Skocz do zawartości
maystero

Wymiana silnika V158

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, radekrp90 napisał:

Co się u Ciebie działo?

Walczyłem ogólnie z ogrzewaniem ale okazało się że potencjometry są wyrobione w nastawach temperatury v158 i v159 . Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy okazało się że była zawalona.zrob test climatronic za pomocą klawiszy i będziesz wiedział co się dzieje u Ciebie może reset pomoże wszystko znajdziesz na Youtube. 

Sorki.pisalem w czasie jazdy nie przeczytałem dokladni , ale jak wszystko wiesz a nie wiesz najprostszej to dobry. Ja do wszystkiego sam doszedłem i zrobiłem wystarczy troche pomyśleć.  Przykro mi . Pozdtawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@babel76 O co Ci człowieku chodzi :)

Ja pytam kolegi wyżej o to co było objawem niedziałania silnika by wiedzieć na przyszłość (czy stukał, czy zwyczajnie nie przestawiał serwomotoru),  a Ty mi tu jakieś pojazdy robisz :D

Czytajmy ze zrozumieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2018 o 22:38, radekrp90 napisał:

Co się u Ciebie działo?

Tak gdzieś z rok czasu było charakterystyczne stukanie a teraz po zimie przy pierwszych upałach okazało się,  że zamiast chłodzić to lewa strona grzeje :D

Silniczek kompletnie był zatarty gdyż nawet na ostro bez obciążenia nie ruszał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tino2003 Teraz rozumiem ;) Myślałem, że po zmianie potencjometru nadal stukał stąd pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytskich. Mam passata b6 z 2007 roku i ostatnio mnie spotyka taki dziwny problem. Po odpaleniu silnika (klimatyzacja nastawiona na obieg zewnetrzny) słychać spręzakre wszystko ok ale nie dmucha powierze do środka, przelącze na obieg wewnętrzny zaczyna dmuchac , zewnetrzny nie dmucha wewnetrzny dmucha az po paru razach zaczyna normalnie na zewnetrzym dmuchac. Dzis jak jechalem dzialalo normalnie na LO a chcialem zwiekszyc temperature, np na 18 stopni i znowu przestaje dmuchac. bawie sie przelaczajac obiegami wew/zew i dmucha dmucha i za moment przestaje.
podejrzewam ze coś z ta klapka albo silownikiem ktory przelacza ta klapke. Ktoś może cos poradzić ?Jak sie do tego dobrać i zabrać za to? Czy mozna np zdemontować  ta klapke i czy wtedy bedzie zawsze na obiegu zewnetrznym? Jakies ewentualne duze koszta z tym związane?
Prosze o jakies porady.
Pozdrawiam ;)

Edytowane przez pawel97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vcds powiedzial ze uszkodzony silniczek v71. ktos wie jaki jest jego numer seryjny zebym mogł go zakupic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostęp wydaje się być łatwy, więc rozbierz i sprawdź symbol na silniczku lub kup w ciemno najtańszy i wtedy jak się dostaniesz do niego to może się okazać, że trafiłeś. :D Ja tak zrobiłem i niestety nie trafiłem z modelem, ale kosztował 15zł. więc to żaden wydatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.05.2018 o 10:47, pawel97 napisał:

vcds powiedzial ze uszkodzony silniczek v71. ktos wie jaki jest jego numer seryjny zebym mogł go zakupic?

Numer: 3C0907511D zmieniony na 3C0907511T, a ostatecznie występuje jako zestaw naprawczy składający się z uniwersalnego silnika 1K0907511Q oraz kompletu dźwigienek 1K0898002C.

Może w Twoim przypadku wystarczy wymiana samego potencjometru wtedy każdy dawca się nada aby był nowszy/mniej zużyty jak Twój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

2 miesiące temu kupiłem passata b6 z 2007 roku. Od samego początku mam problem z ogrzewaniem, na drugi dzień po zakupie ogrzewanie padło całkowicie. Samochód postawiony do elektryka, wymiana nagrzewnicy (800 pln), samochód grzeje aż miło. Za 3 dni zorientowałem się że padło ogrzewanie od strony pasażera i na środku. grzeje tylko od strony kierowcy (nie tak mocno jak powinno). Klimatyzacja działa bez zarzutu. Na vagu pokazuje błąd silnika spietrzania powietrza v71. Proszę o pomoc bo nie chce znowu pakować kasy na marne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja sie podzielę uwagami z wymiany potencjometru w silniczku V71 zakupionego na Ali...( dzięki kolego babel 76 )

Jako ,że posiadam klimę Denso, cały manual ,oprócz oczywiście demontażu schowka pasażera jest identyczny jak w Touranie z klimą tej marki

Dla chętnych -http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3628

Bardzo rzeczowo opisane i sfotografowane. Dostęp szybki , dosyć łatwo można wymontować oba silniczki. Ja tak naprawdę więcej problemów miałem z demontażem schowka pasażera. P.... się z tym z prostego powodu-NIENAWIDZĘ POŁAMANYCH ZATRZASKÓW I PLASTIKÓW! Ale okazało się, że strach ma wielkie oczy, drugi raz poszłoby dużo szybciej. Dla zainteresowanych- nie trzeba odpinać żadnego okablowania ze schowka. Przewody są na tyle długie, że spokojnie można go położyć na podłodze i brać się za wymianę silniczków.

Po wyjęciu nieszczęsnego V71 , zdjąłem klapkę z silniczka za pomocą małego śrubokręta, nowy potencjometr powędrował do środka.

Zadowolony , że tak sprawnie idzie, wpiąłem kostkę i chciałem już składać wszystko do kupy. Ale coś mnie tknęło. Może spróbować na sucho?

Włączam klimę, silniczek tyknął. A myślę, najlepiej spróbować z przyciskiem obieg zamknięty. Wciskam Obieg zamknięty, trybik na silniczku powędrował od jednego skrajnego położenia do drugiego-super!

No to jeszcze autotest klimy na luźnym silniczku i ma być super. A tu ZONK, system dalej zgłasza błąd klap V71! Kasowanie blędu nic nie daje, cały czas wraca!

Włączam obieg z. przytrzymując zębatkę silniczka, jest wszystko w porządku, ciężko zahamować palcami pracujący V71. Dałem sobie spokój, założyłem silnik na klapę obiegu zamkniętego, widać , że działa - zamyka i otwiera , ale błąd jak był ,tak jest.

Kończąc wywód (lekko przydługi) , moim zdaniem niekoniecznie potencjometr musi być przyczyną zgłaszania błędu klapy V71. Ale w takim razie co innego?

0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa - adaptacja tylko na założonym silniczku inaczej potencjometr może wyjść poza zakres.

Druga sprawa - jaki masz teraz błąd?

Trzecia sprawa - zobacz co pokazuje VCDS w pomiarach dla potencjometru od V71 - czy wartości są stałe i równe wartości zadanej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, radekrp90 napisał:

Pierwsza sprawa - adaptacja tylko na założonym silniczku inaczej potencjometr może wyjść poza zakres.

Druga sprawa - jaki masz teraz błąd?

Trzecia sprawa - zobacz co pokazuje VCDS w pomiarach dla potencjometru od V71 - czy wartości są stałe i równe wartości zadanej?

AD 1 -robiłem adaptacje na założonym już silniczku

AD 2- błąd ten sam , co przed naprawą

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 93
                    Mileage: 283970 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.05.14
                    Time: 09:36:51

AD 3- i tu jest najciekawiej. Najpierw przy teście selektywnym na starym silniczku ( tzn. potencjometrze) w prawych polach nie pokazywały się wartości zadane,

po wymianie potenc. już się pokazywały, ale mierzone raz się zmieniają a raz stoją w miejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka nie jest zaśniedziała? Oczyść wtyczkę przy silniczku i przy panelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wszedłem w bloki pomiarowe, pobawiłem się w grupie 16 silniczkiem V71. Wartość zadaną pełnego otwarcia silniczek osiąga, natomiast nie zamyka do końca, powinno być 0,0 a schodzi tylko do 129. Chciałem się dostać do panelu klimy, ale nie wiem za bardzo jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągasz ramkę radia, następnie ramkę panelu klimatyzacji. Masz wtedy widok na torxy mocujące panel i dalej raczej wszystko będzie intuicyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobiłem, ale nic to nie dało. Teraz żałuję, że jak miałem oba silniczki na wierzchu, to nie zamieniłem ich na sucho-wtyczki są takie same. Przynajmniej wiedziałbym czy to wina instalacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też naprawiałem na potencjometrach z ali i jest wszystko super. Prawą stronę (mam afs i moduł telefonu) też rozbierałem przez odkręcenie długim torxem od strony radia oraz jedna śrubka za panelem klimatronika- żeby dało się najpierw zdjąć afs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy jest ktos z Trojmiasta ktory to robil lub zna warsztat co moze ogarnac wymiane silniczka 158?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z moją klimą od paru dni. Mianowicie najpierw przestała chłodzić lewa strona auta, samochód poszedł do mechanika, coś pogrzebał, nie powiedział co i klima wróciła do zdrowia na parę dni. Po paru dniach padła prawa strona, ostatnio podczas jazdy z włączoną klimą prawa strona tak jak by się odblokowała i zaczęła normalnie chłodzić, ale po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu znowu grzało i tak zostało już na dłuższy czas aż do teraz. Klima przeszła serwis i została nabita, lecz problem nie ustał. Po zrobieniu testu na lewym wyświetlaczu jest napisane: 712 a prawy:00h. Orientuję się ktoś co może być tego problemem? Bo chciałbym się dowiedzieć bo może jestem w stanie zrobić to sam żeby zaoszczędzić parę groszy. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów i koleżanki !!!! Chciałbym odświeżyć troszkę temat z klimą.Mianowicie mam problem z ogrzewaniem lewej strony(od kierowcy) przy włączonej klimie na ogrzewanie max leci ciepłe powietrze, lecz po zmniejszeniu na np26 st. zaczyna lecieć  chłodne a u pasażera nadal ciepłe( troszkę chłodniejsze niż na max) .Rozkręciłem silniczek o którym zapewne wspomnicie ,przeczyściłem potencjometr i dalej to samo. Przy przestawieniu z max temp. silniczek pracuje,cięgno się przestawia lecz poniżej temp. 25 st. cięgno dalej nie reaguje .W czym może być problem z góry dziękuję za wskazówki .PS czym różnią się poszczególne silniczki z literką A,G,F itd są zamienne bo obecnie pojawił się zamiennik z literką Q przystosowany do wszystkich silniczków ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności