Skocz do zawartości
jackstaff

2.0 FSI + LPG - problem z silnikiem

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

Proszę o Wasze opinie w następującej sprawie.

Auto, które 2 miesiące temu kupiłem to B6 2.0 FSI, 150KM, r.prod.2005, silnik BVY. Sprowadzony przez poprzedniego właściciela ze Szwecji. Auto z przebiegiem 227.700 km, ale w bardzo dobrym stanie itd.

I teraz taka historia:

16-go lipca odebrałem auto po instalacji LPG. Zdecydowałem się na Elpigaz Stella Extraline ( czyli AEB ) zachęcony rekomendacją mojego szwagra, który ma 2 6-cylindrowe BMW na instalacji AEB i jeżdżą bardzo dobrze. 

Niestety firma instalująca system (autoryzowany serwis Elpigaz ) coś zje...ała, bo okazało się że:

1/ od razu zauważyłem, że płynu chłodzącego jest 2x więcej niż zalecany max ( na zdjęciu widać, jak dużo jest płynu ), na mój telefon kierownik serwisu stwierdził, że instalacja jest zapowietrzona i sam się odpowietrzy i nie mam się co martwić. Pomyślałem OK, fachowiec wie, co mówi.

2/ po dojechaniu do domu ( 2 km od serwisu ) zauważyłem, że po wyłączeniu silnika, wiatrak na chłodnicy przez dłuższy czas włączał się i wyłączał, tak z 6-8 razy zanim przestał. Pomyślałem, że to spowodowane w/w zapowietrzeniem i ukł. chłodzenia musi się ustabilizować sam.

3/ następnego dnia, 17-go lipca, wracając z pracy ( mam z pracy do domu 5 km ) zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE...od razu pojechałem do serwisu. Gość ( ten sam co w pkt.1 ) stwierdził, że muszą to sprawdzić.

I tak auto od wczoraj po przejechaniu dosłownie 27 km od zainstalowania LPG stoi w serwisie. Instalacja kosztowała 4500zł. 1-go sierpnia wyjeżdżam z rodziną na Węgry na urlop i jestem co raz bardziej wku...ny, bo auta to nie moja bajka i przykro mi to stwierdzić, ale czuję się w pewnym sensie bezbronny i bezsilny, bo jak w mojej sytuacji obronić się przed "fachowcami", którzy jutro pewnie mi powiedzą, że no niestety, ale trzeba będzie zapłacić 1000 albo 2000 za wymianę czegoś ???

Pytanie do Was za 100 punktów: co mi serwis zje...ał podczas instalacji LPG?  

Rozmawiałem z kolegą, który jest szefem serwisu u dilera francuskiej marki. Stwierdził od razu, że oddano mi auto z nieodpowietrzoną prawidłowo instalacją chłodzenia i stąd problemy. 

Będę zobowiązany za Wasze opinie.

Pozdrawiam,

Jacek z Gdańska

 

 

IMG_20180716_201344_HDR.jpg

zbiornik.JPG

Edytowane przez jackstaff
By radekrp90,

Wydzielony z tematu o silnikach FSI/TFSI/TSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - wydzieliłem z tematu poradnikowego.

Po drugie - problem z Check nie musi być związany z układem chłodzenia, a samo odpowietrzenie powinno być wykonane na warsztacie. Oczywiście podczas jazdy też się powinien odpowietrzyć ale jeśli w układzie jest pompka elektryczna (nie wiem jak jest w Twoim przypadku) to jedynie podpięcie pod komputer załatwi sprawę. Sam Check to zapewne problem z mieszanką i ustawieniem instalacji, a niestety 2.0 FSI to wymagający zawodnik ze względu na rodzaj strategii wtrysku (uwarstwiona) i wysokie oczujnikowanie ze względu pracę w trybie ubogim (w związku z czym monitorowane są NOx). Silniki doładowane są prostsze w adaptacjach, bo wtrysk mimo tego, że jest bezpośredni jest realizowany w sposób typowy dla wtrysku pośredniego (piszę tu tylko o VW/Audi).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Dzięki za info. Napisałem maila do Elpigazu z opisem sprawy i w odpowiedzi dostałem takie info:

Witam

Po konsultacji z warsztatem  znaleźliśmy błąd w instrukcji , pin opisany jako czujnik ciśnienia w rzeczywistości był sygnałem temperatury, za co przepraszamy.

Kompletacja instalacji jest poprawna.

Zatem problem leżał po stronie samego sposobu instalacji. Auto odebrałem i jeździ aż miło. Od 1-szego tankowania zrobiłem już 420km i gaz nadal jest, choć butla ma nominalnie tylko 52,5l, czyli realnie 42l. 

Pozdrawiam :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

To mój pierwszy wpis i proszę pomórzcie bo mi "witki już opadają". 

Mam problem z działaniem silnika na gazie (2.0 TFSI oznaczenia BWA - 200KM). - założona instalacja BRC SDI-2 przy przebiegu 234tyś (obecnie 290k) - serwisowana co 15k tak jak i cały samochód -  pewnie 90% całego przebiegu zrobione na trasach i tempomacie między 130-170 km/h.

A teraz z czym problem - na benzynie wszystko super, w każdym zakresie obrotów, na gazie w zakresie około 700-1100 i około 2200-2900 zaczyna szarpać silnikiem zarówno pod obciążeniem jak i beż. W zasadzie nie da się przyspieszyć. Powyżej 3000 na gazie chodzi rewelacja nadal. Jak na gazie zacznie szarpać od razu wyskakuje też check engine i już tak zostaje do chwili przełączenia na benzynę lub zgaszenia silnika. Po podpięciu komputera nie pozostaje w zapisach żadna informacją o tym błędzie (albo na serwisie nie potrafią go znaleźć). 

Ostatnio (około 2k temu) zrobiony pełny przegląd instalacji LPG wymienione filtry. Wymienione też świece, cewki, separator oleju wraz z wężykami - i bez zmian. 

Ktoś miał taki problem, lub wie jak to naprawić - z góry dziękuję za pomoc.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś auto na gaz i pierwsze co zrobiłem to kupiłem kabelek z oprogramowaniem dedykowanym do konkretnej instalacji (w moim przypadku Zavoli ) i powiem ci że zaoszczędziłem tym sposobem wiele czasu i pieniędzy . Możesz tym interfejsem przeprowadzić auto kalibrację wtryskiwaczy gazowych ,podgląd parametrów pracy ,zobaczyć jakie błędy generują podzespoły instalacji LPG . Po zakupie już nigdy nie potrzebowałem jechać do gazownika . Do sprawdzania szczelności używałem sprayu własnej roboty ,taki do robienia baniek na wietrze .

Wyłącz instalację gazową i włącz ją dopiero jak będziesz pewny że auto jest zagrzane i zobacz czy jest różnica .Bez interfejsu trudno cokolwiek poradzić .

Edytowane przez zibi1961

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności