Skocz do zawartości
MARO2115

Turboprzeładowanie i tryb awaryjny-logi, błędy.

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Witam wszystkich,  jestem nowym użytkownikiem forum. Chciałbym wam pokazać jakie vcds pokazuje mi błędy mojego silnika, logi które zrobiłem jak i opisać mój problem. A więc tak zdjęcie błędów zamieszcze poniżej, a link do logów wkleje. Problem jest dość popularny w naszych 1.9 tdi, a więc tryb awaryjny  przy 120 i jak przyspieszam gwałtownie to zamula przy tych 4000 ze nie da soe jechac,  ogólnie brakuje mu mocy. Byłem u mechanika przy okazji wymiany zawieszeniatwierdzil ze bład 055 jest przez zle ustawiona  pompe na rozrzadzie, mechanik nie miał czasu i jutro do niego jade z tym ustawieniem. No ale dalej meczy mnie ta zamula przy 120 nie da sie wyprzedzac ani nic. Wymienilem intercooler, ponieważ  ciekło z noego i ogólnie był do wyj****ia. W najbliższym  czasie chce zaslepic egr i wyczyscic sterowanie geometria w turbinie. Prosze o preanalizowanie moich logów i błedów jakie silnik pokazuje i co moge jeszcze zrobic w moim paskuu,  aby to w końcu jakos jeździło xd .  Dziękuję za pomoc :)

    EDIT:

    Zapomnialem  dodać logi zrobiłem w nastepujacy sposób : 1500 obrotow i pełen gaz do 4000 przy tych 3800 zaczelo mi juz mulic i passat nie chciał juz W ogóle przyspieszać, muł totalny. 

    Link do logów:

    http://vaglogi.pl/log-011_IIH65s.html

    Screenshot_2018-07-11-14-15-03-081_com.snapchat.android.png

    Edytowane przez MARO2115
    Niedopatrzenie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Ewidentnie przeładowuje turbo, komputer chce żeby dmuchało prawie 1 bar, a ono dmucha nawet 1.5 bara. 2100 obrotów zaczyna się przeładowanie, a do końca loga nie kończy się bo nadal jest przy 3864obr. Sam mam podobny problem z turbo w AWX-ie, żeby go nie wyciągać zacząłem czyścić wynns'em turbo cleanerem do dolotu oraz dolałem LM stop dymieniu, poprawiło się, ale jeszcze jest problem, nie wiem o ile przeładowuje bo nie wyjeździłem zbiornika z LM, gdy wyjeżdzę zrobię logi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Dobra postanowiłem juz ściągnąć  to turbo jutro ostatni dzien pracy i wyczyscze wszystko  wraz z kolektorami i odrazu zaslepie ten spier***y egr, dam znac czy cos sie zmienilo :) Pozdrawiam 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Witam widze ze brak zainteresowania tematem no coz moze znajdzie  się ktos kto pomoze :) A wiec tak turbo wyczysczone,  sztanga chodzi jak nowa, kolektor ssacy tez wyczyszczony jak i egr. Czuc roznice w przyspieszeniu i wgl silnik lepiej chodzi no ale coz dalej mozna piwiedziec sa identyczne logi jak byly przed wyczyszczeniem (zapomnialem dodac,  gdy rozkrecilem turbo sztanga byla tak zapieczona ze wgl sie nie ruszala).  Gdy sciagam waz cisnienia z gruszki samochod idzie troche lepiej i przy 140 dopiero wlacza sie tryb awaryjny  mozna powiedziec ze idzie lepiej z odlaczona gruszka.  Gdy sciagam kabel podcisnienia z gruszki ladnie widac jak sztanga pracuje. Pomyslalem o n75 ale jak widze ze sztanga pracuje prawidlowow po sciagnieciu weza,  zwatpilem. No i dodam jeszcze ze cisnienie na tym wezu od gruszki jest bardzo slabe leciutko wssysa palec, za to waz od cisnienia na egrze bardzo mocno wssysa. Jakies sugestie?  Dziekuje za pomoc :)

    Oczywiście  dodam, że nie wiem jak to ma dokladnie dzialac prosze mi powiedzieć  co musze sprawdzic, sproboje jutro jeszcze zamienic n18 z n75prosze powiedziec mi czy to ma jakis sens?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    N75 raczej sprawny bo widac ze pracuje, sprawdzales wszystkie wężyki od podciśnienia? Lubia pękać na końcach.

    Jest troche tych połączen w okolicach turbo jest jeszcze taka bańka trudno dostepna i tam jest pękniety moze ten wezyk, ja tak mialem w swoim afn.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Spróbuj zaślepić podciśnienie egr, może ciśnienia brakuje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    O kurcze przepraszam bardzo ale zapomniałem  napisać, że oczywiście  wszystkie wezyki podcisnienia zostały wymienione na nowe, wlaśnie jak wymieniałem te wężyki zastanawiałem sie co to za bańka,  ona cala lata, jest luźno, mogła się  uszkodzić?  Co to wgl jest?  Xdd @Kuba2000 spróbuję  gdy tylko bd mieć  wolne i dam znac.  Prosiłbym waso odpowiedź.  Czy na podcisnieniu od sterowania grucha ma byc takie same ciśnienie jak na sterowaniu egr, czy te wartości  się  różnią? Czytałem na forum również, że  mogłem  źle złozyc sterowanie( tz niebtrafic tym bolczykiem) jak mialem trubo po czyszczeniu  w rękach  to slyszalem ze porusza  sie ta kierownica ale moglem sie mylic. Oczywiście  jak to ja nie sprawdzilem przez wirnik czy widac jak steruje :(.Pytanie czy mam probowac podmieniac te n18 zn75 czy to nie ma sensu.  Kolega jeszcze  mówił  zebym przeplywke odlaczył i sprawdzil jak bd bez niej. Czy w kwesti przeładowania przeplywka ma jakies znaczenie?  Gdyby nie to ze mam w dobrym stanie podwozie i silnik (stwierdzone przez mechanika)  to dawno bym to olał i przepraszam za tak dużą  ilość  pytań.  Pozdrawiam  i dziękuję  za zainteresowanie :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2005

    Witam

     

    A gdzie widać, że n75 pracuje ? To ze komputer pokazuje to nie znaczy, że mechanicznie działa. Bloki w BS 11 i sprawdzasz czy sztanga chodzi jak powinna. Dziwny objaw sie pojawia przy 10 sekundzie. N75 wyłączony a dopiero turbo upuściło ciśnienie. Wiec  N75 do podmiany.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Lubie konkretnych ludzi. Jestem początkującym  mechanikiem,  mógłbyś  mi wytłumaczyc o co chodzi z tymi blokami w bs11? Dodam, że  te logi sa przed czyszczeniem turbo, moge dodac teraz aktualne i prosze mi powiedziec jakie logi jakich grup jeszcze wykonac?  Dziękuję za pomoc!  :)

    Edit 

    W 10 sekundzie pasek byl juz w trybie awaryjnym :) czyli teorytycznie z odcieta przez komputer turbina a gdy jest tryb awaryjny  turbina wtedy wlasnie pokazuje w miare normalne cisnienie. Prosze mi wytlumaczyc o co chodzi tryb awaryjny a turbina niby 2 bary daje. Calkwicie zapomnialem o to spytac o co  tu chodzi ina czym polega tak naprawdw ten 'tryb awaryjny' 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Tryb awaryjny to wyższe niż zadane ciśnienie turbo przez jakiś czas/o ileś, u mnie wystarczy nie używać gazu na full i chodzi w pełnym zakresie, a deptając przy przyśpieszeniu na 3/4 trzeba w odpowiednim momencie przerzucać bieg żeby nie wpadł w awaryjny (geometria się przycina najprawdopodobniej).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Witam dzisiaj jak wróciłem  z pracy postanowiłem zajrzec pod maske jak wyglada sprawa z plynami eksploatacyjnymi dolewam po kolei, nagle przykuł moja uwage waz od intercoolera patrze ze sa straszne zadziory na nim postanowilem odpalic silnik i czuc jak powietrze tamtetndy ucieka.  Ide sie wyspac i lece po waz, usuwam bledy i rura zobaczumy czy cos to da :) Pozdrawiam. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Jednak mi sie wydawalo,  kolega gazowal waz spuchl i nie czulem nic zeby uciekalo,  szkoda :( jutro po pracy czyszcze n75 a jak to nic nie da to kupie po kupnie jaknnie bedzie dzialac sciagm znowu turbo i sprawdzam czy dobrze to zlozylem,  jak po tym nie bedzie dzialac to sie chyba zaczne powoli poddawac :( pozdrawiam.  

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności