Jump to content
maystero

Wymiana silnika V158

Recommended Posts

Czesc, Ja mam problem z nie działajacym nadmuchem na twarz na desce rozdzieczej ale tylko z centralnych wlotów.

Działa natomiast cały czas nadmuch na twarz po stronie szyby pasażera i kierowcy. Nie ważne czy ustawię na szybe czolowa czy na nogi, wziąż działają nawiewy boczne i nie działa centralny. Które klapki mogą byc za to odpowiedzialne?

Bledy klimy to z lewej 029 a po prawej 00h

Edited by bryllu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

po przeczytaniu i przejrzeniu wielu wątków i zdjęć chciałbym tylko potwierdzić swoją wiedzę:

- V159 jest silniczkiem ze strony pasażera V158 od strony pasażera.

- silniczek V71 i V113 znajdują się po stronie pasażera.

- można dokonać zamiany silniczka V159 i V71 czy V159 i V113 w całości

- można dokonać zamiany samych potencjometrów V159 i V71 czy V159 i V113 ?

Czy to się zgadza ?

Dzięki,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, u mnie w aucie z lewej strony ciągle dmucha zimnnym powietrzem, a idzie zima, więc trzeba sie za to zabrać.

 

Gdzie znajdę silniczek regulacji temperatury nawiewu ?

 

Gdy odkręce te plastiki pod kierownicą to widzę tylko silniczek z takim białym serwem więc on jest chyba odpowiedzialny za klapki nawiewu a gdzie znajdę silniczek odpowiedzialny cieplo/zimno z lewej strony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka nam taki problem ze po zrobieniu testu klimy mam na lewym ekranie błąd 71 a na prawym 00h . Wiem ze to jakiś nastawienik lewy temperatury ale u mnie wszystko jest dobrze, chłodzi i grzeje tylko po wyłączeniu klimy słychać jak coś przeskakuje ( właśnie koło moich nóg ) wiec to pewnie ten silnik ale jak wyłącze silnik i włączę to juz go nie słychać . I tez nie zawsze go słychać . Jak jest odpalona klima to wgl nie słychać , jak wyłącze klime to czasami przeskakuje . Muszę go wymienić? Droga sprawa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat wyssany dogłębnie ale wszyscy mówią o CLIMATRONIC a ja się zastanawiam czy w wersji CLIMATIC są te same silniki nastawcze dla klap regulacji nawiewów.

Bo niestety słychać terkotanie i ledwo ciepłe leci a zima tuż,tuż.

 

OK właśnie kupiłem kabelek prosto z Chin, już wiem co nie bangla silnk v68 znalazłem wszystkie dane nie było pytania ;)

Edited by gringo105

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problem z ogrzewaniem lecz nie od strony kierowcy a od pasażera. Klima na zimne powietrze chodzi lecz po zmianie na gorąco nie dmucha ciepłym powietrzem. Brak błędów czujniki sprawne. Byłem u mechanika i sprawdził że to nie jest uszkodzenie elektroniczne typu uszkodzony silniczek nastaw nawiewu lecz mechaniczne - urwana łopatka w dolocie ciepłego powietrza i dlatego blokuje jego dolot. Diagnoza rozebranie całej deski rozdzielczej (koszt 750zł). Czy miał ktoś z was taki przypadek i czy nie pakuję się w niepotrzebne koszty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj likwidowałem kornika w samochodzie tzn. naprawiałem silniczek nastawy klapy regulacji temperatury v158, numer produktu: 3C1907511 (strona kierowcy - dolny). Wymiana dotyczyła potencjometru z silniczka zamontowanego w moim aucie. Dawce poszukałem na allegro (może być z 3C1907511A czyli górnego silniczka jeżeli chcemy wymieniać tylko potencjometr). Poniżej instrukcja wraz z fotkami z wymiany. Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie na forum, ale może komuś się przyda.

 

1. W pierwszej kolejności odkręcamy 3 wkręty od osłony z wygłuszeniem nad pedałami w celu jej zdjęcia.

2. Odpinamy wtyczkę serwisową oraz lampkę oświetlenia nóg w celu wyjęcia osłony z samochodu.

3. Demontaż małego schowka. Po otwarciu schowka wciskamy dwie plastikowe blokady w celu opuszczenia schowka na dół. Następnie wyciągamy z zawiasów schowek (ciągniemy w stronę siedzenia kierowcy). Celem demontażu schowka jest dostęp do wkrętu (przedstawiony na zdjęciu poniżej - patrz żółte kółko) mocującego plastikowy element nadmuchu na nogi.

 

IMG_20151006_181912.jpg

 

4. Po odkręceniu demontujemy plastikowy element nawiewu na nogi.

5. Demontaż lewej osłony tunelu - mocowanie na jednym wkręcie oraz kilku zatrzaskach. Aby go zdemontować należy maksymalnie osunąć fotel. Zdjąć z zatrzasków znajdujących się przy fotelu. Jak tutaj się wysunie to następnie przesuwamy całość w kierunku fotela kierowcy. Osłona zdjęta.

6. Odpinamy gateway z metalowej belki i odsuwamy jak najdalej. (plastikowa puszka z niebieską wtyczką - patrz zdjęcie).

 

IMG_20151006_185718.jpg

 

7. Odkręcamy wkręty mocujące stalowy profil zastawiający nam dostęp do silniczków. Pierwszy w dolnej części profilu, a drugi za gatewayem (jest ich więcej, ale w zupełności wystarczająco do odsunięcia profilu do maksymalnej odległości). W celu dalszej pracy możemy wstawić rozpórkę odsuwającą metalowy profil od silniczków. Zdjęcie pokazuje maksymalne odchylenie stalowego profilu.

 

IMG_20151006_195637.jpg

 

8. Wyciągamy wtyczkę z silniczka. Następnie ściągamy osłonę silniczka (troszkę trzeba się naszarpać - zwyczajowo jeden zatrzask zostaje pozbawiony plastikowej blokady). Podmieniamy potencjometr od dawcy, a następnie robimy test. Odpalamy zapłon i najlepiej jak nic nie słyszymy :) Następnie robimy kalibrację klimatyzacji oraz usuwamy błędy przy pomocy przycisków nawiewów). Jeżeli wszystko OK to powyższe czynności wykonujemy w odwrotnej kolejności. Zdjęcie przedstawia otwarty silniczek.

 

IMG_20151006_204037.jpg

 

Mi się udało kornika pozbyć, więc wam też się uda :ok Powodzenia w nurkowaniu pod kierownice :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za instrukcję ale dodam od siebie przypomnienie że podmianę potencjometru

da się to bez problemu zrobić bez dotykania tego metalowego profilu :)

 

 

Wczoraj likwidowałem kornika w samochodzie tzn. naprawiałem silniczek nastawy klapy regulacji temperatury v158, numer produktu: 3C1907511 (strona kierowcy - dolny). Wymiana dotyczyła potencjometru z silniczka zamontowanego w moim aucie. Dawce poszukałem na allegro (może być z 3C1907511A czyli górnego silniczka jeżeli chcemy wymieniać tylko potencjometr). Poniżej instrukcja wraz z fotkami z wymiany. Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie na forum, ale może komuś się przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam, potencjometr da się wymienić bez żadnego problemu, nie trzeba ruszać stalowego profilu, trzeba tylko pamiętać o odpięciu wtyczki. Całość zajęła mi 30 minut. Ta cisza jest aż dziwna teraz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest ktoś w okolicach Siedlec , białej podlaskiej , Terespola kto wykonana wymianę potencjometra bądź tanio wymieni mi te silniczki po obu stronach bo trzeszczą mi oba ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam problem z ogrzewaniem lecz nie od strony kierowcy a od pasażera. Klima na zimne powietrze chodzi lecz po zmianie na gorąco nie dmucha ciepłym powietrzem. Brak błędów czujniki sprawne. Byłem u mechanika i sprawdził że to nie jest uszkodzenie elektroniczne typu uszkodzony silniczek nastaw nawiewu lecz mechaniczne - urwana łopatka w dolocie ciepłego powietrza i dlatego blokuje jego dolot. Diagnoza rozebranie całej deski rozdzielczej (koszt 750zł). Czy miał ktoś z was taki przypadek i czy nie pakuję się w niepotrzebne koszty.

 

Witam,

Mam identycznie jak u Ciebie, od czasu do czasu słychać terkotanie i tak samo mi mechanik powiedzial. Mam zagwozdke, bo koledzy z forum podpowiadają że to jednak silniczek ale dziwne ze błędów nie ma. Nie wiem jak temat ugryźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam,

Mam identycznie jak u Ciebie, od czasu do czasu słychać terkotanie i tak samo mi mechanik powiedzial. Mam zagwozdke, bo koledzy z forum podpowiadają że to jednak silniczek ale dziwne ze błędów nie ma. Nie wiem jak temat ugryźć.

 

Dam znać jak auto odbiorę od mechanika czy akurat to pomogło bo rozebrał deskę i wszystkie klapy są sprawne silniczki niby też jutro jadę do niego by przy okazji wymienił elektryczną nagrzewnicę bo miałem padniętą i też zakupiłem silniczek v159 za 20zł nie majątek niby ma być w 100% sprawny od tego samego sprzedawcy co nagrzewnica. Zapytam się jutro co było przyczyną. Lecz boję się że wpakowałem się w niepotrzebne koszty. Tobie bym radził wymienić pierwsze silniczek na jakiś używany niż demontować niepotrzebnie deskę (jak w moim przypadku) koszty na początku znikome a może pomoże.

 

http://allegro.pl/grzalka-nagrzewnica-1k0963235e-vw-audi-bez-bledow-i5726747362.html

 

Od niego kupowałem nagrzewnicę oraz silniczek ma jeszcze parę w sprzedaży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psz3mo

Będę bardzo wdzięczny bo przypadek bardzo podobny, a 3mieście za taki demontaż mało kto chce sie zabrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jest ktoś w okolicach Siedlec , białej podlaskiej , Terespola kto wykonana wymianę potencjometra bądź tanio wymieni mi te silniczki po obu stronach bo trzeszczą mi oba ;/

 

Ja jestem z Siedlec, mogę Ci pomóc przy wymianie potencjometru w v158 jak przy czymś utkniesz, ale za Ciebie nie zrobię, u siebie wymieniłem potencjometr wczoraj, opisałem powyżej. Kup używany silniczek 3C1907511A od sprawdzonego sprzedawcy i spróbuj sam, to na prawdę jest bardzo prosta robota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde nie jestem dobry w tych sprawach :( a gdzie takie silniczki moge kupić ? Bo potrzebuje 2 bo po obu stronach mi przeskakują ;/ moe podeslesz link gdzie moge kupić ? I czy po obu stronach są takie same

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na allegro. Silniczki nie są takie same, ale potencjometry są, wszystko masz DOKŁADNIE opisane w tym wątku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem ze jest opisane . Moze jakoś sobie poradzę . Wiec muszę kupić 2 takie same silniczki bo potencjonetry są takie same z lewej i prawej strony tak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest chyba robota dla ginekologa, albo dla gościa co na stojąco mieści się pod kierownicą. Ja się poddałem za pierwszym razem.

"passacik6" jak znajdziesz kogoś kto to zrobi daj znać często bywam w Białej może się przyda namiar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam właśnie 190 cm wzrostu i nie ma szans abym to zrobił bo nie mam jak sie ułożyć . Okej dam znac jak cos znajdę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dasz radę, nie trzeba całkiem wyjmować V158 tylko zdjąć obudowę i wyjąć potencjometr instrukcja jest tu na forum. Przybierałem się do tego pół roku, parę godzin spędziłem nad tym, ale plecy bolały 2 dni. W lecie (teraz za mało czasu po pracy)czeka mnie V159 bo trochę hałasuje. Masz chęci czas i szeroki garaż zrobisz sam.

Edited by kw_a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy