Jump to content
maystero

Wymiana silnika V158

Recommended Posts

A jak myślisz kto to mógł zrobić dla vw. Firma piher dla nich produkuje .to hiszpanska furma potencjometrow nie kupisz od nich a skąd maja oryginalny znak . Ja na silniczku od obiegu zamkniętego miałem identyczny a w innych był biały środek ale to bez znaczenia chodzi o opornosc .4.7 khoma bede mual je za max 2 tygodnie bede wymienial w v158.to napisze jak się sprawdziło. A jeszcze jedno przygladnij  się na alli na silniczkow wszystko jest identycznie jak silniczka b......h tylko ich napis jest znieksztalcony. Kto by mógł dla nich to zrobic. Nikt mi nie powie że oryginał może być wart 500 lub 600 pln.Pozdrawiam

Edited by babel76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.
Proszę o pomoc, pacjent Passat b6 2009r. climatronic dwustrefowy, strona kierowcy działa poprawnie, środek z prawej trochę słabiej grzeje, prawa zimna. Zrzut ekranu z VCDS. Błędów climatronica brak. Myślę że to błąd czujnika temperatury ( chodzi mi o parametr Right Outlet Blower Temeprature - nie zmienia się w żaden sposób jego wartość). Stawiałbym na nagrzewnice, jednak ten parametr wydaje mi się że świadczy że trzeba zacząć od niego. Proszę o wskazanie gdzie ten czujnik się znajduje. W kratce nawiewu? Której? a może gdzieś indziej. 
 

Screen błędu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 4.02.2018 o 20:38, babel76 napisał:

A jak myślisz kto to mógł zrobić dla vw. Firma piher dla nich produkuje .to hiszpanska furma potencjometrow nie kupisz od nich a skąd maja oryginalny znak . Ja na silniczku od obiegu zamkniętego miałem identyczny a w innych był biały środek ale to bez znaczenia chodzi o opornosc .4.7 khoma bede mual je za max 2 tygodnie bede wymienial w v158.to napisze jak się sprawdziło. A jeszcze jedno przygladnij  się na alli na silniczkow wszystko jest identycznie jak silniczka b......h tylko ich napis jest znieksztalcony. Kto by mógł dla nich to zrobic. Nikt mi nie powie że oryginał może być wart 500 lub 600 pln.Pozdrawiam

I co założyłeś te potencjometry z Ali? Pasują?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, arczi741 napisał:

I co założyłeś te potencjometry z Ali? 

Godzinę temu, arczi741 napisał:

I co założyłeś te potencjometry z Ali? Pasują?

Potencjometry założone. Wszystko działa jak należy. Wymieniłem w v158 i v159 plus od obiegu zamknietego,po teście wszystko ok.Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy ale dojście idealne 1 godz. Pracy. Grzeje jak w tropikach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.04.2018 o 10:28, babel76 napisał:

Potencjometry założone. Wszystko działa jak należy. Wymieniłem w v158 i v159 plus od obiegu zamknietego,po teście wszystko ok.Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy ale dojście idealne 1 godz. Pracy. Grzeje jak w tropikach ?

dajcie no linka do nich? u mnie niby wszystko dziala i grzeje chlodzi ale pojawiaja sie sporadyczne bledy jak robie scan :P to nie wiem czy to ruszacz czy zostawic :) moze jeszcze zrobie adaptacje bo nie robilem i zobacze co jest ale bledy mialem w lewym prawym srodkowym i od zewnetrznego :D mam gdzies skan ale nie chce mi sie teraz sprawdzac :D tylko jak mowie wszystko oglnie grzeje chlodzi odzielnie lewo prawo itd :) tam jest 158 1159 czy reszta tez na tym allie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może komuś pomoże informacja, że można dobrać się do silniczków od strony kierowcy wyciągając licznik. Miałem problem z trzeszczącymi plastikami i postanowiłem wyciągnąć osłonę oraz licznik żeby coś z tym zrobić. Okazało się, że po demontażu licznika jest całkiem dobry dostęp do tych silniczków.

IMG_20180328_215149.jpg

IMG_20180328_215139.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, fqpiotr napisał:

Może komuś pomoże informacja, że można dobrać się do silniczków od strony kierowcy wyciągając licznik. Miałem problem z trzeszczącymi plastikami i postanowiłem wyciągnąć osłonę oraz licznik żeby coś z tym zrobić. Okazało się, że po demontażu licznika jest całkiem dobry dostęp do tych silniczków.

 

 

 

Masz rację. Ale... silniczków nie wykręcisz. Możesz jedynie je wewnątrz otworzyć i wymienić potencjometry. Osobiście to przerabiałem. Niestety, w moim przypadku, wymiana potencjometrów nie przyniosła poprawy (mówię o silniczkach w desce rozdzielczej V213).  Może kolejne potencjometry też były uszkodzone ? Mam nadzieję, że to raczej wina źle ustawionych w nich "kółek" ze strzałką.  Czy Ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak dokładnie powinny one być ustawione ? 

I ja również kupiłem te potencjometry z aliexpress.com. W komplecie 5 szt.  Gdy przyjdą, ponownie wezmę się za ich wymianę.

 

Szkic.png.40ac667637023256aaa36b12c3cac334.png

e093aas-960.jpg

ACVents.jpg

ACVents_1b.jpg

 

 

 

Edited by radas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 5.04.2018 o 19:03, radas napisał:

 

 Możesz jedynie je wewnątrz otworzyć i wymienić potencjometry. Osobiście to przerabiałem. Niestety, w moim przypadku, wymiana potencjometrów nie przyniosła poprawy (mówię o silniczkach w desce rozdzielczej V213).  Może kolejne potencjometry też były uszkodzone ? Mam nadzieję, że to raczej wina źle ustawionych w nich "kółek" ze strzałką.  Czy Ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak dokładnie powinny one być ustawione ? 

 

 

 

Kupiłem używany kompletny silniczek V158, ale przełożyłem sam potencjometr i nic z tego, następnie przełożyłem sam silniczek i bingo - działa :)
Uszkodzony w moim przypadku był sam silniczek a nie potencjometr. Ściągałem tylko zatyczkę, bez demontażu całości bo uznałem to ze zbędne. Czas operacyjny 1,5 godziny łącznie z kasowaniem błędu 71 VCDS'em :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, radekrp90 napisał:

Co się u Ciebie działo?

Walczyłem ogólnie z ogrzewaniem ale okazało się że potencjometry są wyrobione w nastawach temperatury v158 i v159 . Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy okazało się że była zawalona.zrob test climatronic za pomocą klawiszy i będziesz wiedział co się dzieje u Ciebie może reset pomoże wszystko znajdziesz na Youtube. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@babel76 Po pierwsze - pytanie nie do Ciebie tylko do kolegi post wyżej od mojego czyli @tino2003

Po drugie - nie pytam o swoje auto tylko co dolegało w przypadku wyżej serwomotorom, że zostały wymienione silniczki - tzn. jaki był objaw ich niepoprawnego działania. To jak diagnozować i gdzie to mi tłumaczyć nie musisz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, radekrp90 napisał:

Co się u Ciebie działo?

Walczyłem ogólnie z ogrzewaniem ale okazało się że potencjometry są wyrobione w nastawach temperatury v158 i v159 . Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy okazało się że była zawalona.zrob test climatronic za pomocą klawiszy i będziesz wiedział co się dzieje u Ciebie może reset pomoże wszystko znajdziesz na Youtube. 

Sorki.pisalem w czasie jazdy nie przeczytałem dokladni , ale jak wszystko wiesz a nie wiesz najprostszej to dobry. Ja do wszystkiego sam doszedłem i zrobiłem wystarczy troche pomyśleć.  Przykro mi . Pozdtawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

@babel76 O co Ci człowieku chodzi :)

Ja pytam kolegi wyżej o to co było objawem niedziałania silnika by wiedzieć na przyszłość (czy stukał, czy zwyczajnie nie przestawiał serwomotoru),  a Ty mi tu jakieś pojazdy robisz :D

Czytajmy ze zrozumieniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.04.2018 o 22:38, radekrp90 napisał:

Co się u Ciebie działo?

Tak gdzieś z rok czasu było charakterystyczne stukanie a teraz po zimie przy pierwszych upałach okazało się,  że zamiast chłodzić to lewa strona grzeje :D

Silniczek kompletnie był zatarty gdyż nawet na ostro bez obciążenia nie ruszał. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszytskich. Mam passata b6 z 2007 roku i ostatnio mnie spotyka taki dziwny problem. Po odpaleniu silnika (klimatyzacja nastawiona na obieg zewnetrzny) słychać spręzakre wszystko ok ale nie dmucha powierze do środka, przelącze na obieg wewnętrzny zaczyna dmuchac , zewnetrzny nie dmucha wewnetrzny dmucha az po paru razach zaczyna normalnie na zewnetrzym dmuchac. Dzis jak jechalem dzialalo normalnie na LO a chcialem zwiekszyc temperature, np na 18 stopni i znowu przestaje dmuchac. bawie sie przelaczajac obiegami wew/zew i dmucha dmucha i za moment przestaje.
podejrzewam ze coś z ta klapka albo silownikiem ktory przelacza ta klapke. Ktoś może cos poradzić ?Jak sie do tego dobrać i zabrać za to? Czy mozna np zdemontować  ta klapke i czy wtedy bedzie zawsze na obiegu zewnetrznym? Jakies ewentualne duze koszta z tym związane?
Prosze o jakies porady.
Pozdrawiam ;)

Edited by pawel97

Share this post


Link to post
Share on other sites

vcds powiedzial ze uszkodzony silniczek v71. ktos wie jaki jest jego numer seryjny zebym mogł go zakupic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostęp wydaje się być łatwy, więc rozbierz i sprawdź symbol na silniczku lub kup w ciemno najtańszy i wtedy jak się dostaniesz do niego to może się okazać, że trafiłeś. :D Ja tak zrobiłem i niestety nie trafiłem z modelem, ale kosztował 15zł. więc to żaden wydatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 4.05.2018 o 10:47, pawel97 napisał:

vcds powiedzial ze uszkodzony silniczek v71. ktos wie jaki jest jego numer seryjny zebym mogł go zakupic?

Numer: 3C0907511D zmieniony na 3C0907511T, a ostatecznie występuje jako zestaw naprawczy składający się z uniwersalnego silnika 1K0907511Q oraz kompletu dźwigienek 1K0898002C.

Może w Twoim przypadku wystarczy wymiana samego potencjometru wtedy każdy dawca się nada aby był nowszy/mniej zużyty jak Twój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie,

2 miesiące temu kupiłem passata b6 z 2007 roku. Od samego początku mam problem z ogrzewaniem, na drugi dzień po zakupie ogrzewanie padło całkowicie. Samochód postawiony do elektryka, wymiana nagrzewnicy (800 pln), samochód grzeje aż miło. Za 3 dni zorientowałem się że padło ogrzewanie od strony pasażera i na środku. grzeje tylko od strony kierowcy (nie tak mocno jak powinno). Klimatyzacja działa bez zarzutu. Na vagu pokazuje błąd silnika spietrzania powietrza v71. Proszę o pomoc bo nie chce znowu pakować kasy na marne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy