Jump to content
hunterx3m

Wymiana pompo-wtryskiwacza, analiza VCDS - grupa 013, 018, 023

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Witam,

    Problem dotyczy Passata b5 FL 1.9 TDi awx 130km, otóż na zimnym silniku ciężko odpala a jak odpali to na początku jest nie równa praca silnika-na ciepłym pali na dotyk. Nowe świece żarowe a pompa vacum wygląda na sprawną, także stawiam na pompo-wtrysk. Po podłączeniu do VCDSa w grupie 023 widać że druga pompka ma wysokie dodatnie BIPy ( Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent). Do +30 i -30 ponoć jest ok, u mnie +36.

    Moje pytanie czy wymienić drugi pompowtrysk (czy konieczna wymiana) czy wystarczy mu zrobić płukankę ultradźwiękową ??? A może inna diagnoza...

    Dodaje zdjęcie tych wartości poniżej.

    Z góry dziękuję 

    IMG_20180717_165930.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    To , że masz bip na 2 /36/ to może być przypchany elektrozawór, ale 4 ma w porównaniu z innymi dużą korekcję. Nie ruszaj pompowtryskiwaczy bo dopiero zacznie się cyrk. Kup porządny środek do czyszczenia, jest dobry kanadyjskiej firmy-ok.30 zł . To ,że cięzko pali to wina układu paliwa, nie trzyma paliwa i trochę trwa zanim podpompuje.Ja mam bipy powyżej 80 i chodzi , pali super trochę szarpie i to jest problem z którym walczę po partaczu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000
    8 godzin temu, Elektrodas napisał:

    ale 4 ma w porównaniu z innymi dużą korekcję

    To jest duża korekcja? Chyba należało by powoli myśleć o jakimś czyszczeniu gdyby miało +1,5 a nie 0,8? 

    Edited by StreamHD

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    według mnie nie ma co rozkręcać pokrywy i grzebać przy pompkach bo wskazania są dobre, tak jak piszą inni można zastosować środek liqui moly do czyszczenia pompek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    Nie chodzi o to ,że 4 cylinder ma  wysoką korekcje, tylko to  , że ma dużą odchyłkę w porównaniu z innymi, problemem mogą być prowadnice zaworów ,które przepuszczają kompresję i pompowtrysk wyrównuje pracę silnika.Jeżeli nie pomoże płukanie a korekcja będzie się zwiększać można przeregulować pompowtrysk na dzwigience , wyrabia sie podobnie jak dzwigienki zaworowe i zwiększa się skok tłoczka a tym samym zmniejsza ciśnienie w pompowtrysku co powoduje zwiększoną korekcję,może być również uszczelniacz na pompowtrysku, przeważnie ten dolny mały , wtedy pompuje spaliny do baku, co widać na filtrze paliwa i w zbiorniku na ściankach czarny osad.Spróbuj płukania, ale nie liqui, jak znajdę butelkę t podam nazwę środka, nie reklamuję , ale naprawdę dobry.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Spróbuję płukania bo rzeczywiście wymiana pompo-wtrysku to ostateczność, jak znajdziesz "Elektrodas" butelkę to napisz co to za specyfik :) oczywiście po płukaniu napisze czy coś się polepszyło, zobaczę jeszcze na kąt wtrysku synchronizacji w grupie 004 - bo też ma wpływ na zapłon. Kabel kupiony więc można zajrzeć.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    Ten płyn to Kleen-flo -płyn do czyszczenia układu wtryskowego diesla w czerwonej butelce z czarną nakrętką ok. 400 ml, lejesz na pół zbiornika paliwa bez obaw, że przedawkujesz, musisz patrzeć , żeby był oryginalny nie rozlewany u nas, niektóre sklepy motoryzacyjne mają go, wszyscy rejklamują liquli, ale ten jest naprawdę dobry.Ja mam problemy ze swoimi pompkami bo po regulacji na stole źle wyregulował bipy/korekcje są super/ , nie wiem czy słabo wypłukał, czy źle wyregulował, po założeniu miałem bipy na VCDS po 100 i więcej , po 2 zalaniu środkiem bipy spadły do 60 , ale i tak czeka mnie wyjęcie i regulacja u fachowca nie partacza. Płyn jest na stronie www.motochemia.pl, ja kupiłem w sklepie motoryzacyjnym u siebie koszt. 24 zł.Jeżeli chodzi o synchronizację wałka to możesz przesunąć w kierunku plusa to nie poprawi bipów , ja mam 2,2 na plusie, ale przyśpieszy zapłon korygując opóźnienie bipa.Jeżeli nic się dzieje autko chodzi to nie warto grzebać.Jeżeli jest przytkany to środek rozpuści syf, jeżeli nie to tylko wyjęcie i regulacja bipa, bo to ustrojstwo się reguluje poprzez wymianę podkładek tylko ciężko jest o fachowca bo większość to bajkopisarze.Daj znać jak poszło.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Problem rozwiązany :)

    Auto już na zimnym silniku pali dobrze-czyli tak jak powinno. Pomogła wymiana uszczelniaczy (oringów) na pompowtryskach - koszt jednego zestawu 38zł x 4szt. Nie płukałem układu wtryskowego,ale płyn kleen-flo mam także napewno go użyje. Jeśli chodzi i synchronizację wałka to miałem na +4,4 CF - ustawiłem na -1,1 CF i muszę powiedzieć,że auto zrobiło się bardziej żwawe. Radzę przed wymianą pompek sprawdzić na początku uszczelniacze pompowtrysków.

    Dzięki wszystkim za pomoc.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy