porki Zgłoś #281 Napisano 10 Stycznia 2019 (edytowane) Dnia 15.02.2016 o 10:33, SebKac napisał: Witam wszystkich wymiana (naprawa) silniczka nastawy u mnie trwała ok 30 min , a mianowicie ... nie trzeba wykręcał całego silniczka wystarczy zdjąć górną nakładkę i już mamy dostęp do całej zawartości w środku. Najczęściej psują się potencjometry i taki wymieniłem u siebie. Demontaż jest bardzo łatwy wystarczy odpiąć wtyczkę zdjąć górną pokrywkę ( trzeba umiejętnie podważyć zatrzaski ) i śrubokrętem podważyć potencjometr wyjąć go włożyć drugi sprawny założyć pokrywkę i sprawa załatwiona. Do otwarcia dekielka trzeba użyć dwóch śrubokrętów płaskich jeden wąski taki aby mógł wcisnąć zatrzaski ,a drugi szerszy który wkłada się pomiędzy pokrywkę i przekręca tak aby odchylała pokrywkę a w tym czasie trzeba wcisnąć zatrzaski. No i pokrywka schodzi bez żadnych uszkodzeń jak ktoś potrzebuje pomocy mój nr kon. 501387875 czy jak kupię dawcego jakiegoś to wystarczy wyjąć stary i wcisnąć nowy ? Nie trzeba go ustawiać tak samo jak poprzedniego, nie ma to znaczenia ? A czy jest ktoś może z okolic KATOWIC kto mógłby mi pomóc w tym gdybym sam nie dał rady ? Edytowane 10 Stycznia 2019 przez porki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekw Zgłoś #282 Napisano 24 Lutego 2020 (edytowane) Cześć. A ja mam problem inny chyba niż wszyscy (klimatronik w passacie B6) Błąd 0711 (1809) niedający się skasować. Ale żeby było ciekawiej to silniczek V158 działa i porusza klapą (można to zaobserwować regulując lewym pokrętłem temperatury lub nastawami podstawowymi - to ogarniam). Natomiast dziwne jest to, że w odróżnieniu od pozostałych silników w kanale 12 wartość mierzona jest w zakresie powiedzmy od 30 do 225 a wartości pozostałe tj. oczekiwana, minimalna i maksymalna jest równa 0. Silnik zmieniałem bo mam dwa po regeneracji (wymianie potencjometrów zakupionych na aliexpress po 1USD) ale na wszystkich działa tak samo (błąd pozostaje ale ramieniem rusza). Trudno określić czy mimo błędu sama regulacja temperatury działa poprawnie czy nie. Może ktoś coś pomóc? Edytowane 24 Lutego 2020 przez jacekw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #283 Napisano 25 Lutego 2020 Kalibracja wykonana poprawnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekw Zgłoś #284 Napisano 25 Lutego 2020 4 minuty temu, radekrp90 napisał: Kalibracja wykonana poprawnie? Tak, wykonana, lecz normalnie przy kalibracji sterownik wychyla klapy od minimum do maximum i zapamiętuje stany skrajne a u mnie przy tym silniku stany skrajne są 0,0 i nie zmieniają się. Kalibrowałem zarówno przez interfejs jak i przez naciśnięcie kombinacji klawiszy na klimatroniku. Pozostałe silniki kalibrują się prawidłowo (od ok. 20 do ok. 220). Ten pewnie się nie kalibruje bo cały czas jest na nim błąd. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #285 Napisano 25 Lutego 2020 Nie pozostaje nic innego jak zdemontować całkowicie silniczek i sprawdzić czy przypadkiem klapa nie jest fizycznie zablokowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #286 Napisano 25 Lutego 2020 Mocno w to wątpię. Dwa razy spotkałem się z podobnym przypadkiem, tylko że sprawa tyczyła się silnika od obiegu zamkniętego. Teoretycznie wszystko było ok. silnik działał jak należy a mimo wszystko sterownik walił błędem. Nie pomagała wymiana silniczka na inny nowy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #287 Napisano 26 Lutego 2020 Czyli sugerujesz sterownik (panel) Climatronic? Nie zostaje w takim wypadku nic innego jak podłączyć inny sterownik z innego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #288 Napisano 26 Lutego 2020 Silniczki różnią się potencjometrami - część pracuje w zakresie 340*, część 120*, niektóre rzadko na 180*. Opór każdego to 4.5kOhm ale zmienia się tylko w podanym zakresie, reszta ruchu nie daje zmiany oporu. Wynika to z faktu, że nie każdy silnik musi wykonać taki sam ruch aby przestawić klapkę z jednej skrajnej pozycji do drugiej. Na silniczkach produkcji Valeo zwykłe jest oznaczenie POTI 340, 120 itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #289 Napisano 26 Lutego 2020 W B6 wszystkie potencjometry w silniczkach są takie same, silniczki sa bardzo podobne do siebie. Różnią się mocowania i cięgnami do klapek. Silniczki Valeo mają zupełnie inną budowę wewnętrzną. Dla porównania: -Oryginalny silniczek ze zmienionym potencjometrem i silniczek Valeo (drugie foto) 12 godzin temu, radekrp90 napisał: Czyli sugerujesz sterownik (panel) Climatronic? Nie wiem, możliwe... Nie rozwiązałem tego problemu. Dla jasności, nie tyczy się to mojego auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekw Zgłoś #290 Napisano 28 Lutego 2020 Pisałem w poniedziałek we wtorek. Usterka okazała się banalna. Nie można kalibrować silnika bez założonego ramienia (tak jak ja to robiłem na zapasowym silniku) ponieważ wtedy nie działa ogranicznik i oś potencjometru wychodzi poza dopuszczalny zakres. U manie oś ramienia wysunęła się nieznacznie z potencjometru i chociaż silnik poruszał ramieniem i klapą to jednak brak ograniczenia powodował problem. Po wciśnięciu ramienia do silnika wszytko się naprawiło i mogłem poprawnie skalibrować silnik od klapy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #291 Napisano 7 Października 2020 W dniu 26.02.2020 o 20:08, adams napisał: W B6 wszystkie potencjometry w silniczkach są takie same, silniczki sa bardzo podobne do siebie. Różnią się mocowania i cięgnami do klapek. Silniczki Valeo mają zupełnie inną budowę wewnętrzną. Dla porównania: -Oryginalny silniczek ze zmienionym potencjometrem i silniczek Valeo (drugie foto) Pytanie do Ciebie - ten Valeo to silniczek 1K0, 2Q0 czy 5Q0 z MQB? Zastanawiam się nad zakupem silncznika 2Q0907511E będącego ostatnim zamiennikiem ale nie wiem czy moje cięgno do niego będzie pasowało. V158 zaczął przeskakiwać po ustawieniu temeperatury na ciepło. Gdy auto już jest ciepłe da się ustawić temperaturę aby nie stukał ale ale przez pierwsze kilometry mam dzięcioła pod maską (nie niej jest to ciche szmeranie jak od potencjometru, a ewidentnie uszkodzenie mechaniczne). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #292 Napisano 25 Lutego 2021 Do B6 pasują silniczki Valeo 515065. Wydaje się że 515064 też(a są 50zł tańsze). Do wymiany wszystkich 6 nie musiałem zdejmować dechy, udało się wszystko zrobić od dołu i przez otwór po wyjętym liczniku. Sprawa jest bardzo prosta ale wymaga sprawnych, gibkich łapek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #293 Napisano 4 Października 2021 to jak najlepiej najszybciej dojsc do teko v158? czy da rade wymienic sam potencjometr bez odkrecania tego v158, tak jak w przypadku v159? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekw Zgłoś #294 Napisano 4 Października 2021 Ja wymieniałem wyciągałem całe silniczki a potencjometry wymieniałem w wyjętych silniczkach (wersja z zielonym potencjometrem), tak że w gestii wyciągnięcia samego potencjometru to nie pomogę) Od strony pasażera to łatwo wyciągnąć silnik (były opisy). Od strony kierowcy trudniej. Oto moje dwa patenty: 1. odchylenie blachy to nie rób poprzez podkładanie jakichś kołków tylko kup najmniejszy pas transportowy np. https://allegro.pl/oferta/pas-transportowy-do-opasania-1-2m-25mm-czerwony-7378843996 i przy pomocy niego odciągniesz blachę a żaden kołek nie będzie ci przeszkadzał. 2. kluczyk bit torx 15 kup przedłużany (lekko go podszlifuj) i wbij w klucz oczkowy grzechotkowy 6 dzięki temu będziesz mógł w niewygodnej pozycji jedna ręką odkręcić te górną niewidoczną śrubę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #295 Napisano 11 Października 2021 Dzieki. Udalo mi sie bez wykrecania silniczka, podmienialem sam potencjometr. Roboty jednak dluzej zeszlo niz przy 159, najwiekszy problem z poluzowaniem drugiej sriby na blasze, po to by ja odgiac, po to by mozna bylo wyjac wtyczke silniczka, bardzo trudny dostep. Dzieki wszystkim za wskazowki. I pomyslec ze bylem w 3 warsztatach Gdyni i kazdy mowil ze to roboty na 2-3 dni i trzeba deske sciagac itd. ło panie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #296 Napisano 12 Października 2021 W dniu 11.10.2021 o 07:38, ellah napisał: najwiekszy problem z poluzowaniem drugiej sriby na blasze Jeśli masz klucz płasko-oczkokowy z grzechotką do tego na przegubie to odkręcasz tą śrubę w 15 sekund Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #297 Napisano 12 Października 2021 2 minuty temu, adams napisał: Jeśli masz klucz płasko-oczkokowy z grzechotką do tego na przegubie to odkręcasz tą śrubę w 15 sekund No może nie 15 sekund ale ja tą blachę zostawiłem na 2 śrubach. Trzyma się na niej tylko gateway który waży mniej jak telefon i tylko taka jest jego funkcja, poza osłanianiem silniczków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #298 Napisano 13 Października 2021 NO tak chyba nie do konca 15 sekund. Ten gateway musialem wlascie sciagnac z tej blachy i to tez czas zajelo zanim wykminilem ze jest na 2 zatrzaski, bo inaczej nie mozna bylo sie wlasnie dostac do tej cholernej sruby. Tam nasadko i grzechotka nie podejdziesz, tylko plaski oczkowy, no ale pomalu poszlo Chcialem tylko powiedziec i potwierdzic niezdecydowanym, ze da sie samemu zrobic bez doswiadczenia na warsztacie i kupujac potencjometr z allegro za 18zl... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ledorg Zgłoś #299 Napisano 2 Maja 2022 OK rok temu wymieniałem same rezystory w V158 i V159. Przestały "terkotać" ale VCDS pokazywał ciągle błąd silniczków. Teraz kupiłem nowe (?) z dwóch źródeł na Allegro i mam na odwrót. Nie ma już błędu (prawdopodobnie to powodowało brak nagrzewania z prawej strony), ale za to terkoczą. Porównanie działania Oryginalny, sprawny V158 V159 Coś nie tak z tymi kupionymi silniczkami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #300 Napisano 4 Maja 2022 Kalibrację robiłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach