Skocz do zawartości
MARO2115

Turboprzeładowanie i tryb awaryjny-logi, błędy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,  jestem nowym użytkownikiem forum. Chciałbym wam pokazać jakie vcds pokazuje mi błędy mojego silnika, logi które zrobiłem jak i opisać mój problem. A więc tak zdjęcie błędów zamieszcze poniżej, a link do logów wkleje. Problem jest dość popularny w naszych 1.9 tdi, a więc tryb awaryjny  przy 120 i jak przyspieszam gwałtownie to zamula przy tych 4000 ze nie da soe jechac,  ogólnie brakuje mu mocy. Byłem u mechanika przy okazji wymiany zawieszeniatwierdzil ze bład 055 jest przez zle ustawiona  pompe na rozrzadzie, mechanik nie miał czasu i jutro do niego jade z tym ustawieniem. No ale dalej meczy mnie ta zamula przy 120 nie da sie wyprzedzac ani nic. Wymienilem intercooler, ponieważ  ciekło z noego i ogólnie był do wyj****ia. W najbliższym  czasie chce zaslepic egr i wyczyscic sterowanie geometria w turbinie. Prosze o preanalizowanie moich logów i błedów jakie silnik pokazuje i co moge jeszcze zrobic w moim paskuu,  aby to w końcu jakos jeździło xd .  Dziękuję za pomoc :)

EDIT:

Zapomnialem  dodać logi zrobiłem w nastepujacy sposób : 1500 obrotow i pełen gaz do 4000 przy tych 3800 zaczelo mi juz mulic i passat nie chciał juz W ogóle przyspieszać, muł totalny. 

Link do logów:

http://vaglogi.pl/log-011_IIH65s.html

Screenshot_2018-07-11-14-15-03-081_com.snapchat.android.png

Edytowane przez MARO2115
Niedopatrzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie przeładowuje turbo, komputer chce żeby dmuchało prawie 1 bar, a ono dmucha nawet 1.5 bara. 2100 obrotów zaczyna się przeładowanie, a do końca loga nie kończy się bo nadal jest przy 3864obr. Sam mam podobny problem z turbo w AWX-ie, żeby go nie wyciągać zacząłem czyścić wynns'em turbo cleanerem do dolotu oraz dolałem LM stop dymieniu, poprawiło się, ale jeszcze jest problem, nie wiem o ile przeładowuje bo nie wyjeździłem zbiornika z LM, gdy wyjeżdzę zrobię logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra postanowiłem juz ściągnąć  to turbo jutro ostatni dzien pracy i wyczyscze wszystko  wraz z kolektorami i odrazu zaslepie ten spier***y egr, dam znac czy cos sie zmienilo :) Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam widze ze brak zainteresowania tematem no coz moze znajdzie  się ktos kto pomoze :) A wiec tak turbo wyczysczone,  sztanga chodzi jak nowa, kolektor ssacy tez wyczyszczony jak i egr. Czuc roznice w przyspieszeniu i wgl silnik lepiej chodzi no ale coz dalej mozna piwiedziec sa identyczne logi jak byly przed wyczyszczeniem (zapomnialem dodac,  gdy rozkrecilem turbo sztanga byla tak zapieczona ze wgl sie nie ruszala).  Gdy sciagam waz cisnienia z gruszki samochod idzie troche lepiej i przy 140 dopiero wlacza sie tryb awaryjny  mozna powiedziec ze idzie lepiej z odlaczona gruszka.  Gdy sciagam kabel podcisnienia z gruszki ladnie widac jak sztanga pracuje. Pomyslalem o n75 ale jak widze ze sztanga pracuje prawidlowow po sciagnieciu weza,  zwatpilem. No i dodam jeszcze ze cisnienie na tym wezu od gruszki jest bardzo slabe leciutko wssysa palec, za to waz od cisnienia na egrze bardzo mocno wssysa. Jakies sugestie?  Dziekuje za pomoc :)

Oczywiście  dodam, że nie wiem jak to ma dokladnie dzialac prosze mi powiedzieć  co musze sprawdzic, sproboje jutro jeszcze zamienic n18 z n75prosze powiedziec mi czy to ma jakis sens?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N75 raczej sprawny bo widac ze pracuje, sprawdzales wszystkie wężyki od podciśnienia? Lubia pękać na końcach.

Jest troche tych połączen w okolicach turbo jest jeszcze taka bańka trudno dostepna i tam jest pękniety moze ten wezyk, ja tak mialem w swoim afn.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zaślepić podciśnienie egr, może ciśnienia brakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurcze przepraszam bardzo ale zapomniałem  napisać, że oczywiście  wszystkie wezyki podcisnienia zostały wymienione na nowe, wlaśnie jak wymieniałem te wężyki zastanawiałem sie co to za bańka,  ona cala lata, jest luźno, mogła się  uszkodzić?  Co to wgl jest?  Xdd @Kuba2000 spróbuję  gdy tylko bd mieć  wolne i dam znac.  Prosiłbym waso odpowiedź.  Czy na podcisnieniu od sterowania grucha ma byc takie same ciśnienie jak na sterowaniu egr, czy te wartości  się  różnią? Czytałem na forum również, że  mogłem  źle złozyc sterowanie( tz niebtrafic tym bolczykiem) jak mialem trubo po czyszczeniu  w rękach  to slyszalem ze porusza  sie ta kierownica ale moglem sie mylic. Oczywiście  jak to ja nie sprawdzilem przez wirnik czy widac jak steruje :(.Pytanie czy mam probowac podmieniac te n18 zn75 czy to nie ma sensu.  Kolega jeszcze  mówił  zebym przeplywke odlaczył i sprawdzil jak bd bez niej. Czy w kwesti przeładowania przeplywka ma jakies znaczenie?  Gdyby nie to ze mam w dobrym stanie podwozie i silnik (stwierdzone przez mechanika)  to dawno bym to olał i przepraszam za tak dużą  ilość  pytań.  Pozdrawiam  i dziękuję  za zainteresowanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A gdzie widać, że n75 pracuje ? To ze komputer pokazuje to nie znaczy, że mechanicznie działa. Bloki w BS 11 i sprawdzasz czy sztanga chodzi jak powinna. Dziwny objaw sie pojawia przy 10 sekundzie. N75 wyłączony a dopiero turbo upuściło ciśnienie. Wiec  N75 do podmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lubie konkretnych ludzi. Jestem początkującym  mechanikiem,  mógłbyś  mi wytłumaczyc o co chodzi z tymi blokami w bs11? Dodam, że  te logi sa przed czyszczeniem turbo, moge dodac teraz aktualne i prosze mi powiedziec jakie logi jakich grup jeszcze wykonac?  Dziękuję za pomoc!  :)

Edit 

W 10 sekundzie pasek byl juz w trybie awaryjnym :) czyli teorytycznie z odcieta przez komputer turbina a gdy jest tryb awaryjny  turbina wtedy wlasnie pokazuje w miare normalne cisnienie. Prosze mi wytlumaczyc o co chodzi tryb awaryjny a turbina niby 2 bary daje. Calkwicie zapomnialem o to spytac o co  tu chodzi ina czym polega tak naprawdw ten 'tryb awaryjny' 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tryb awaryjny to wyższe niż zadane ciśnienie turbo przez jakiś czas/o ileś, u mnie wystarczy nie używać gazu na full i chodzi w pełnym zakresie, a deptając przy przyśpieszeniu na 3/4 trzeba w odpowiednim momencie przerzucać bieg żeby nie wpadł w awaryjny (geometria się przycina najprawdopodobniej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj jak wróciłem  z pracy postanowiłem zajrzec pod maske jak wyglada sprawa z plynami eksploatacyjnymi dolewam po kolei, nagle przykuł moja uwage waz od intercoolera patrze ze sa straszne zadziory na nim postanowilem odpalic silnik i czuc jak powietrze tamtetndy ucieka.  Ide sie wyspac i lece po waz, usuwam bledy i rura zobaczumy czy cos to da :) Pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak mi sie wydawalo,  kolega gazowal waz spuchl i nie czulem nic zeby uciekalo,  szkoda :( jutro po pracy czyszcze n75 a jak to nic nie da to kupie po kupnie jaknnie bedzie dzialac sciagm znowu turbo i sprawdzam czy dobrze to zlozylem,  jak po tym nie bedzie dzialac to sie chyba zaczne powoli poddawac :( pozdrawiam.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem turbo do regeneracji. Też się z tym bawiłem logi miałem prawie takie same jak ty mi ładowało do 2.4 Bara a zadane było 1.9-2.0 czyściłem turbo benzyną i papierem 240 i 400 teraz fajnie śmiga ale i tak nie jest w pełni sprawne czuć, że brakuje mocy więć niedługo jak będzie kasa to daje do regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zadane 0.9-1.0 a ładowało 1.4 bara...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mówię że przy 4 tyś obrotów na trójce jak logi robiłem to zadawało mi koło 2 bar a na wolnych obrotach koło 1 bara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych turbo nie ładuje 1 bara ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności