Skocz do zawartości
Peet

1.8 tsi 180km manual comf czy 2.0 tdi 150 km highline dsg7 ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, koledzy pomóżcie w wyborze !! :) Mam do wyboru passata 1.8 tsi 180km comfortline manual ( felgi 17 nivelles, pakiet zimowy, pakiet biznes, auto alarm ) czy passat 2.0 tdi 150 km src highline w dsg 7 ( kamera cofania, easy open, pakiet biznes, auto alarm ).

Moje pytanie brzmi następująco jaka będzie różnica w spalaniu w mieście i w trasie przy spokojniej jeździe oraz dynamicznej. 

Jak sprawa wygląda z adblue w tdi i czy nowy dsg 7 jest lepszy od dsg 6 i jak sprawa z wyciszeniem tsi a tdi

2 samochody są nowe z 2018 r. i różnica w racie pomiędzy tsi a tdi to 110 zł netto 

Wielki dzięki, serdecznie pozdrawiam

Edytowane przez Peet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Peet napisał:

Witam, koledzy pomóżcie w wyborze !! :) Mam do wyboru passata 1.8 tsi 180km comfortline manual ( felgi 17 nivelles, pakiet zimowy, pakiet biznes, auto alarm ) czy passat 2.0 tdi 150 km src highline w dsg 7 ( kamera cofania, easy open, pakiet biznes, auto alarm ).

Moje pytanie brzmi następująco jaka będzie różnica w spalaniu w mieście i w trasie przy spokojniej jeździe oraz dynamicznej. 

Jak sprawa wygląda z adblue w tdi i czy nowy dsg 7 jest lepszy od dsg 6 i jak sprawa z wyciszeniem tsi a tdi

2 samochody są nowe z 2018 r. i różnica w racie pomiędzy tsi a tdi to 110 zł netto 

Wielki dzięki, serdecznie pozdrawiam

1.8 tsi ten silnik jest wycofywany z oferty ze wzgledu na nowe normy emisji spalania.

Mam 2.0 tdi 190 km dsg 6b.

 autostrada  6.0l ( staram sie utrzymywać 180km/h wiadomo odcinkami trzeba zwolnić)

Poza miastem 5.0-5.5 l

Miasto 6.3 l w trybie normalnym  

Miasto 5.0 l w trybie ekonomicznym z wył. Klimatyzacją

Polecam auto z wyborem trybu jazdy można troche zejść z spalaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z góry wielkie dzięki, masz może adblue ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Marek3 napisał:

1.8 tsi ten silnik jest wycofywany z oferty ze wzgledu na nowe normy emisji spalania.

Mam 2.0 tdi 190 km dsg 6b.

 autostrada  6.0l ( staram sie utrzymywać 180km/h wiadomo odcinkami trzeba zwolnić)

Poza miastem 5.0-5.5 l

Miasto 6.3 l w trybie normalnym  

Miasto 5.0 l w trybie ekonomicznym z wył. Klimatyzacją

Polecam auto z wyborem trybu jazdy można troche zejść z spalaniem

6.0 przy 180 km/h i 5.0 w mieście? A to na pewno z włączonym silnikiem jeździsz? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.07.2018 o 22:15, Marek3 napisał:

 autostrada  6.0l ( staram sie utrzymywać 180km/h wiadomo odcinkami trzeba zwolnić)

 

?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 7/8/2018 at 8:22 PM, Peet said:

Witam, koledzy pomóżcie w wyborze !! :) Mam do wyboru passata 1.8 tsi 180km comfortline manual ( felgi 17 nivelles, pakiet zimowy, pakiet biznes, auto alarm ) czy passat 2.0 tdi 150 km src highline w dsg 7 ( kamera cofania, easy open, pakiet biznes, auto alarm ).

Trochę utrudniasz zadanie ;) najlepiej dla nas jak byś wybierał pomiędzy dwoma samochodami o takim samym wyposażeniu - wtedy głównym czynnikiem byłby przebieg jaki planujesz pokonywać rocznie. Wiadomo, jeśli większy niż te 15-20tys km rocznie to diesel. Jeśli mniej - benzyna.

Tutaj masz test Zachara - który jest zrobiony jakby na Twoje indywidualne zamówienie - Passat diesel vs benzyna :):

 

On 7/8/2018 at 8:22 PM, Peet said:

Moje pytanie brzmi następująco jaka będzie różnica w spalaniu w mieście i w trasie przy spokojniej jeździe oraz dynamicznej. 

U mnie 1.8TSI DSG spala między 8-10 na mieście (może być też i więcej, wiadomo miasto miastu nie równe).
Na autostradzie wychodzi poniżej 8L, przy spokojniejszej jeździ poniżej 7litrów/100km.
Średnią z kilku tys km mam bodaj 8.1l.
Moje filmy:

 

Co do spalania w dieslu - po części Zachar odpowiedział Ci na to pytanie. 
Co do wartości spalania diesla które podał powyżej jeden z kolegów - tak są one możliwe ale tylko pod warunkiem że mama będzie dotankowywała samochód :cisza

Co do elastyczności - 1.8TSI w manualu będzie miało jeszcze lepszą niż na filmie od Zachara, ze względu na zdecydowanie większy moment obrotowy: 320Nm vs 250 w DSG. Po gwarancji 1.8TSI będziesz mógł sobie zrobić na 240-250KM i 350-370Nm a wtedy już jeździsz pociskiem.

 

On 7/8/2018 at 8:22 PM, Peet said:

Jak sprawa wygląda z adblue w tdi i czy nowy dsg 7 jest lepszy od dsg 6 i jak sprawa z wyciszeniem tsi a tdi

Z adblue to akurat nie wiem, bo to nie moje klocki ale raczej nikt tutaj na forum nie narzekał. Nie jestem pewien czy diesel 150KM w ogóle go ma. Wiem, że 190KM tak, 150 z tego co wiem nie miał a przynajmniej przez większość czasu tak było. 
DSG7 - pod paroma względami jest lepszy np bieg pierwszy a wsteczny masz na różnych sprzegłach co powoduje, że zmiana pomiędzy kierunkami jazdy jest szybsza, pytanie czy to ma znaczenie w realnych warunkach. Testów porównujących DSG 6 i 7 bezpośrednio raczej nie było jeszcze (warto wspomnieć, że diesle mają ten nowy DSG 7 DQ380). Na pewno złych opini na nową skrzynię na razie nie ma.
Co do wyciszenia - znowu odsyłam do filmu Zachara. Osobiście uważam, że Passat jako całość jest przeciętnie wyciszony tj nie najlepiej izoluje od dźwięków na zewnątrz ale to wynika z faktu, że do tej pory jeździłem po prostu lepiej wyciszonym samochodem - Laguną II, no i teraz mi to doskwiera. Natomiast jeśli chodzi o wyciszenie samego silnika - to 1.8TSI jest najlepszym samochodem z 4ma cylindrami jakim ja osobiście jeździłem. Normalnie cichutki, natomiast jak go potraktujesz obrotami - daje się usłyszeć przyjemny, lekko sportowy pomruk. Nadal jest cicho w kabinie ale czujesz że tam pod maską dzieje się! :super:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.07.2018 o 22:15, Marek3 napisał:

1.8 tsi ten silnik jest wycofywany z oferty ze wzgledu na nowe normy emisji spalania.

Mam 2.0 tdi 190 km dsg 6b.

 autostrada  6.0l ( staram sie utrzymywać 180km/h wiadomo odcinkami trzeba zwolnić)

Poza miastem 5.0-5.5 l

Miasto 6.3 l w trybie normalnym  

Miasto 5.0 l w trybie ekonomicznym z wył. Klimatyzacją

Polecam auto z wyborem trybu jazdy można troche zejść z spalaniem

Nie wiem jakim cudem masz takie spalanie,

  szczególnie na autostradzie przy wyższych prędkościach.

  Oprócz passata mam a3 8v 2.0tdi po sofcie.  Przy takich prędkościach to auto spali okolo8 l n 100 km. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika 2.0TDI 190KM - mam taki w służbowym A4 B9 w manualu - w pełni potwierdzam zaskakująco niskie wyniki spalania. Pomimo, że cały czas jeżdżę w trybie Dynamic, w ruchu mieszanym (Poznań i okolice) średnie spalanie rzadko przekracza 6 l/100km. Na trasie przy spokojnej jeździe (do 120km/h) zejście poniżej 5 l/100km też nie jest sztuką. Mój świeży rekord to 4,7 na trasie Praga-Poznań przez Niemcy. Ale przyznam, że wysiłek z mojej strony był już znaczny, nie przekraczałem 140km/h i  jechałem raczej delikatnie (auto puste). Tego rekordu już nigdy nie będę chciał pobić - to nie jazda, to męka... A, bym zapomniał - ku mojemu zaskoczeniu (przy tej mocy silnika) zauważalny wpływ na spalanie przy prędkościach autostradowych ma ustawienie klimy - tryb 'eco' znacznie pomaga osiągnąć absurdalnie niski wynik. W moim przypadku standardowe spalanie w trybie Dynamic (tryb Efficiency = zero reakcji na gaz) w cyklu mieszanym to 5,6-6,0 w zależności od korków, pory roku i długości tras.

Co do silnika 1,8TFSI 170km/320Nm (wiem, że to inny motor niż w b8) - mam go w prywatnym A5 FL w multitronicu. Spalanie w mieście (delikatna noga mojej żonki) to 9,2-10,0. Trasa ok. 7,5-8 l/100km, ale auto jest ciężkie (coś koło 1600kg) no i multitronic też swoje zjada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej powtórzę swoje....

Naprawdę spalanie jest takie ważne w aucie za grubo ponad 100k (a w niektórych przypadkach > 200k)??

Rozumiem gdybyśmy rozważali zakup zagazowanego 3 cylindrowego Matiz'a vs. niezagazowany i porównywali koszt przejechania 100km. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, marcin232 napisał:

A ja dalej powtórzę swoje....

Naprawdę spalanie jest takie ważne w aucie za grubo ponad 100k (a w niektórych przypadkach > 200k)??

Rozumiem gdybyśmy rozważali zakup zagazowanego 3 cylindrowego Matiz'a vs. niezagazowany i porównywali koszt przejechania 100km. 

Święta prawda :) 

ja nie mam czasu ani chęci na eco jazdę , jak mam ochotę to skrzynia w s i jadę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu wklejam fajny film który porównuje przyspieszenie 1.4 tsi vs 2.0 tdi. Oba 150km.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Maciej86 napisał:

Święta prawda :) 

ja nie mam czasu ani chęci na eco jazdę , jak mam ochotę to skrzynia w s i jadę :)

Panowie, pełna zgoda! W audiku mam już ponad 80Tkm i 99% przejechane w trybie Dynamic; temat oszczędzania paliwa mnie nie boli bo to auto służbowe. Ale po dwóch latach jazdy tym autem postanowiłem spróbować, czy jest możliwe uzyskanie deklarowanego przez producenta niskiego spalania:

2.0 TDI 6 biegów

Moc: 140(190) kW(KM)

Średnie zużycie paliwa: 4.3 l/100km

Zużycie paliwa w cyklu miejskim: 5,1 l/100km

Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim: 3,8 l/100km

Okazuje się, że NIE. Sprawdziłem i już wiem:suchy:

Tak czy siak, nigdy nie jeździłem tak oszczędnym a zarazem dynamicznym autem.

A potrafi też i więcej spalić jak ma ku temu powody :053: - moje foto z przed roku z autostrady w DE:

IMG_1445.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, Fedwo napisał:

Panowie, pełna zgoda! W audiku mam już ponad 80Tkm i 99% przejechane w trybie Dynamic; temat oszczędzania paliwa mnie nie boli bo to auto służbowe. Ale po dwóch latach jazdy tym autem postanowiłem spróbować, czy jest możliwe uzyskanie deklarowanego przez producenta niskiego spalania:

2.0 TDI 6 biegów

Moc: 140(190) kW(KM)

Średnie zużycie paliwa: 4.3 l/100km

Zużycie paliwa w cyklu miejskim: 5,1 l/100km

Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim: 3,8 l/100km

Okazuje się, że NIE. Sprawdziłem i już wiem:suchy:

Tak czy siak, nigdy nie jeździłem tak oszczędnym a zarazem dynamicznym autem.

A potrafi też i więcej spalić jak ma ku temu powody :053: - moje foto z przed roku z autostrady w DE:

IMG_1445.JPG

Ładnie idzie :)

co do niskiego spalania, moje a3 prowadzone przez moja żonę (powód taki ze byłem po imprezie rodzinnej) na trasie slubice - gdansk wyszło 3.8 l/100km

zaznaczam ze jej prędkość Tp dosłownie 80-90 km/h , bez wyprzedzania i żadnych przyspieszeń. Wiec da się zejść nisko ale tylko przy takich prędkościach. Przy 180 nie ma mowy o 6litrach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam B8 140kW/190KM i przy jeździe 160-180 km/h to 7-8 spala wszystko zależy czy ciągle jest pedał przy wyprzedaniu w podłodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2018 o 11:59, Maciej86 napisał:

Nie wiem jakim cudem masz takie spalanie,

  szczególnie na autostradzie przy wyższych prędkościach.

  Oprócz passata mam a3 8v 2.0tdi po sofcie.  Przy takich prędkościach to auto spali okolo8 l n 100 km. 

Powiem szczeże sam jestem zdziwiony ponieważ ,poprzednie auto passat B6 170 km cr manual ta sama autostrada w tym samym kierunku i spalanie było 8,5 l . Wiec 190km z automatem powinien palić wiecej (jest 80 kg cięższy ) , auto na oryginalnym sofcie ,przebieg 60000km.....

Co do testów Zachara to troche mało  miarodajne ,ponieważ on testuje przy stałych predkościach typu 90 ,120 ,140 a w rzeczywistych warunkach raz jedziesz 180 raz 150 (bo cię ktoś blokuje ) a raz 100 bo tir wyprzedza ....

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.07.2018 o 22:15, Marek3 napisał:

1.8 tsi ten silnik jest wycofywany z oferty ze wzgledu na nowe normy emisji spalania.

Mam 2.0 tdi 190 km dsg 6b.

 autostrada  6.0l ( staram sie utrzymywać 180km/h wiadomo odcinkami trzeba zwolnić)

Poza miastem 5.0-5.5 l

Miasto 6.3 l w trybie normalnym  

Miasto 5.0 l w trybie ekonomicznym z wył. Klimatyzacją

Polecam auto z wyborem trybu jazdy można troche zejść z spalaniem

Przepraszam ze odświeżam temat dla lekkiego spamu ale trafiłem na to forum i kolega Marek rozbawił mnie do nieprzytomności ???

Autostrada 6l przy 180km? Rozumiem ze holuje Cię Ferrari ? 

Poza miastem do osiągnięcia na spokojnej drodze i nie przekraczając 90km...

Miasto w trybie eko bez klimy 5l kolega zapomniał dodać ze rozpędza auto biegnąc? albo pomylił auto ze starym 1.9tdi, chociaż to był by i tak wyczyn.

A tak na poważnie. Na trybie eko nie polecam zbyt częstej jazdy, szybko wykończą się panewki i reszta podzespołów. Spalanie na autostradzie przy 160km około 7,5 przy 130/140 te 6,5 popłynie. Miasto średnio  7 choć jak powciskam to i 11 wyskoczy. 

1.8 tsi na trasie, tez przy tych prędkościach spalanie niemal że identyczne poza miastem tez. Różnica jest w mieście, tu poniżej 8 już ciężko zejść. 9/10 trzeba liczyć. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2018 o 16:32, marcin232 napisał:

A ja dalej powtórzę swoje....

Naprawdę spalanie jest takie ważne w aucie za grubo ponad 100k (a w niektórych przypadkach > 200k)??

Rozumiem gdybyśmy rozważali zakup zagazowanego 3 cylindrowego Matiz'a vs. niezagazowany i porównywali koszt przejechania 100km. 

 

Dnia 10.07.2018 o 16:57, Maciej86 napisał:

Święta prawda :) 

ja nie mam czasu ani chęci na eco jazdę , jak mam ochotę to skrzynia w s i jadę :)

 

Dnia 11.07.2018 o 14:36, Fedwo napisał:

Panowie, pełna zgoda! W audiku mam już ponad 80Tkm i 99% przejechane w trybie Dynamic; temat oszczędzania paliwa mnie nie boli bo to auto służbowe.

Nie mam auta służbowego tylko prywatne. Co pracy mam 50km w jedną stronę (drogi podmiejskie, nie żadne autostrady i S`ki), co daje 100km dziennie na same dojazdy do pracy, co daje ok 2200-2500km miesięcznie, co daje ok 30tyś km rocznie na dojazdy do samej pracy. Jeżeli liczymy spalanie na poziomie 5.8l/100 po 5pln l/ON daje nam to rocznie 8700pln na paliwo. Jeżeli teraz dajmy na to przesiadłbym się na TSI 1.4, które nawet optymistycznie licząc spaliłoby mi tylko litr więcej i paliwo po 5.20 l/95 to rocznie mam już 10600pln. Tak więc 2 tysiące pln rocznie więcej - w sam raz na AC albo jakieś wakacje. Użytkuj takie auto przez 5 lat to masz 10k pln w kieszeni a to już przyjemna kwota. Miesięcznie też się to czyje bo to nieco ponad 150pln w kieszeni, czyli w passacie dobre pół baku.

 

Przykład z dziś - lekkie zaspanie do pracy, bardzo dynamiczna jazda, wyprzedzanie czego się dało, momentami jazda po 140 na liczniku i spalanie 6.5l/100 mi pokazało. Dla porównania 2 dni temu jechałem moją drogą do pracy Superbem 1.8TSI i przy spokojnej jeździe miałem 9.1 l/100...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak sie sklada ze dojezdzam do pracy rowniez 50 km w jedna stronę.

Przy spokojnej, przepisowej jezdzie mam takie spalanie. 

DF681C36-FA58-460C-AA29-217A0D00BE86.jpeg

78067ECF-5C08-436F-A3B7-8AF5729F6A95.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, shibby napisał:

Co pracy mam 50km w jedną stronę (drogi podmiejskie, nie żadne autostrady i S`ki), co daje 100km dziennie na same dojazdy do pracy, co daje ok 2200-2500km miesięcznie, co daje ok 30tyś km rocznie na dojazdy

Tu „teoretycznie” się z tobą zgodzę i nie! bo 30k rocznie do samej pracy plus dodatkowe wypady wiec tak, ropniak „teoretycznie” tak. Napisałem „teoretycznie” ponieważ droga jaka jeździsz to żadna trasa a jak sam napisałeś podmiejskie z czego wnioskuje ze 90/100km nie przekraczasz jadąc spokojnie, „praktycznie” wygląda to inaczej zaraz opisze do czego zmierzam.

3 godziny temu, shibby napisał:

Jeżeli teraz dajmy na to przesiadłbym się na TSI 1.4, które nawet optymistycznie licząc spaliłoby mi tylko litr więcej

No to tu mam dowód ze nigdy nie jeździłeś z takim silnikiem bo na tej samej drodze nawet 1.4 tsi 150km na pewno nie spali więcej. A jeśli jeździsz spokojnie to myślę ze nawet mniej.  Średnie, długookresowe spalanie twojego ropniaka jest większe od 1.4 tsi 150. Tu jest 6,5/6,8 przy normalniej jeździe.  Wnioskując „praktycznie” spalanie benzyniakiem będzie niemal ze identyczne. Różnica twoich obliczeń zmniejszy już się ogromnie wiec ropniak w twoim przypadku opłacał by się bardziej gdybyś robił te 45/50k rocznie (moim zdaniem dziś inaczej się nie opłaca)

3 godziny temu, shibby napisał:

Przykład z dziś - lekkie zaspanie do pracy, bardzo dynamiczna jazda, wyprzedzanie czego się dało, momentami jazda po 140 na liczniku i spalanie 6.5l/100 mi pokazało. 

Tu pojawi się różnica bo przy tak dynamicznej jeździ zamiast 6.5l może przekroczyć nawet 9l. No ale codziennie nie zasypiasz do pracy, no nie?

3 godziny temu, shibby napisał:

. Dla porównania 2 dni temu jechałem moją drogą do pracy Superbem 1.8TSI i przy spokojnej jeździe miałem 9.1 l/100...

A w to ci kompletnie nie wierze, co prawda 1.8 ma już dużo większe spalanie od 1.4 ale jeśli ci 9.1 pokazało to na pewno nie była spokojna jazda!

 

Podsumowując, dzisiejsze benzyniaki nie są już tak paliwożerne jak kiedyś. Przy rozsądnym silniku dorównają spalaniu ropniakom, dodatkowo dynamika jest dużo lepsza a koszty eksploatacji mniejsze.

Edytowane przez pieczyk111
Wkradły się literówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś przykłady, bo miałem 1.6 tdi i trasy moja żona robiła średnio 4.2, mnie wychodziło pod 5, teraz mam bitdi i trasy 5.5-6, także jakie są te porównywalne benzyny? Koszty eksploatacji? Wymiana oleju kosztuje mniej? Filtry kosztują mniej? Chyba, że policzę adBlue 10 litrów na 10000 km. To faktycznie koszty rosną, pozd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności