Skocz do zawartości
maystero

Wymiana silnika V158

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Ja wymieniałem ten silniczek jakieś dwa czy trzy tygodnie temu. Dostęp przerąbany. Ja wymieniałem cały silnik, więc się nie patyczkowałem. Odkręciłem te dwie śruby, do których jest dostęp, a tamto ramię.... ułamałem.

 

Jak zabrałem się za montaż - okazało się, że nawet jakbym nie wymieniał silniczka całego - i tak mogłem odłamać to ramię, bo nie da się tam przykręcić śruby. Po prostu się nie da. Są dwie drogi - nie przykręcać jej wcale (ja tak zrobiłem - na jednej też trzyma się znakomicie), albo odłamać ramię od nowego silniczka, przykręcić je pilnując pozycji i skleić dobrym klejem dwuskładnikowym z resztą silniczka.

 

Jak mówiłem - ja nie przykręciłem tej jednej śruby i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze szybciej jest wymieniając sam potencjometr z nowego, nie mamy problemów ze srubami i odkręcaniem, a już napewno nic nie łamiemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zużywa się tam tylko potencjometr? Mechanizm, silniczek czy zestaw "ramion" nie dostaje luzów i nie będzie powodował dodatkowych przeskoków?

Na chwilę obecną się uspokoiło - kilka razy po stuka, przy zagrzaniu się auta i można powiedzieć jest OK.

Pytałem już o to w innym temacie, ale bez odpowiedzi - czy nowsze panele mają taki sam algorytm działania i np w B7 te silniczki też tak stukają już przy niewielkich odchyleniach pomiędzy wartością zadaną, a odczytaną na potencjometrze (mam na myśli nowszy panel bez wyświetlaczy, ewentualnie panel z białymi cyframi)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem sam potencjometr, tam sie raczej nie ma co wiecej zużyć. wymieniłem i zapadła cisza. ja mam auto z 10r wiec miałem panel ten przejsciowy stukało jak stukało, wymieniłem panel na ten nowszy z wyswietlaczami i stukało tak samo. poniewaz dostep jest tragiczny ,zwaliłem zaślepke podmieniłem potencjometry ,zrobiłem reset klap i od wakacji błoga cisza i działa napewno dobrze bo gdy trzeba było chcłodzic to z obu stron chłodziło jednakowo a gdy trzeba teraz grzać z obu stron grzeje też tak samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z równomiernością nie mam problemów (puki co... tfuu :D ) ale drażni mnie to klikanie od czasu do czasu. Kupowałeś nowy silniczek czy używany z innych klap (np.: obiegu zamkniętego)? Samych potencjometrów nie znalazłem niestety, a to byłoby najlepsze rozwiązanie. Zamówić taką paletę to by poszły jak ciepłe bułeczki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem, że na panelu od B7 nie hałasowały tak te silniczki, ale za to był problem z grzaniem. Po zamontowaniu starego panelu grzanie powróciło, ale błędy nadal są: V158 i V159. Zamówiony na podmiankę już silnik z obiegu zamkn. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja błędów nie miałem wogóle, na nowym panelu mam 1 błąd że brak BCM, u mnie tyrkotał w pozycji środkowej ok 20 21st na skrajnych 16 i 28 nie było tyrkotania. kupowałem niby nowy z allegro, wyglądał tez na nowy. one wszystkie są takie same. ja sprawdzałem który tyrkocze organoleptycznie/wzrokowo, widać to dobrze jak cięgno sie cały czas porusza i nie może ustalic swojej koncowej pozycji, tylko cały czas sie rusza przód tył po kilka mm

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś byłby zainteresowany nowymi potencjometrami do tych nieszczesnych silniczkow.

20180202_204109.jpg

 

Dnia 7.06.2017 o 10:49, konrad9100 napisał:

Tak spróbuję zrobić.

Ale jak już wszystko rozgrzebę to chce mieć potencjometr na wymianę jeśli nie uruchomie starego. Na allegro są silniczki po 10zł. Tylko pytanie czy wszystkie potencjometry są takie same we wszystkich silniczkach.

 

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

tak sa silniczki ale potencjometry sa juz zuzyte .Można podmieniac potencjometry 1 wziąłem z obiegu zamkniętego był ok 1 v159 smiga został mi jeszcze v158 ale mam nowe jak zrobie to dam znać

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@babel76 Masz dostęp do oryginalnych? Jaka cena?

EDIT:

Zaintrygowany zamazanym napisem chwilę się pofatygowałem. W aliexpres należy szukać: FP01-WDK02.

Cena bardzo atrakcyjna - pytanie jak z trwałością  i czy pasuje też do starszych VW (choćby T5-ka).

https://pl.aliexpress.com/item/5-SZTUK-PARTIA-PIHER-samochodowych-klimatyzacji-czujnik-czujnik-4-7-K-odporno-odporno-FP01-WDK02-modelu/32842498499.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak myślisz kto to mógł zrobić dla vw. Firma piher dla nich produkuje .to hiszpanska furma potencjometrow nie kupisz od nich a skąd maja oryginalny znak . Ja na silniczku od obiegu zamkniętego miałem identyczny a w innych był biały środek ale to bez znaczenia chodzi o opornosc .4.7 khoma bede mual je za max 2 tygodnie bede wymienial w v158.to napisze jak się sprawdziło. A jeszcze jedno przygladnij  się na alli na silniczkow wszystko jest identycznie jak silniczka b......h tylko ich napis jest znieksztalcony. Kto by mógł dla nich to zrobic. Nikt mi nie powie że oryginał może być wart 500 lub 600 pln.Pozdrawiam

Edytowane przez babel76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.
Proszę o pomoc, pacjent Passat b6 2009r. climatronic dwustrefowy, strona kierowcy działa poprawnie, środek z prawej trochę słabiej grzeje, prawa zimna. Zrzut ekranu z VCDS. Błędów climatronica brak. Myślę że to błąd czujnika temperatury ( chodzi mi o parametr Right Outlet Blower Temeprature - nie zmienia się w żaden sposób jego wartość). Stawiałbym na nagrzewnice, jednak ten parametr wydaje mi się że świadczy że trzeba zacząć od niego. Proszę o wskazanie gdzie ten czujnik się znajduje. W kratce nawiewu? Której? a może gdzieś indziej. 
 

Screen błędu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.02.2018 o 20:38, babel76 napisał:

A jak myślisz kto to mógł zrobić dla vw. Firma piher dla nich produkuje .to hiszpanska furma potencjometrow nie kupisz od nich a skąd maja oryginalny znak . Ja na silniczku od obiegu zamkniętego miałem identyczny a w innych był biały środek ale to bez znaczenia chodzi o opornosc .4.7 khoma bede mual je za max 2 tygodnie bede wymienial w v158.to napisze jak się sprawdziło. A jeszcze jedno przygladnij  się na alli na silniczkow wszystko jest identycznie jak silniczka b......h tylko ich napis jest znieksztalcony. Kto by mógł dla nich to zrobic. Nikt mi nie powie że oryginał może być wart 500 lub 600 pln.Pozdrawiam

I co założyłeś te potencjometry z Ali? Pasują?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, arczi741 napisał:

I co założyłeś te potencjometry z Ali? 

Godzinę temu, arczi741 napisał:

I co założyłeś te potencjometry z Ali? Pasują?

Potencjometry założone. Wszystko działa jak należy. Wymieniłem w v158 i v159 plus od obiegu zamknietego,po teście wszystko ok.Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy ale dojście idealne 1 godz. Pracy. Grzeje jak w tropikach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.04.2018 o 10:28, babel76 napisał:

Potencjometry założone. Wszystko działa jak należy. Wymieniłem w v158 i v159 plus od obiegu zamknietego,po teście wszystko ok.Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy ale dojście idealne 1 godz. Pracy. Grzeje jak w tropikach ?

dajcie no linka do nich? u mnie niby wszystko dziala i grzeje chlodzi ale pojawiaja sie sporadyczne bledy jak robie scan :P to nie wiem czy to ruszacz czy zostawic :) moze jeszcze zrobie adaptacje bo nie robilem i zobacze co jest ale bledy mialem w lewym prawym srodkowym i od zewnetrznego :D mam gdzies skan ale nie chce mi sie teraz sprawdzac :D tylko jak mowie wszystko oglnie grzeje chlodzi odzielnie lewo prawo itd :) tam jest 158 1159 czy reszta tez na tym allie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może komuś pomoże informacja, że można dobrać się do silniczków od strony kierowcy wyciągając licznik. Miałem problem z trzeszczącymi plastikami i postanowiłem wyciągnąć osłonę oraz licznik żeby coś z tym zrobić. Okazało się, że po demontażu licznika jest całkiem dobry dostęp do tych silniczków.

IMG_20180328_215149.jpg

IMG_20180328_215139.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, fqpiotr napisał:

Może komuś pomoże informacja, że można dobrać się do silniczków od strony kierowcy wyciągając licznik. Miałem problem z trzeszczącymi plastikami i postanowiłem wyciągnąć osłonę oraz licznik żeby coś z tym zrobić. Okazało się, że po demontażu licznika jest całkiem dobry dostęp do tych silniczków.

 

 

 

Masz rację. Ale... silniczków nie wykręcisz. Możesz jedynie je wewnątrz otworzyć i wymienić potencjometry. Osobiście to przerabiałem. Niestety, w moim przypadku, wymiana potencjometrów nie przyniosła poprawy (mówię o silniczkach w desce rozdzielczej V213).  Może kolejne potencjometry też były uszkodzone ? Mam nadzieję, że to raczej wina źle ustawionych w nich "kółek" ze strzałką.  Czy Ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak dokładnie powinny one być ustawione ? 

I ja również kupiłem te potencjometry z aliexpress.com. W komplecie 5 szt.  Gdy przyjdą, ponownie wezmę się za ich wymianę.

 

Szkic.png.40ac667637023256aaa36b12c3cac334.png

e093aas-960.jpg

ACVents.jpg

ACVents_1b.jpg

 

 

 

Edytowane przez radas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.04.2018 o 19:03, radas napisał:

 

 Możesz jedynie je wewnątrz otworzyć i wymienić potencjometry. Osobiście to przerabiałem. Niestety, w moim przypadku, wymiana potencjometrów nie przyniosła poprawy (mówię o silniczkach w desce rozdzielczej V213).  Może kolejne potencjometry też były uszkodzone ? Mam nadzieję, że to raczej wina źle ustawionych w nich "kółek" ze strzałką.  Czy Ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak dokładnie powinny one być ustawione ? 

 

 

 

Kupiłem używany kompletny silniczek V158, ale przełożyłem sam potencjometr i nic z tego, następnie przełożyłem sam silniczek i bingo - działa :)
Uszkodzony w moim przypadku był sam silniczek a nie potencjometr. Ściągałem tylko zatyczkę, bez demontażu całości bo uznałem to ze zbędne. Czas operacyjny 1,5 godziny łącznie z kasowaniem błędu 71 VCDS'em :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co się u Ciebie działo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, radekrp90 napisał:

Co się u Ciebie działo?

Walczyłem ogólnie z ogrzewaniem ale okazało się że potencjometry są wyrobione w nastawach temperatury v158 i v159 . Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy okazało się że była zawalona.zrob test climatronic za pomocą klawiszy i będziesz wiedział co się dzieje u Ciebie może reset pomoże wszystko znajdziesz na Youtube. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@babel76 Po pierwsze - pytanie nie do Ciebie tylko do kolegi post wyżej od mojego czyli @tino2003

Po drugie - nie pytam o swoje auto tylko co dolegało w przypadku wyżej serwomotorom, że zostały wymienione silniczki - tzn. jaki był objaw ich niepoprawnego działania. To jak diagnozować i gdzie to mi tłumaczyć nie musisz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności