Albercik Zgłoś #241 Napisano 27 Listopada 2017 Hej. Ja wymieniałem ten silniczek jakieś dwa czy trzy tygodnie temu. Dostęp przerąbany. Ja wymieniałem cały silnik, więc się nie patyczkowałem. Odkręciłem te dwie śruby, do których jest dostęp, a tamto ramię.... ułamałem. Jak zabrałem się za montaż - okazało się, że nawet jakbym nie wymieniał silniczka całego - i tak mogłem odłamać to ramię, bo nie da się tam przykręcić śruby. Po prostu się nie da. Są dwie drogi - nie przykręcać jej wcale (ja tak zrobiłem - na jednej też trzyma się znakomicie), albo odłamać ramię od nowego silniczka, przykręcić je pilnując pozycji i skleić dobrym klejem dwuskładnikowym z resztą silniczka. Jak mówiłem - ja nie przykręciłem tej jednej śruby i jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #242 Napisano 27 Listopada 2017 a jeszcze szybciej jest wymieniając sam potencjometr z nowego, nie mamy problemów ze srubami i odkręcaniem, a już napewno nic nie łamiemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #243 Napisano 27 Listopada 2017 Zużywa się tam tylko potencjometr? Mechanizm, silniczek czy zestaw "ramion" nie dostaje luzów i nie będzie powodował dodatkowych przeskoków? Na chwilę obecną się uspokoiło - kilka razy po stuka, przy zagrzaniu się auta i można powiedzieć jest OK. Pytałem już o to w innym temacie, ale bez odpowiedzi - czy nowsze panele mają taki sam algorytm działania i np w B7 te silniczki też tak stukają już przy niewielkich odchyleniach pomiędzy wartością zadaną, a odczytaną na potencjometrze (mam na myśli nowszy panel bez wyświetlaczy, ewentualnie panel z białymi cyframi)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #244 Napisano 27 Listopada 2017 ja wymieniałem sam potencjometr, tam sie raczej nie ma co wiecej zużyć. wymieniłem i zapadła cisza. ja mam auto z 10r wiec miałem panel ten przejsciowy stukało jak stukało, wymieniłem panel na ten nowszy z wyswietlaczami i stukało tak samo. poniewaz dostep jest tragiczny ,zwaliłem zaślepke podmieniłem potencjometry ,zrobiłem reset klap i od wakacji błoga cisza i działa napewno dobrze bo gdy trzeba było chcłodzic to z obu stron chłodziło jednakowo a gdy trzeba teraz grzać z obu stron grzeje też tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #245 Napisano 27 Listopada 2017 Z równomiernością nie mam problemów (puki co... tfuu ) ale drażni mnie to klikanie od czasu do czasu. Kupowałeś nowy silniczek czy używany z innych klap (np.: obiegu zamkniętego)? Samych potencjometrów nie znalazłem niestety, a to byłoby najlepsze rozwiązanie. Zamówić taką paletę to by poszły jak ciepłe bułeczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilus100 Zgłoś #246 Napisano 27 Listopada 2017 Ja zauważyłem, że na panelu od B7 nie hałasowały tak te silniczki, ale za to był problem z grzaniem. Po zamontowaniu starego panelu grzanie powróciło, ale błędy nadal są: V158 i V159. Zamówiony na podmiankę już silnik z obiegu zamkn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #247 Napisano 28 Listopada 2017 (edytowane) ja błędów nie miałem wogóle, na nowym panelu mam 1 błąd że brak BCM, u mnie tyrkotał w pozycji środkowej ok 20 21st na skrajnych 16 i 28 nie było tyrkotania. kupowałem niby nowy z allegro, wyglądał tez na nowy. one wszystkie są takie same. ja sprawdzałem który tyrkocze organoleptycznie/wzrokowo, widać to dobrze jak cięgno sie cały czas porusza i nie może ustalic swojej koncowej pozycji, tylko cały czas sie rusza przód tył po kilka mm Edytowane 28 Listopada 2017 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
babel76 Zgłoś #248 Napisano 2 Lutego 2018 A czy ktoś byłby zainteresowany nowymi potencjometrami do tych nieszczesnych silniczkow. Dnia 7.06.2017 o 10:49, konrad9100 napisał: Tak spróbuję zrobić. Ale jak już wszystko rozgrzebę to chce mieć potencjometr na wymianę jeśli nie uruchomie starego. Na allegro są silniczki po 10zł. Tylko pytanie czy wszystkie potencjometry są takie same we wszystkich silniczkach. Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka tak sa silniczki ale potencjometry sa juz zuzyte .Można podmieniac potencjometry 1 wziąłem z obiegu zamkniętego był ok 1 v159 smiga został mi jeszcze v158 ale mam nowe jak zrobie to dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #249 Napisano 4 Lutego 2018 @babel76 Masz dostęp do oryginalnych? Jaka cena? EDIT: Zaintrygowany zamazanym napisem chwilę się pofatygowałem. W aliexpres należy szukać: FP01-WDK02. Cena bardzo atrakcyjna - pytanie jak z trwałością i czy pasuje też do starszych VW (choćby T5-ka). https://pl.aliexpress.com/item/5-SZTUK-PARTIA-PIHER-samochodowych-klimatyzacji-czujnik-czujnik-4-7-K-odporno-odporno-FP01-WDK02-modelu/32842498499.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
babel76 Zgłoś #250 Napisano 4 Lutego 2018 (edytowane) A jak myślisz kto to mógł zrobić dla vw. Firma piher dla nich produkuje .to hiszpanska furma potencjometrow nie kupisz od nich a skąd maja oryginalny znak . Ja na silniczku od obiegu zamkniętego miałem identyczny a w innych był biały środek ale to bez znaczenia chodzi o opornosc .4.7 khoma bede mual je za max 2 tygodnie bede wymienial w v158.to napisze jak się sprawdziło. A jeszcze jedno przygladnij się na alli na silniczkow wszystko jest identycznie jak silniczka b......h tylko ich napis jest znieksztalcony. Kto by mógł dla nich to zrobic. Nikt mi nie powie że oryginał może być wart 500 lub 600 pln.Pozdrawiam Edytowane 4 Lutego 2018 przez babel76 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robcio27 Zgłoś #251 Napisano 18 Marca 2018 Witam wszystkich. Proszę o pomoc, pacjent Passat b6 2009r. climatronic dwustrefowy, strona kierowcy działa poprawnie, środek z prawej trochę słabiej grzeje, prawa zimna. Zrzut ekranu z VCDS. Błędów climatronica brak. Myślę że to błąd czujnika temperatury ( chodzi mi o parametr Right Outlet Blower Temeprature - nie zmienia się w żaden sposób jego wartość). Stawiałbym na nagrzewnice, jednak ten parametr wydaje mi się że świadczy że trzeba zacząć od niego. Proszę o wskazanie gdzie ten czujnik się znajduje. W kratce nawiewu? Której? a może gdzieś indziej. Screen błędu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #252 Napisano 1 Kwietnia 2018 Dnia 4.02.2018 o 20:38, babel76 napisał: A jak myślisz kto to mógł zrobić dla vw. Firma piher dla nich produkuje .to hiszpanska furma potencjometrow nie kupisz od nich a skąd maja oryginalny znak . Ja na silniczku od obiegu zamkniętego miałem identyczny a w innych był biały środek ale to bez znaczenia chodzi o opornosc .4.7 khoma bede mual je za max 2 tygodnie bede wymienial w v158.to napisze jak się sprawdziło. A jeszcze jedno przygladnij się na alli na silniczkow wszystko jest identycznie jak silniczka b......h tylko ich napis jest znieksztalcony. Kto by mógł dla nich to zrobic. Nikt mi nie powie że oryginał może być wart 500 lub 600 pln.Pozdrawiam I co założyłeś te potencjometry z Ali? Pasują? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
babel76 Zgłoś #253 Napisano 1 Kwietnia 2018 Godzinę temu, arczi741 napisał: I co założyłeś te potencjometry z Ali? Godzinę temu, arczi741 napisał: I co założyłeś te potencjometry z Ali? Pasują? Potencjometry założone. Wszystko działa jak należy. Wymieniłem w v158 i v159 plus od obiegu zamknietego,po teście wszystko ok.Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy ale dojście idealne 1 godz. Pracy. Grzeje jak w tropikach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zioolko00 Zgłoś #254 Napisano 2 Kwietnia 2018 Dnia 1.04.2018 o 10:28, babel76 napisał: Potencjometry założone. Wszystko działa jak należy. Wymieniłem w v158 i v159 plus od obiegu zamknietego,po teście wszystko ok.Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy ale dojście idealne 1 godz. Pracy. Grzeje jak w tropikach ? dajcie no linka do nich? u mnie niby wszystko dziala i grzeje chlodzi ale pojawiaja sie sporadyczne bledy jak robie scan to nie wiem czy to ruszacz czy zostawic moze jeszcze zrobie adaptacje bo nie robilem i zobacze co jest ale bledy mialem w lewym prawym srodkowym i od zewnetrznego mam gdzies skan ale nie chce mi sie teraz sprawdzac tylko jak mowie wszystko oglnie grzeje chlodzi odzielnie lewo prawo itd tam jest 158 1159 czy reszta tez na tym allie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fqpiotr Zgłoś #255 Napisano 5 Kwietnia 2018 Może komuś pomoże informacja, że można dobrać się do silniczków od strony kierowcy wyciągając licznik. Miałem problem z trzeszczącymi plastikami i postanowiłem wyciągnąć osłonę oraz licznik żeby coś z tym zrobić. Okazało się, że po demontażu licznika jest całkiem dobry dostęp do tych silniczków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #256 Napisano 5 Kwietnia 2018 (edytowane) 3 godziny temu, fqpiotr napisał: Może komuś pomoże informacja, że można dobrać się do silniczków od strony kierowcy wyciągając licznik. Miałem problem z trzeszczącymi plastikami i postanowiłem wyciągnąć osłonę oraz licznik żeby coś z tym zrobić. Okazało się, że po demontażu licznika jest całkiem dobry dostęp do tych silniczków. Masz rację. Ale... silniczków nie wykręcisz. Możesz jedynie je wewnątrz otworzyć i wymienić potencjometry. Osobiście to przerabiałem. Niestety, w moim przypadku, wymiana potencjometrów nie przyniosła poprawy (mówię o silniczkach w desce rozdzielczej V213). Może kolejne potencjometry też były uszkodzone ? Mam nadzieję, że to raczej wina źle ustawionych w nich "kółek" ze strzałką. Czy Ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak dokładnie powinny one być ustawione ? I ja również kupiłem te potencjometry z aliexpress.com. W komplecie 5 szt. Gdy przyjdą, ponownie wezmę się za ich wymianę. Edytowane 5 Kwietnia 2018 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tino2003 Zgłoś #257 Napisano 25 Kwietnia 2018 Dnia 5.04.2018 o 19:03, radas napisał: Możesz jedynie je wewnątrz otworzyć i wymienić potencjometry. Osobiście to przerabiałem. Niestety, w moim przypadku, wymiana potencjometrów nie przyniosła poprawy (mówię o silniczkach w desce rozdzielczej V213). Może kolejne potencjometry też były uszkodzone ? Mam nadzieję, że to raczej wina źle ustawionych w nich "kółek" ze strzałką. Czy Ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak dokładnie powinny one być ustawione ? Kupiłem używany kompletny silniczek V158, ale przełożyłem sam potencjometr i nic z tego, następnie przełożyłem sam silniczek i bingo - działa Uszkodzony w moim przypadku był sam silniczek a nie potencjometr. Ściągałem tylko zatyczkę, bez demontażu całości bo uznałem to ze zbędne. Czas operacyjny 1,5 godziny łącznie z kasowaniem błędu 71 VCDS'em Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #258 Napisano 25 Kwietnia 2018 Co się u Ciebie działo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
babel76 Zgłoś #259 Napisano 26 Kwietnia 2018 10 godzin temu, radekrp90 napisał: Co się u Ciebie działo? Walczyłem ogólnie z ogrzewaniem ale okazało się że potencjometry są wyrobione w nastawach temperatury v158 i v159 . Nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy okazało się że była zawalona.zrob test climatronic za pomocą klawiszy i będziesz wiedział co się dzieje u Ciebie może reset pomoże wszystko znajdziesz na Youtube. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #260 Napisano 26 Kwietnia 2018 @babel76 Po pierwsze - pytanie nie do Ciebie tylko do kolegi post wyżej od mojego czyli @tino2003 Po drugie - nie pytam o swoje auto tylko co dolegało w przypadku wyżej serwomotorom, że zostały wymienione silniczki - tzn. jaki był objaw ich niepoprawnego działania. To jak diagnozować i gdzie to mi tłumaczyć nie musisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach