babel76 Zgłoś #261 Napisano 26 Kwietnia 2018 22 godziny temu, radekrp90 napisał: Co się u Ciebie działo? Walczyłem ogólnie z ogrzewaniem ale okazało się że potencjometry są wyrobione w nastawach temperatury v158 i v159 . Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy okazało się że była zawalona.zrob test climatronic za pomocą klawiszy i będziesz wiedział co się dzieje u Ciebie może reset pomoże wszystko znajdziesz na Youtube. Sorki.pisalem w czasie jazdy nie przeczytałem dokladni , ale jak wszystko wiesz a nie wiesz najprostszej to dobry. Ja do wszystkiego sam doszedłem i zrobiłem wystarczy troche pomyśleć. Przykro mi . Pozdtawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #262 Napisano 27 Kwietnia 2018 @babel76 O co Ci człowieku chodzi Ja pytam kolegi wyżej o to co było objawem niedziałania silnika by wiedzieć na przyszłość (czy stukał, czy zwyczajnie nie przestawiał serwomotoru), a Ty mi tu jakieś pojazdy robisz Czytajmy ze zrozumieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tino2003 Zgłoś #263 Napisano 28 Kwietnia 2018 Dnia 25.04.2018 o 22:38, radekrp90 napisał: Co się u Ciebie działo? Tak gdzieś z rok czasu było charakterystyczne stukanie a teraz po zimie przy pierwszych upałach okazało się, że zamiast chłodzić to lewa strona grzeje Silniczek kompletnie był zatarty gdyż nawet na ostro bez obciążenia nie ruszał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #264 Napisano 28 Kwietnia 2018 @tino2003 Teraz rozumiem Myślałem, że po zmianie potencjometru nadal stukał stąd pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel97 Zgłoś #265 Napisano 3 Maja 2018 (edytowane) Witam wszytskich. Mam passata b6 z 2007 roku i ostatnio mnie spotyka taki dziwny problem. Po odpaleniu silnika (klimatyzacja nastawiona na obieg zewnetrzny) słychać spręzakre wszystko ok ale nie dmucha powierze do środka, przelącze na obieg wewnętrzny zaczyna dmuchac , zewnetrzny nie dmucha wewnetrzny dmucha az po paru razach zaczyna normalnie na zewnetrzym dmuchac. Dzis jak jechalem dzialalo normalnie na LO a chcialem zwiekszyc temperature, np na 18 stopni i znowu przestaje dmuchac. bawie sie przelaczajac obiegami wew/zew i dmucha dmucha i za moment przestaje. podejrzewam ze coś z ta klapka albo silownikiem ktory przelacza ta klapke. Ktoś może cos poradzić ?Jak sie do tego dobrać i zabrać za to? Czy mozna np zdemontować ta klapke i czy wtedy bedzie zawsze na obiegu zewnetrznym? Jakies ewentualne duze koszta z tym związane? Prosze o jakies porady. Pozdrawiam Edytowane 3 Maja 2018 przez pawel97 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel97 Zgłoś #266 Napisano 4 Maja 2018 vcds powiedzial ze uszkodzony silniczek v71. ktos wie jaki jest jego numer seryjny zebym mogł go zakupic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tino2003 Zgłoś #267 Napisano 7 Maja 2018 Dostęp wydaje się być łatwy, więc rozbierz i sprawdź symbol na silniczku lub kup w ciemno najtańszy i wtedy jak się dostaniesz do niego to może się okazać, że trafiłeś. Ja tak zrobiłem i niestety nie trafiłem z modelem, ale kosztował 15zł. więc to żaden wydatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #268 Napisano 7 Maja 2018 Dnia 4.05.2018 o 10:47, pawel97 napisał: vcds powiedzial ze uszkodzony silniczek v71. ktos wie jaki jest jego numer seryjny zebym mogł go zakupic? Numer: 3C0907511D zmieniony na 3C0907511T, a ostatecznie występuje jako zestaw naprawczy składający się z uniwersalnego silnika 1K0907511Q oraz kompletu dźwigienek 1K0898002C. Może w Twoim przypadku wystarczy wymiana samego potencjometru wtedy każdy dawca się nada aby był nowszy/mniej zużyty jak Twój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gburkov Zgłoś #269 Napisano 10 Maja 2018 Witam serdecznie, 2 miesiące temu kupiłem passata b6 z 2007 roku. Od samego początku mam problem z ogrzewaniem, na drugi dzień po zakupie ogrzewanie padło całkowicie. Samochód postawiony do elektryka, wymiana nagrzewnicy (800 pln), samochód grzeje aż miło. Za 3 dni zorientowałem się że padło ogrzewanie od strony pasażera i na środku. grzeje tylko od strony kierowcy (nie tak mocno jak powinno). Klimatyzacja działa bez zarzutu. Na vagu pokazuje błąd silnika spietrzania powietrza v71. Proszę o pomoc bo nie chce znowu pakować kasy na marne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #270 Napisano 14 Maja 2018 To ja sie podzielę uwagami z wymiany potencjometru w silniczku V71 zakupionego na Ali...( dzięki kolego babel 76 ) Jako ,że posiadam klimę Denso, cały manual ,oprócz oczywiście demontażu schowka pasażera jest identyczny jak w Touranie z klimą tej marki Dla chętnych -http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3628 Bardzo rzeczowo opisane i sfotografowane. Dostęp szybki , dosyć łatwo można wymontować oba silniczki. Ja tak naprawdę więcej problemów miałem z demontażem schowka pasażera. P.... się z tym z prostego powodu-NIENAWIDZĘ POŁAMANYCH ZATRZASKÓW I PLASTIKÓW! Ale okazało się, że strach ma wielkie oczy, drugi raz poszłoby dużo szybciej. Dla zainteresowanych- nie trzeba odpinać żadnego okablowania ze schowka. Przewody są na tyle długie, że spokojnie można go położyć na podłodze i brać się za wymianę silniczków. Po wyjęciu nieszczęsnego V71 , zdjąłem klapkę z silniczka za pomocą małego śrubokręta, nowy potencjometr powędrował do środka. Zadowolony , że tak sprawnie idzie, wpiąłem kostkę i chciałem już składać wszystko do kupy. Ale coś mnie tknęło. Może spróbować na sucho? Włączam klimę, silniczek tyknął. A myślę, najlepiej spróbować z przyciskiem obieg zamknięty. Wciskam Obieg zamknięty, trybik na silniczku powędrował od jednego skrajnego położenia do drugiego-super! No to jeszcze autotest klimy na luźnym silniczku i ma być super. A tu ZONK, system dalej zgłasza błąd klap V71! Kasowanie blędu nic nie daje, cały czas wraca! Włączam obieg z. przytrzymując zębatkę silniczka, jest wszystko w porządku, ciężko zahamować palcami pracujący V71. Dałem sobie spokój, założyłem silnik na klapę obiegu zamkniętego, widać , że działa - zamyka i otwiera , ale błąd jak był ,tak jest. Kończąc wywód (lekko przydługi) , moim zdaniem niekoniecznie potencjometr musi być przyczyną zgłaszania błędu klapy V71. Ale w takim razie co innego? 0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #271 Napisano 14 Maja 2018 Pierwsza sprawa - adaptacja tylko na założonym silniczku inaczej potencjometr może wyjść poza zakres. Druga sprawa - jaki masz teraz błąd? Trzecia sprawa - zobacz co pokazuje VCDS w pomiarach dla potencjometru od V71 - czy wartości są stałe i równe wartości zadanej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #272 Napisano 15 Maja 2018 23 godziny temu, radekrp90 napisał: Pierwsza sprawa - adaptacja tylko na założonym silniczku inaczej potencjometr może wyjść poza zakres. Druga sprawa - jaki masz teraz błąd? Trzecia sprawa - zobacz co pokazuje VCDS w pomiarach dla potencjometru od V71 - czy wartości są stałe i równe wartości zadanej? AD 1 -robiłem adaptacje na założonym już silniczku AD 2- błąd ten sam , co przed naprawą 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 93 Mileage: 283970 km Time Indication: 0 Date: 2018.05.14 Time: 09:36:51 AD 3- i tu jest najciekawiej. Najpierw przy teście selektywnym na starym silniczku ( tzn. potencjometrze) w prawych polach nie pokazywały się wartości zadane, po wymianie potenc. już się pokazywały, ale mierzone raz się zmieniają a raz stoją w miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #273 Napisano 15 Maja 2018 Wtyczka nie jest zaśniedziała? Oczyść wtyczkę przy silniczku i przy panelu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #274 Napisano 15 Maja 2018 Właśnie wszedłem w bloki pomiarowe, pobawiłem się w grupie 16 silniczkiem V71. Wartość zadaną pełnego otwarcia silniczek osiąga, natomiast nie zamyka do końca, powinno być 0,0 a schodzi tylko do 129. Chciałem się dostać do panelu klimy, ale nie wiem za bardzo jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #275 Napisano 15 Maja 2018 Ściągasz ramkę radia, następnie ramkę panelu klimatyzacji. Masz wtedy widok na torxy mocujące panel i dalej raczej wszystko będzie intuicyjne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #276 Napisano 17 Maja 2018 Tak zrobiłem, ale nic to nie dało. Teraz żałuję, że jak miałem oba silniczki na wierzchu, to nie zamieniłem ich na sucho-wtyczki są takie same. Przynajmniej wiedziałbym czy to wina instalacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
power Zgłoś #277 Napisano 28 Maja 2018 Ja też naprawiałem na potencjometrach z ali i jest wszystko super. Prawą stronę (mam afs i moduł telefonu) też rozbierałem przez odkręcenie długim torxem od strony radia oraz jedna śrubka za panelem klimatronika- żeby dało się najpierw zdjąć afs. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #278 Napisano 5 Lipca 2018 Panowie, czy jest ktos z Trojmiasta ktory to robil lub zna warsztat co moze ogarnac wymiane silniczka 158? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matikupiec Zgłoś #279 Napisano 5 Lipca 2018 Witam, mam problem z moją klimą od paru dni. Mianowicie najpierw przestała chłodzić lewa strona auta, samochód poszedł do mechanika, coś pogrzebał, nie powiedział co i klima wróciła do zdrowia na parę dni. Po paru dniach padła prawa strona, ostatnio podczas jazdy z włączoną klimą prawa strona tak jak by się odblokowała i zaczęła normalnie chłodzić, ale po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu znowu grzało i tak zostało już na dłuższy czas aż do teraz. Klima przeszła serwis i została nabita, lecz problem nie ustał. Po zrobieniu testu na lewym wyświetlaczu jest napisane: 712 a prawy:00h. Orientuję się ktoś co może być tego problemem? Bo chciałbym się dowiedzieć bo może jestem w stanie zrobić to sam żeby zaoszczędzić parę groszy. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PUNISHERWD Zgłoś #280 Napisano 16 Lipca 2018 Witam kolegów i koleżanki !!!! Chciałbym odświeżyć troszkę temat z klimą.Mianowicie mam problem z ogrzewaniem lewej strony(od kierowcy) przy włączonej klimie na ogrzewanie max leci ciepłe powietrze, lecz po zmniejszeniu na np26 st. zaczyna lecieć chłodne a u pasażera nadal ciepłe( troszkę chłodniejsze niż na max) .Rozkręciłem silniczek o którym zapewne wspomnicie ,przeczyściłem potencjometr i dalej to samo. Przy przestawieniu z max temp. silniczek pracuje,cięgno się przestawia lecz poniżej temp. 25 st. cięgno dalej nie reaguje .W czym może być problem z góry dziękuję za wskazówki .PS czym różnią się poszczególne silniczki z literką A,G,F itd są zamienne bo obecnie pojawił się zamiennik z literką Q przystosowany do wszystkich silniczków ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach