Skocz do zawartości
xSenseix

diesel Głośna praca silnika BKP

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Podpowiedzcie proszę gdzie mogę szukać przyczyny głośnej, twardej pracy silnika 16v o oznaczeniu BKP. Na początku myślałem, że z racji posiadania szesnastu zaworów silnik ten po prostu tak pracuje i jest to prawidłowa praca (głośny klekot). Niestety tutaj bardzo się myliłem, kiedy miałem okazję posłuchać pracy dwóch zupełnie z przybliżonym przebiegiem silników BKP (one pracują miękko, bez jakiegoś klekotu) Kąt wałka to -1 stopień. Olej na jakim jeżdżę to Motul specific 5W40, którego od wymiany do wymiany dolewam ok 700ml/15tys km. Auto czasami odpala twardo, jakby silnik chciał wyskoczyć a czasem lekko bez jakichś szarpnięć.  Czy szukać przyczyny w wałkach rozrządu? Dole silnika? Osprzęcie? Po przegazowaniu nic nie stuka, nie puka w silniku. Czasami auto traci elastyczność, pracuje jeszcze głośniej.  W mojej okolicy każdy "mechanik" mówi: "ten typ tak ma, bo to pompowtrysk" - bzdura - mogłem porównać i ten typ tak nie ma. Czy wśród nas jest ktoś z okolic Jeleniej Góry, Legnicy, kto mógłby pomóc mi w diagnozie problemu? Nie chcę w akcie desperacji wymieniać silnika albo czekać aż coś samo odpadnie.

Pozdrawiam,

Edytowane przez xSenseix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od synchronizacji wałków. Jakie masz spalanie na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku? Pomyśl też o solidnym wytłumieniu maski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie na biegu jałowym to 0,8l/h bez klimy, z klimą nawet 1,2l/h. Ogólnie martwi mnie ta twarda praca. On chodzi jak traktor. Popołudniu wrzucę krótki filmik jak pracuje silnik. Maska ma oryginalne wygłuszenie. Przy zamkniętej pokrywie najgłośniej jest po stronie rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy robiłeś (jeżeli robiłeś) uszczelniacze pd? Obstawiam, że za chwilkę będziesz miał problem z porannym odpalaniem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustaw synchro tak, żeby spalanie było 0,5 - 0,6. Praca silnika automatycznie się poprawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, lysy78_03 napisał:

Kiedy robiłeś (jeżeli robiłeś) uszczelniacze pd? Obstawiam, że za chwilkę będziesz miał problem z porannym odpalaniem. 

Nie robiłem. Nie ma problemu z odpalaniem nawet zimą. Żadnego dymka przy odpalaniu nie puszcza a taki obrazek towarzyszy mi od dnia zakupu.

 

11 minut temu, mkpol napisał:

Ustaw synchro tak, żeby spalanie było 0,5 - 0,6. Praca silnika automatycznie się poprawi

Marku, potrafisz powiedzieć mi ile stopni na + bądź - ? Czy metodą prób i błędów próbować ustawić?

Edytowane przez xSenseix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba próbować. Ale zacznij od +1 - +0,6 żeby zobaczyć jakie będą różnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak odzyskam vcds, będę próbował. Najgorsze jest to, że nie ma w mojej okolicy ogarniętych mechaników. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale synchronizację sam sobie ogarniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem tutorial gdzieś na forum, także będę walczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Pobawiłem się troszkę ustawianiem kąta. Od -2 do +3,6 i żadnej różnicy nie zauważyłem w pracy silnika. Może wałek się już kończy? Znalazłem natomiast malutką nieszczelność na karbowanej rurze zaraz za przepływomierzem - załatałem, jednak nic nie uległo poprawie. W najbliższym czasie sprawdzę szczelność całego układu doładowania. Moje następne pytanie brzmi: czy np EGR może mieć wpływ na twardą, głośną pracę silnika? Próbowałem w Basic settings sprawdzić jego pracę lecz nic się nie dzieje, może coś robię źle :/ No chyba, że książka serwisowa mojego auta to fake :D i ma nalatane 700tys km. :( Może jest ktoś z okolicy Jeleniej, Legnicy bądź Wrocławia, kto mógłby (oczywiście za opłatą) przeskanować moje pudło vcds. Nie mam zamiaru jeździć do kolejnego magika, który wepchnie łapy pod maskę i narobi większego bajzlu. Mnie już witki opadają :/

Edytowane przez xSenseix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności