Skocz do zawartości
Grzesieek

1.9 TDI, brak mocy, szarpanie, dymienie, reakcja na MAP sensor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich (nie trafiłem do działu z powitaniami)! Aktywną przygodę z forum zacznę niestety od problemów... 

Mam problem z autem znajomego- Audi A4 B7 1.9 TDI 116KM (pompowtryskiwacze)- czyli prawie Passat, mam nadziej, że na tym forum to przechodzi. Sytuacja wyglądała tak, że auto rano normalnie odpaliło, po czym zgasło. Po ponownym uruchomieniu było wyraźnie słabsze. Po kolejnych kilku godzinach postoju auto odpalało i gasło, tak jak na filmie.

 

W takim stanie do mnie trafiło- podłączyłem komputer (pierwsza myśl to problem z zasilaniem paliwa). Porobiłem odczyty grup 13, 18, 23- odczyty mocno zafałszowane, bo auto chodzi mega nierówno i po 2-5s gaśnie. Za autem masa białego dymu. Na pierwszy ogień poszedł filtr paliwa i zmiana samego paliwa- tutaj bez żadnego efektu.

Szukając dalej odpinałem kolejne elementu z osprzętu silnika i zareagował tylko na odpięcie MAP sensora. Odpalił w miarę normalnie, nie gasł, można było go wkręcić na obroty (wkręcał się dość ospale). Cóż, auto jeździ, ale cierpi na kompletny brak mocy (jakieś 30-40s do 100km/h).

Podmieniłem MAP sensor na inny, różniący się jedną literką (038 906 051 D zamiast 038 906 051 B). Efekt taki, że wyrzuca błąd temperatury powietrza (16497), poza tym przestał szarpać i gasnąć- zachowuje się dokładnie tak samo jak bez czujnika.

Kolejna podmiana na tym razem nowy zamiennik „no name” i odczucia jak na starym, oryginalnym + błędy temperatury powietrza (16497) i ciśnienia doładowania- za wysoki sygnał (16622). Logi z oryginalnego i zamiennikowego czujnika MAP przedstawiam niżej.

Na starym czujniku brak błędów (w komputerze siedzi tylko błąd poduszki silnika).

Zrobiłem też test gruszki, najpierw wykorzystując strzykawkę, później z VCDSa. Chodzi lekko w pełnym zakresie.

Teraz auto zachowuje się tak, że gdy jest zimne:

-bez czujnika: nie gaśnie, nie szarpie, wkręca się na obroty, kompletnie nie ma mocy

-z czujnikiem: gaśnie po 2-5s, szarpie jak szalone, „skokowo” wkręca się na obroty (a czasem w ogóle, prawie nie reaguje na pedał gazu), ciężko mówić o mocy skoro gaśnie, ale wydaje mi się, że czasem na ułamek sekundy ładowanie wraca do normy.

Gdy jest rozgrzane:

-bez czujnika:  nie gaśnie, nie szarpie, wkręca się na obroty, kompletnie nie ma mocy

-z czujnikiem (oryginał/zamiennik): nie gaśnie (zazwyczaj), lekko szarpie, ciężko wkręca się na obroty (raz odcina przy 2700, raz idzie ponad 4000 obr/min), nie ma mocy nawet przez chwilę.

Co myślicie? Przeczytał ktoś to całe wypracowanie? Brnę dalej w szukanie przyczyny w układzie doładowania- słusznie? Jakieś nieszczelności? Może jakieś inne pomysły? Dopiero wchodzę w VAGi i jeszcze nie znam wszystkich sztuczek (usprawiedliwienie).

Wklejam logi (jest jakiś patent na czytelne ich przedstawienie, bez przepisywania?). Wszystkie wykonane w mniej więcej jednym czasie, auto rozgrzane, gaz w podłodze, ale ze względu na stan auta robione na 2 biegu na prędkościach od ~1500 do 2700-3500rpm (zależy na ile pozwalał samochód w danej chwili):

Grupa 10 Bez MAP sensora:

image.thumb.png.f69b355d3c0e78ce5162a280c821bfb5.png

Grupa 10 oryginalny MAP sensor:

image.thumb.png.b68c4c58580bfbfda221a39b8d9bb0c9.png

Grupa 10, zamiennikowy MAP sensor:

image.thumb.png.74ee43a5c18a5b3dc49247e8c4888cc1.png

Dodatkowo wklejam grupy "pompowtryskowe" (tutaj poza słabymi BIPami nic mi w oko nie wpada):

Grupa 13, bez MAP sensora:

image.thumb.png.2a0c3a243cd11390103ae2bc4d2403ab.png

Grupa 13, oryginalny MAP sensor:

image.thumb.png.924889a4f6a2d7226371d7b8e4742b5d.png

Grupa 13, zamiennikowy MAP sensor:

image.thumb.png.fb7d66e3385f2fa79193f7ea660b6400.png

Grupa 18, w każdym wariancie jak Pan Bóg przykazał wszędzie 0,0... więc nie wklejam.

Grupa 23, bez MAP sensora (wszędzie zresztą podobnie słabe wartości, ale to raczej nie powód?):

image.thumb.png.700a757511d79508c39964cbc49d0095.png

Grupa 23, oryginalny MAP sensor:

image.thumb.png.9f79dcc5e186cc78e19cf5b8ce2eab86.png

Grupa 23, zamiennikowy MAP sensor:

image.thumb.png.fcc0503c031ef6990bf844cdc899871c.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszły kolejne logi i problem rozwiązany. Pomogło czyszczenie przepływomierza i Basic Settings grupy 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności