Jump to content
Sign in to follow this  
arturkw

Passat cc 2.0 tdi drgania karoserii\wibracje\rezonans

    Recommended Posts

    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Cześć wszystkim.

    Zwracam się do was z serdeczną prośbą mam pewien kłopot z którym sobie nie mogę poradzić postaram się go opisać.

     

    Pacjent Passat cc 2010r 2.0 tdi 140k.

     

    Otóż po zakupie z autem było wszystko ok z małym wyjątkiem. Koła na jakich latam to standard 235\45r17 otóż od czasu do czasu wyczuwałem lekkie wibracje na pedału gazu czasami w zakrętach czasami na kostce brukowej itp itd. Nie zwracałem na to uwagi ponieważ wiedziałem ze za jakiś czas będę zaglądał do zawieszenie i pewnie wyjdzie jakaś tulejka albo sworzeń. Niedawno zmieniłem koła na 18 cali z oponami 235\40r18 i tu już zaczęły się schody.

    Wibracje\drgania są o wiele większe podczas jazdy 80-140 sa wyczuwalne drgania na fotelu pod tyłkiem i na pedałach gazu oraz lekko na kierownicy. W pierwszej chwili wiadomo padło na felgi ( felgi prościutkie) na nowo wyważone problem ten sam. Druga sprawa wymieniłem pierścienie centrujące na markowe niestety dalej to samo. Udałem się na stacje diagnostyczną w celu zweryfikowania luzów. Okazało się że mam 2 tuleje na wahaczu do wymiany (te w aluminium) oraz 2 górne mocowania amorka. Moja pytanie do was czy to może mieć wpływ na te drgania i ewentualnie czemu można się jeszcze przyjrzeć. Dodam iz jadać na prostej drodze małą prędkością i wpadając w dziurę czuć na aucie jakby cos w zawieszenie było luźne w sensie że nie jest takie stabilne. Dodam iż podmieniłem na próbę same felgi przednie gdzie opona ma lekko większy balon i objawy są dużo dużo mniejsze , więc przyczyną  jest mniejszy profil opony z tego względu że owy "luz" z jakiegoś elementu bardziej przenosi na karoserie. Drgania\wibracje głównie  odczuwalne są na nierównościach  i przy większej prędkości. 

     

    Co można jeszcze sprawdzić żeby wyeliminować poszczególne elementy bo skończyły mi się pomysły.

    z góry dziękuje za sugestie i pomoc.
     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Wymień łączniki stabilizatorów.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    J.w moi drodzy zamieszczam filmik z moich obserwacji organoleptycznych :) powiedzcie mi czy takie luzy są w granicach normy czy jednak coś jest uszkodzone a najprawdopodobniej górne mocowania mcpersona. Objawy jakie mam to na dziurach coś głucho tłucze i wydaje się jakby coś było luźne\nie dokręcone. dziękuje za pomoc.

     

    Edited by arturkw

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    też mam to w planach mianowicie wymieniłem 2x guma na wahaczau 4 poduszki silnika czyli lewa  z łapą i te 3 co są przy skrzyni. Jest poprawa ale brakuje mi kropki nad I. poniżej mały film co zaobserwowałem może to być od tego ?

     

    https://www.youtube.com/watch?v=EdIxesRSjjI

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    wszystko masz przy kielichach dokręcone ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy