Skocz do zawartości
maystero

Wymiana silnika V158

Rekomendowane odpowiedzi

Mati86 - Uporałeś sie z błędem 71? mam ten sam problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość raknet

Cześć, właśnie jestem po czyszczeniu potencjometrów w silniczkach i naprawie błędu, który w teście klimy pokazywał numer 71 a właściwie 711 (lewy wyświetlacz) i 00h (prawy). Chciałbym bardzo podziękować koledze major125 - dzięki jego instrukcji naprawdę można to zrobić samemu. Choć uprzedzam trzeba sporo cierpliwości. Ja zmodyfikowałem nieco procedurę i odkręciłem ten nieszczesny metalowy profil, który zasłania 2 silniczki. Trzeba u góry tego profilu odkręcić 2 śruby ale uwaga ten profil podtrzymuje jeszcze wiązkę kabli i jest spięty z plastikowym uchwytem. Wypięcie go z tego uchwytu możliwe moim zdaniem tylko jak się ułamie kawałek tego uchwytu, do którego ta blacha wchodzi. Także tu zastanówcie się czy warto bo uzyskamy nieco więcej miejsca niż po odgięciu tego profilu. Dodatkowo podpowiem, że dobrze jest zrobić sobie własne narzędzie do odkręcania tych śrubek silniczków - ja wziąłem końcówkę do śrubokręta torx w rozmiarze pasującym do tych śrub i nabiłem na niego plastikową nakrętkę typu motylek. Miejsca jest tam tak mało, że obracanie jakimkolwiek kluczem to mordęga a takim przyrządem - chwilka.

Tak jak pisałem miałem błąd 711, kasowałem go kilka razy ale powracał. Za ten błąd odpowiada ten dolny silniczek a właściwie to ten potencjometr w tym silniku. Ja wyciągnąłem ten silniczek, otworzyłem go, wyciągnąłem potencjometr, trochę odgiąłem białe kółeczko pod którym jest szyna i blaszki potencjometru. Do tej komory wstrzyknąłem preparat KONTAKT PR i pokręciłem trochę potencjometrem. Jak już miałem rozebrany cały lewy bok od kierowcy to zdecydowałem się też wyjąć ten górny silniczek i ta sama operacja - wyjąć potencjometr i wstrzyknąć mu preparat. Dodam, że testowałem miernikiem oba te potencjometry zarówno przez wstrzyknięciem jak i po - i faktycznie przed regeneracją wskazanie w niektórych momentach skaczą do dziwnych wartości. Po regeneracji oporność zmienia się płynnie.

Poskładanie całości zajęło jakieś 30 minut - ale rozbieranie i odkręcanie - 4 h. Efekt: nie ma dziwnych odgłosów trzeszczenia, wreszcie po stronie kierowcy leci ciepłe powietrze (wcześniej ustawiałem temp. np 26 to po stronie pasażera ciepłe a po stronie kierowcy dalej zimne) no i błąd 71 już nie powraca.

Pozdrawiam

raknet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciwnik pokonany! podziękowania dla kolegów z forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi nie pokazuje żadnych błędów a ciągle stuka i gubi zadaną temp. raz wariacko grzeje, a raz wgle...więc się zastanawiam czy to czyszczenie wgle coś pomoże...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wogóle naprawiał to ktoś w ASO? Jakie to koszty? A może jest jakiś inny serwis w Wa-wie?

 

U mnie w dwustrefowej klimie lewa strona albo max chłodzi albo max grzeje, nie ma pośrednich temperatur. Prawa strona ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem po zakończeniu wymiany potencjometrów w silniczkach nawiewu , a raczej zamianie z lewej na prawą, zajęło mi to godzinę i dwadzieścia minut. Niestety efekt ten sam słabe grzanie po stronie kierowcy , więc szukam dalej zrobiłem test klimy po przez kompa nie było żadnych błędów i w końcu podczas skanowania na kompie wyszło że źle czyta temperaturę po lewej stronie tak więc w górny kanale znalazłem czujnik temp odłączyłem i od razu lepiej dmucha po lewej stronie pomimo iż nie ma czujnika jest lekka różnica pomiędzy stronami ale jak zamontuje nowy czujnik myślę że będzie ok

Edytowane przez cezaroskar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem na alledrogo silniczek (v113), żeby nie bawić się w podmianki i zaoszczędzić wyciąganiu tego drugiego - 35 pln z przesyłką.

tu ściągnąć nawiew na nogi - nie jest chyba nigdzie przykręcony.

jest na jednej śrubie.

jako najbardziej użyteczne narzędzie okrzyknąłem: małą grzechotkę :) do tego torxy i nasadki.

 

belka opada powrotem na duł, więc zaparłem ją drewnianym kołkiem

dafota.2.cmd1386948937v.jpg.sm1.jpg&th=5835

 

odkręciłem też pedał gazu, jedna śruba (torx) pod zaślepką, nie wypinałem, bo swobodnie można go odchylić na bok i nie przeszkadza. W szoku byłem ile syfu pod nim było :P

 

dafota.2.b481386948937l.jpg.sm2 — kopia.jpg&th=3982

dafota.2.q321386948937c.jpg.sm3.jpg&th=8098

 

całość zajęła mi koło 2,5 h z przerwami na fajeczki i browarki, oczywiście bardzo wspomogłem się opisem przemyslawch, za co dzięki. Jako najgorszą rzecz uznaję wkręcenie tej śrubki z tyłu silniczka, czasochłonne przy moich "grabiach" i jeszcze do tego cieśnia :( ... acha, przy wyciąganiu starego, ja też odłamałem ucho od silniczka, żeby się dostać do śruby :)

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie z innej beczki klimatronika - błąd silnika V213

00041 - Silnik pośredniej klapy nawiewu (V213)

000 - -

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01100000

Priorytet błędu: 3

Częstość błędu: 39

Wew.licznik błędów: 16

 

no i nie wiem gdzie tego szukać, a deskę już rozbierałem bo drżała - nie uśmiecha mi sięponowna taka robota - może mnie ktoś nakierować gdzie szukać tego nastawnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a czy uda się podmienić sam potencjometr z VALEO do DENSO i na odwrót ?

 

Co sądzicie o tej aukcji http://allegro.pl/vw-passat-b6-silniczek-klapy-dmuchawy-3c1907511a-i3968207229.html to chyba v107 ??

 

Też mam problem z v158 :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi się wydaje że ten silniczek który nawala. musisz kupić od obiegu zamkniętego.

ja kupowałem rok temu 3C1.907.511.B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja mam pytanie związane z nawiewem, nie do końca wiem czy dobrze trafiłem, ale do rzeczy, mianowicie przy uruchomieniu nawiewu, z klimą lub bez, coś brzęczy w karoserii, czasem jak świerszcz, a czasem po prostu trzeszczy, czym może to być spowodowane i jak to naprawić?? dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepis na szybką i tanią naprawę silniczków temperatury.

 

dzisiaj naprawiłem 2 silniczki 158 oraz 159, paradoksalnie naprawa 158 trwała 30min, 159 - 3 godziny.

 

Do rzeczy, kupiłem 2 silniczki 3C1907511A (15zł za sztukę) i przełożyłem potencjometry.

Silniczka 158 nie wyciągałem, tylko zdjąłem "pokrywkę"(wystarczy podważyć 3 zatrzaski) przy pomocy 2óch małych śrubokrętów i zamieniłem potencjometr.

 

159 trzeba było wyciągnąć(wg http://forum.vw-passat.pl/threads/111480-Instrukcja-Wymiana-silniczka-klimatyzacji-V159-via-demonta%C5%BC-schowka-modu%C5%82-komfortu). Nie mogłem nigdzie dostać klucza płaskiego 5.5, więc odkręcałem wygiętym torx'em(strasznie żmudna robota)

 

Potem tylko basic settings przy pomocy vcds. Wartości w vcds silniczki uzyskują po paru sekundach. :), wcześniej wartości oscylowały w pewnych zakresach co skutkowało ciągłym stukaniem silniczków.

 

Podsumowanie:

Koszt: 30zł + przesyłka

Czas całej operacji ok 4-5h

Cisza podczas pracy bezcenna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podziękowania dla kolegów którzy dokładnie opisali instrukcje regeneracji potencjometrów.

Mój problem polega na tym, że przy włączonej klimatyzacji po stronie kierowcy leci cieplejsze powietrze niż u pasażera np: LO z dwóch stron i strona pasażera mrozi rękę a strona kierowcy ledwo chłodzi ( wylot na szybę, kratka na twarz i wylot na nogi) zawsze od kierowcy słabiej chłodzi. Po teście klimy funkcją przycisków strona kierowcy błąd 71 pasażer i0. A więc wczoraj 2 potencjometry od strony kierowcy wymontowane i wyczyszczone i brak błędów i0 i0 Niestety nadal po stronie kierowcy słabiej chłodzi o około 5 C. Mam pytania do kolegów:

-czy za regulacje temperatury u kierowcy odpowiada tylko silniczek v158

-czy jeśli jakiś czujnik w kanałach jest uszkodzony to po teście funkcją klawiszy pokaże jego błąd czy tylko vagiem

-gdzie indziej szukać problemu związanego ze słabszym chłodzeniem po stronie kierowcy

Mogę jeszcze dodać że przy włączonej klimatyzacji czasami słychać jakby syczenie w kratkach nawiewów ale nie wiem czy to ma jakiś związek z moim problemem.

Z góry dziękuje za sugestie i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mogę jeszcze dodać że przy włączonej klimatyzacji czasami słychać jakby syczenie w kratkach nawiewów ale nie wiem czy to ma jakiś związek z moim problemem.

 

Syczenie z kratek często się pojawia, gdy jest za mało czynnika w układzie.

W zeszłym roku miałem nieszczelność w układzie. Syczenie pojawiło się, gdy czynnika ubyło do 200g z 600g.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Syczenie z kratek często się pojawia, gdy jest za mało czynnika w układzie.

W zeszłym roku miałem nieszczelność w układzie. Syczenie pojawiło się, gdy czynnika ubyło do 200g z 600g.

Hmm...ostatni przegląd klimy robiłem 2 lata temu, być może jest już jakiś ubytek czynnika, choć przyznam że chłodzi bardzo dobrze...oczywiście po stronie pasażera jak już wyżej wspominałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W sobotę dzięki forum uporałem sie z wku....ącym hałasem z klimy ten silniczek od strony kierowcy dolny cały czas chodził więc wyczyściłem potencjometr i bajka cisza nastała, błąd w tym że nie sprawdziłem wcześniej jaki to błąd skasowałem błędy nawet je nie czytając.

Dziś po pracy chciałem sprawdzić czy po skasowaniu jeszcze coś jest a tu zonk

 

Adres 08: Klimatyzacja

Numer seryjny sterownika: 3C0 907 044 AC

Komponent i/lub wersja: ClimatronicPQ46 050 0404

Kodowanie: 0000000

Kod serwisu: WSC 00000

Znaleziono 1 błąd:

 

01274- Silnik wykonawczy klapy spiętrzania powietrza (V71)

000 - - - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 3

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 203

Przebieg: 219847 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2014.05.12

Czas: 18:29:53

 

no i nie wiem gdzie tego szukać, czy to dalej ten sam silniczek(potencjometr) bo jak go wyczyściłem chodził płynnie pod miernikiem i po montażu też nic nie wskazywało. Czy ktoś mnie naprowadzi jak to ugryźć, co urwać itd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim.

Potrzebuję drobnej konsultacji, bo jedna rzecz nie daje mi spokoju.

 

Mój climatronic w czasie autotestu zwraca błędy 71l (lewy wyświetlacz i 00h na prawym wyświetlaczu. Kasowałem je kilkuktronie, zawsze wracały. Klima działa (chłodzi). W zimie prawa strona (pasażera) grzała jakby mocniej niż kierowcy. Silniczki od temparatury stukają.

 

Podbudowany lekturą forum i przekonaniem, że nie jest to zbyt czasochłonne zabrałem się za stronę kierowcy i silniczek V158. Faktycznie, da się to zrobić - czas dla laika (na moje oko) około godziny.

 

Odkręciłem co było do odkręcenia - osłonę kierownicy, mały schowek, nadmuch na nogi, osłonę tunelu, osłonę rurek klimy, poluzowałem metalową belkę. Otworzyłwm silniczek V158, wymieniłem potencjometr. Zrobiłem reset klapek kombinacją przycisków climatronica. Sprawdziłem działanie, temperatura nadmuchu się zmienia, klima działa, silniczek nie hałasuje, niby OK. Czas na kasowanie błędów - też kombinacją klawiszy i tu duża kapa. Błędy 71l i 00h wcześniej dało się kasować. Teraz w trakcie próby skasowania na prawym wyświetlaczu napis 00h zmienia się na chwilę w ffh.

 

Orientujecie się co oznacza chwilowy komunikat ffh na prawym wyświetlaczu i czemu nie mogę skasować błędów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość minio666

Szybka wymiana potencjometru, bez wyciągania całości

- wymiana potencjometru z 511A do 511

- dodatkowo wymiana silniczka - w jedną stronę nie miał siły kręcić.

 

IMG-20140621-WA0003.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności