Jump to content
rozer

Skradzione zabezpieczenie do kół (złodziejka)

Recommended Posts

Witam

Mam dosyć trudny problem i może ktoś z doświadczonych użytkowników nakieruje mnie na znalezienie rozwiązania.

Niecałe dwa lata temu rozbiłem samochód, od tego czasu stoi on w garażu podziemnym (w międzyczasie był potrzebny do pewnych czynności prawnych).

Do samochodu włamało się "zwierze" i ukradło różne śmieci oraz co najgorsze cały zestaw serwisowy.

W ostatnim czasie lewy ręczny się zablokował na amen i teraz pojawia się problem, mianowicie sama naprawa jest prosta, jednak pobliscy mechanicy odmawiają się jej podjęcia bez śruby (w sensie jak tylko dowiedzą się o jej braku, to nagle nie mają czasu).

Szukałem jej wszędzie włącznie z serwisem vw, jednak oni nie są w stanie mi pomóc.

Obecny zestaw ma 2-3 lata, ponieważ już miałem podobną przygodę (tutaj pomogło podjechanie do ASO), jednak z tego co się dowiedziałem w jednym sklepie vw zmienił dostawcę tego elementu i jest on przez to niemiłosiernie trudny do dostania.

Poniżej wrzucam zdjęcia złodziejki, może ktoś ma taką w swoim samochodzie na terenie Wrocławia i miałby chwilę czasu (i akumulator, bo ten też został skradziony), oczywiście za opłatą :

https://imgur.com/Pw5IQ7J

https://imgur.com/T3O8nmz

https://imgur.com/zMxc4Ul

https://imgur.com/s5E89rT

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podjedź do aso ze zdjęciami-może pomogą.

Jeśli kupowałeś ostatni zestaw w aso, to może po rachunku, numerze zakupu da radę zlokalizować taki klucz?

Edited by Krawcol82

Share this post


Link to post
Share on other sites

warsztaty wulkanizacyjne często potrafią poradzić sobie ze zdjęciem koła mimo braku przez właściciela złodziejki (właściciel zgubił, zapomniał, zostawił w domu........)

wtedy wystarczy w jej miejsce wkręcić normalną śrubę............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj próbowałem pewnej metody na okręcenie tej śruby, jednak tak zapieczona, że ani drgnie.

W aso byłem, jednak stwierdzili, że nie są w stanie ściągnąć takiej śruby, ponieważ dostają je losowo, a poza tym zmienili dostawce tego elementu.

Co do warsztatów i wulkanizatorów, to efekt jest na prawdę tragiczny. Próbuję już pół roku (chociaż to nie precyzyjne określenie, ponieważ multum czasu zabrała mi politechnika, która dla mnie jest priorytetem).

Najczęściej wygląda to tak, że na 10 zakładów, z 2-3 (Ci, którzy przeoczyli, że mówiłem o braku złodziejki) przyjadą, popatrzą, po czym gdy słyszą o braku tego elementu, mówią coś o spawaniu i nagle nie mają czasu, zajęci, etc.

Potem przez 2-3 tygodnie każą dzwonić, po czy stwierdzają, że są tak zajęci, że nie dadzą rady i każą szukać kogoś innego.

I tak przez pół roku jest 900zł w plecy za parking i z nierozwiązanym problemem.

Znajomy powiedział mi, że to dlatego, że spawanie może zniszczyć felgę i nikt nie zaryzykuje.

Nie wiem czy ja mam takiego pecha, czy nikt nie potrafi tego zrobić we Wrocławiu.

Sytuacja jednym słowem patowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie rozwiązań jest kilka...

1. Przyspawać nakrętkę lub klucz do śruby i odkręcić.

2. Zakupić klucz igielkowy i nim próbować.

3. Rozwiercić złodziejkę (niezbyt dużym wiertłem), wkręcić w nią śrubę z lewym gwintem (gwintownik) i odkręcić złodziejkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) W miejscu gdzie stoi samochód nie ma gdzie wpiąć wtyczki (2 poziomy niżej), do tego nie mam spawarki.

2) Klucz igiełkowy ani nasadka dwunastokątna nie zadziała, miejsca jest niewiele, śruba jest okrągła. Musiałby to być klucz z wystającymi igłami, ale podejrzewam, że jest tak zapieczone, że by się złamał.

3) Jak wyżej (zapieczona), jednak ta metoda wydaje się najciekawsza.Mam wkrętarkę akumulatorową (12v ;/) i może by dała radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mi właśnie chodzi o klucz z wystającymi igielkami, żeby wszedł we wzorek złodziejki.

A spawarkę mozna zasilić agregatem-musiałbyś poszukać kogoś, kto dysponuje takim sprzętem-pewnie prędzej znajdziesz kogoś tskiego, niż pasujacy klucz do złodziejki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można też poświecić klucz nasadkę i wbić ją młotem na siłę?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, mariuszz napisał:

Można też poświecić klucz nasadkę i wbić ją młotem na siłę?

 

No i tu właśnie jest kłopot. W feldze na filmie śruby wystają i są spore odległości pomiędzy śrubą a felgą.

U mnie śruba jest dość głęboko w feldze (około 0,5-1cm) i do tego prawie nie ma przestrzeni (góra 2mm).

 

Szukam takiego igiełkowego, ale nigdzie nie widzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy