czuć że dmucha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajukk Zgłoś #18 Napisano 14 Października 2018 witam Wczoraj jeszcze wymieniłem 2 przewody LPG i znowu jakby czuje poprawę, pozostał jeszcze jeden do którego ciężko się dostać. Poniżej wklejam zrobione dzisiaj logi: http://vaglogi.pl/log-033_S68Sa5f.html statyczny 033 rozpoczynałem na pb zmiany oznaczone markeremhttp://vaglogi.pl/log-115_118_YkbIhe.html grupy 115 i 118 na LPGhttp://vaglogi.pl/log-115_118_6hy040.html grupy 115 i 118 na PBhttp://vaglogi.pl/log-002_033_OWg2Zg.html grupy 002 i 033 na LPGhttp://vaglogi.pl/log-002_033_NOfgL.html grupy 002 i 033 na PBhttp://vaglogi.pl/log-003_OyBZA.html grupa 003 na LPG przy około 5000 obr skończył się gazhttp://vaglogi.pl/log-003_GW6d5Mq.html grupa 003 na PB Zrobiłem więcej niż mówiłeś zwonko może to pomoże dać jakąś trafną diagnozę. Dodatkowo we wtorek wymienię filtr paliwa PB bo w sumie nigdy nie wymieniałem może poprawią się wyniki ciśnienia paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #19 Napisano 14 Października 2018 115+118 wystarczy na jednym bo to turbina, i niezależnie od paliwa będzie to samo. Sytuacja jest trudna do zdiagnozowania. Na LPG jest bardzo ubogo. Na Pb jest ubogo. Niestety, to: 1 godzinę temu, sajukk napisał: http://vaglogi.pl/log-003_OyBZA.html grupa 003 na LPG przy około 5000 obr skończył się gaz Mogło też mieć wpływ na wyniki mieszanki na LPG, ale skoro sadzi błędem, to raczej i tak byłoby tam bardzo ubogo. Jednak jednak na razie skłaniam się ku nieszczelności, bo turbina też nie idealnie się rozkręca. Pompa jeśli pada to nie jest jednak tragicznie z jej życiem, więc jak nie ciśniesz na Pb to bym jej na razie nie ruszał. Objaw charakterystyczny pompy w logach to wzrost korekt na plus wraz ze wzrostem obrotów... tu on jest, tyle że zazwyczaj przy padającej pompie pokazuje w wyższych partiach już 25, a tu jest mniej. Filtr bym wymienił profilaktycznie. Jednak cały czas wydaje mi się że znajdziesz nieszczelność i korekty wrócą na dobrą drogę. Co tam masz za LPG? Komp, wtryski, reduktor, jaki przebieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajukk Zgłoś #20 Napisano 14 Października 2018 A więc tak przebieg 260tyś raczej autentyczny bo auto z Danii i ostatni sprawdzony tam był przybliżony do tego w PL. Gaz to tak Reduktor zavoli s, układ sterujący stag 4, listwa wtryskowa jakaś AC (zmieniałem ją ze 2 miesiące temu za 250zł nie znam modelu ale cała metalowa jest) To teraz tak łopatologicznie opisze co mam w aucie i czy może mieć to wpływ na lewe powietrze bo już nie wiem gdzie jeszcze mam szukać pompując sprężarką dosłownie nigdzie nie widzę ujścia. Wymieniłem prowadnicę bagnetu oleju co opisywałem wcześniej, ale po wymianie popękały plastiki na bagnecie - wymienię jak dojdzie. Mam systemowo wyłączoną SAI ale ciągle siedzi w aucie i ułamana jest rurka która idzie do airboxa. W samym airboxie dziurę zaślepiłem korkiem do wina natomiast w SAI jest niezaślepione - może tędy łapać powietrze? Kolejna sprawa cienki wężyk podciśnieniowy podłączony do DV u mnie jest wpięty bezpośrednio w kolektor, niby wiem że powinien być wpięty w jakiś zawór pod kolektorem ale za cholerę nie wiem jak i czy ktoś zrobił tak jak jest bo ten zawór był uszkodzony czy żeby poprostu go ominąć. Wydaje mi się że ta nieszczelność gdzieś jest bo przyspieszając są takie jakby skoki nie umiem tego opisać ale nie jest to takie jednostajne. Ogólnie wymieniłem już ezektor, DV, gumowe kolanka, oraz odmę z trójnikiem i zaworkiem, przewody od gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach