Skocz do zawartości
mateltube97

[B5 AEB] Brak turbiny, brak doładowania

Rekomendowane odpowiedzi

Problem dotyczy A4, ale jak wiemy, to to samo :)

Siemaneczko wszystkim Problem dotyczy "bepiuntki" kolegi, mianowicie auto nie ciągnie jak powinno, wręcz moje ADR jest żwawsze

Z tego co sprawdzone: wężyki podciśnienia są okej, węże i dolot szczelny, DV był zyebany więc wczoraj wymieniliśmy, n75 też "nowy" z marca.

Pod komputerem totalne zero błędów, jedynie przy robieniu logów wyskoczył 00575. Węża dolotowego od IC do kolektora wręcz zasysa zamiast go "rozepchać" jak się go ściśnie i depnie po garach.

Logi niżej :

001,002,013
http://vaglogger.apphb.com/log/5b4d0c2f438d80964859fa3d?AuthKey=db1555597a2f467f84c5045b34bc7aaa

001,002,016

http://vaglogger.apphb.com/log/5b4d0d73438d80964859fa3e?AuthKey=02153f963e5d455da187f4700af15dd5#charttab-2

002,007,025

http://vaglogger.apphb.com/log/5b4d0d9a438d80964859fa3f?AuthKey=a84f3357444945fb94d2681fc5668bd1

002,018,025

http://vaglogger.apphb.com/log/5b4d0ddc438d80964859fa40?AuthKey=df077bcef3f44ca786387d643c0cd85a

Edytowane przez mateltube97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po logach widać zaniżony przepływ i że turbo ani przez moment nie bije ile trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a na pewno wszystko jest dobrze złożone po tych wymianach? skoro twierdzisz, że wszystko jest nowe (choć to nie zawsze znaczy że sprawne) i szczelne (choć tego bym nie był pewien ze względu na niski przepływ) no to zostaje tylko opcja że turbo ma już dość

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N75 w stuprocentach pewny nie jestem, DV sprawdziłem i jest pewne. A mogłoby być to spowodowane sondą lambda? Nie wiem jak powinna wskazywać ale trochę wariowała przy logach

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo niedobijające z powodu lambdy, nie spotkałem się z takimi sytuacjami.Poza tym jej wskazania są ok wg logu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż popytałem trochę po okolicy i z tego, co mówią to fakt. Przepływka ma za niskie wskazania, wyciągnąłem ją, dmuchnąłem ustami (parę robaczków było na kratce) i wsadziłem spowrotem. Efekt? Błąd przepływki, że zbyt wysoki sygnał i wywala go po przegazowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie wydaje mi się żeby ona powodowała problemy z turbo, predzej problemy z turbo mogły być powiązane z zanizonym wskazaniem. Ale no błąd to błąd. Przepływka w takim razie do podmianki. MAF jest bardzo delikatny więc mogłeś uszkodzić. Dla pewnosci najpierw sprawdź wtyczkę czy nie zaśniedziała.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wskazania przepływki powodowały problem z Turbiną, a co powodowało złe wskazania przepływomierza? Przepływkę tyle co ustami dmuchnąłem.

 

Skąd jesteś, bo widzę Rzeszów/Tarnów. Byłbyś w piątek może w Rzeszowie na illegal może i byś mógł zaglądnąć? Wziąłbym z kumplem kompa i vaga :)

Edytowane przez mateltube97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływki po prostu w naszych autach mają już swoje lata. Po prostu zabrudzenia, stażenie itp. Przeglądnij sobie dział diagnostyki to co drugi temat przepływka do wymiany. Także zasłużona wymiana w tym wieku. Wygoogluj "bosch maf" i jak zobaczysz jak to jest skonstruowane i jak działa to zobaczysz, że mogłeś to zepsuć nawet jeśli ta mucha z twoim dmuchem tam wpadła.
Niestety aktualnie przebywam w Tarnowie, wpis jest jeszcze z czasów gdy studiowałem. Poza tym vagiem auta nie naprawie :)  a z mechaniką nie jestem za pan brat.
Jak dla mnie to niestety w tym temacie obawam się najgorszego, czyli padniętej turbiny, bo wygląda że chce a nie może... Po jej odcięciu ciśnienie się nie zmienia, może minimalnie rośnie. Ewentualnie bym jeszcze raz sprawdził czy wszystko dobrze podpięte w swoje miejsce.

 

EDIT: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2224111.html zerknij

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, kolega jak wróci z Krakowa to będziemy szukali przepływki, tak czy inaczej zapraszam na Illegal Rzeszów (wydarzenie Night Speed na fb ;)).

Tak, czy inaczej czekam, może ktoś inny też coś wpadnie na jakiś pomysł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko wiadomo: Sprawdziłem wszystko, wczoraj wyciągnąłem turbawkę a tu co? Klapkę od WG urwało no i turbo leci na gwarancję :D

 

Do zamknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2018 o 09:02, mateltube97 napisał:

Klapkę od WG urwało no i turbo leci na gwarancję :D

No tak mi się wydawało że nie żywa ta turbina...Ale skOro jest na gwarancji to super:)

@kamyk1984 tak trochę dziwnie do tematu benzynowego wpinac z dieslem.  Ja się na dieslach totalnie nie znam ale w logu widze że turbo nie bije ile trzeba i przeplywce tez brakuje tego co powinna pokazać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, sorki za zmieszanie silników. Post usunięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności