Skocz do zawartości
maystero

Wymiana silnika V158

Rekomendowane odpowiedzi

jeżeli zdecyduję się tylko na zmiane trefnego potencjometru to jaki dawca będzie najlepszy aby nie okazało sie że wymienię na inny tez żle działający

 

jak masz walnięty v158 to potencjometr załóż z V159 lub V107.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy robilem ostatnio test climatronica, bo oczywiscie pojawily sie problemy z grzaniem, i wyskoczyly mi dwa takie komunikaty:

20161109_130036.jpg

20161109_130019.jpg

 

i teraz pytanie czy w tym wypadku zamiana potencjometrow miejscami zda egzamin? czy jednak szukac innego rozwiazania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy robilem ostatnio test climatronica, bo oczywiscie pojawily sie problemy z grzaniem, i wyskoczyly mi dwa takie komunikaty:

[ATTACH=CONFIG]150043[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]150044[/ATTACH]

 

i teraz pytanie czy w tym wypadku zamiana potencjometrow miejscami zda egzamin? czy jednak szukac innego rozwiazania?

 

Poradziłeś sobie z tym problemem?

 

edit: Zmieniłem potencjometr z silniczka z końcówką A jednak nadal wywalało błąd. Zakupiłem taki sam silniczek jaki był wmontowany i błędu brak.

Edytowane przez B4rtosz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio wymieniałem w klienta B6 oba silniczki regulacji temperatury prawy i lewy. Były 3C0...... a z serwisu przyszły dwa o nr 1K0907511Q (około 600zł za sztukę) Są to zupełnie inaczej wewnętrznie zbudowane silniczki, rozebrałem jeden nowy. Stare mają potencjometr (taki lizak z trzema pinami zakładany na ośki, można było je czyścić wewnątrz i starczało na trochę), nowe mają potencjometr już na płytce drukowanej. Jest na nich made in Poland i znaczek VALEO. Nie wiem czy robione od podstaw u nas czy tylko składane. Ogólnie gdybym szukał sobie silniczków to tylko tych 1K0.... Q bo są najnowsze i są one zastępstwem na te stare nr. Jak wpiszecie sobie nr. 1K0907511Q w google i klikniecie grafikę to zobaczycie że są na nich też daty produkcji, wybierał bym te najnowsze. Do silniczków serwis kazał dokupić ramiona 1K0898002C. Przyszedł worek ze wszystkimi ramionami a okazało się że stare są identyczne więc nie trzeba nic dokupować, pewnie nie mają co z nimi robić i wciskają. Ale jak ktoś chce może sobie te ramiona dokupić i będzie miał z nowszego plastiku niż ma obecnie, koszt koło 150zł za worek. Wymiana.... myślałem że będzie tragedia z opisów jakich się naczytałem, są też pomocne filmiki na YouTube. Nie jest źle, robota spokojna dla szczupłych łapek na kilkadziesiąt minut. Lepsze to sto razy niż wymiana rozrusznika w smarcie. Po wszystkim adaptacja wszystkich silniczków i brak błędów. Po kilku dniach ponowny odczyt i brak błędów.

 

Czy dobrze rozumiem ze 3C0907511 jest starym typem 1K0907511 ?

W takim układzie 3C1907511 jest zamiany z 1K1907511??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

V158 - 3C1 907 511 - obecnie 1K0 907 511 Q - to sam silnik (siłownik) a zestaw dźwigienek kupowany jest osobno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu wszystkich stron tematu już zgłupiałem. Mam błąd silniczków v158 i v159, mogę zamienić potencjometry w tych silniczkach z jednego do drugiego i będzie już grało tak jak powinno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko przeczytałeś, to pewnie już wiesz, że tak się da zrobić i niektórzy tak zrobili. Czy wszystko będzie grało jak powinno? Może czasem nadal będziesz słyszał jak grają a raczej terkoczą. Potencjometry nadal będą wyrobione w tych samych miejscach ale pracować będą teraz najczęściej już w innym położeniu. Czy zgłosi błędy tych silniczków? Może się czasem zdarzyć ale to rzadkość.

Ja bym wymienił całe silniczki na używane, sprawne ale zdecydowanie młodsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pany co prawda temat nie o tym silniczku ale mam maly problem z obiegiem zamknietym od pewnego czasu O.o caly czas klapy sa.zamkniete. mimo iz wciskam przycisk w panelu klapy otwieraja sie na chwile z 2sek sa otwarte po czym same sie zamykaja na nowo o co kaman bo mi rece opadaja juz O.o dodam ze ta nagrzewnica ma 2 silniczki i 2 klapy w miejscu zasysania swiezego powietrza ktos sluzy dobra rada? Cos nie halo z silniczkami czy jednak co innego z kabelkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem obieg zamknięty jesienią kiedy nagle zaczęły parować mi szyby w całym samochodzie. Winny był potencjometr nastawnika klapy. Klapa uchylała się lekko i zamykała. Nie mogła przekroczyć pewnego progu aby całkiem się otworzyć. Psiknąłem do niego odrobinę wazeliny technicznej w spray'u i działa już pół roku bez zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mateusz jeśli jesteś z Rybnika to w Gliwicach jest serwis, który to ogarnia

Czy możesz podać namiary na ten serwis ? :)

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ponieważ w zimie zauważyłem problem z parującymi szybami sprawdziłem vcds climatronik i okazało się że dwa silniczki regulacji łapią błędy v158 oraz v71. Przeczytałem z grubsza większość tego tematu i wiem już jak za to się zabrać. Mam jednak parę pytań.

 

 

Ponieważ prawdopodobnie pada potencjometr trzeba go wymienić jak radzicie. Obecnie mam całość DENSO. I tu pojawia się pytanie czy jak kupie z Allegro dowolny silniczek nowego typu czyli np. z numerem 1K0907511Q

To potencjometr będzie pasował? Wiem że ten nowy jest inaczej zbudowany więc czy podejdzie?

 

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu nie ryzykowałbym zakupu używanych nastawników bo mogą być również w takim stanie jak masz obecnie a zamiast tego wymontowałbym obydwa potencjometry, do środka zaaplikował preparat do potencjometrów i dodatkowo montując zamienił miejscami. Ponad pół roku temu w ten sposób naprawiłem potencjometr od obiegu zamkniętego zwykłą wazeliną techniczną. Do dziś działa bezbłędnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak spróbuję zrobić.

Ale jak już wszystko rozgrzebę to chce mieć potencjometr na wymianę jeśli nie uruchomie starego. Na allegro są silniczki po 10zł. Tylko pytanie czy wszystkie potencjometry są takie same we wszystkich silniczkach.

 

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałem do 3 czy 4 nastawników i potencjometry były takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaglądałem do 3 czy 4 nastawników i potencjometry były takie same.

Dziękuję

 

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z silniczkiem v158 i v71, czy cze silniczki sa jednakowe? I idzie podmienić tam potenciomentry miejscami? Jeśli mam kupic caly silniczek to jaki koszt nowego? jaki nr części będzie pasowal do passata b6 2008r?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

W momencie zakupu auto było sprawdzane w autoryzowanym serwisie VW i wykryto 1 błąd:

Pamięć zdarzeń 1:

---

Climatronic

3C0907044CR

ClimatronicPQ46 132

Numer Partnera 00000

3C0907044CR

132

0811

 

Rozpoznano usterkę

01809 000

silnik nastawczy -V158-lewej klapy temperatury

brak wskaźnika

sporadycznie

---

Od mechanika dowiedziałem się że to silniczek klap klimatyzacji i wywaliło błąd bo są minimalne odchyłki od normy i nie należy się tym przejmować. W sumie miał racje bo nie sprawiało problemu 4 lata, jednak obecnie niekiedy pojawia się problem z ogrzewaniem od strony kierowcy, mianowicie czasem leci zimne powietrze. Sporo się naczytałem o tym i mam jakąś tam wiedzę ale nie jestem przekonany co z tym zrobić, czy wymieniać cały silnik a wiem że to nie proste, czy tylko przełożyć potencjometr silnika a jeśli tak to który ma inne zakresy pracy ?

Robiłem nastawy klap ale to nie zawsze pomaga.

Co byście radzili z tym zrobić bo idzie zima a wolałbym nie marznąć w aucie...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem tylko z prawą stroną, dzisiaj zrzuciłem deskę rozdzielczą bo przy okazji chce zlikwidować trzaski. W piątek napisze Ci co najlepiej zrobić. Ale tak czy siak musisz wymontować silnik. 

Tutaj mała podpowiedz jak się do niego dobrać: 
 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj próbowałem dojść do tego serwomechanizmu według instrukcji z filmiku oraz ELSA ale niestety ostatniej śruby pod wtyczką nie dałem rady odkręcić. Niby coś tam kluczem złapałem i się lekko popuściło ale żeby drugi raz tam trafić kluczem to chyba trzbea mieć dłonie niemowlaka...

Ktoś ma jakiś patent na to inny niż ten na filmiku. Próbowałem wyjąć wzmocnienie ale mi się nie udalo wypiąć wiązki przewodów u góry deski. Póki co czyściłem potencjometr ale i tak stuka, choć bez błędów w VCDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności