Skocz do zawartości
adiaudi

benzyna 3,2 FSI po wymianie rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.
Trafiłem na silnik z wadliwym rozrządem, potrafił klekotać nawet do 20 sekund po zimnym rozruchu, czasami kilka, na ciepłym też był słyszalny szum łańcucha.
Zmieniany był rozrząd na częściach ASO, stare mam. Wymienione zostały łańcuchy, napinacze, ślizgi i pierdoły. Nie były wymieniane koła zębate, ponieważ nie nosiły śladów zużycia, były jak nowe, wariatory w bdb stanie, jak nowe. Przebieg prawdziwy. Olej Valvoline 5W30 z odpowiednią normą.
Obecnie po nalocie kilku tysięcy od wymiany, wróciło grzechotanie po porannym rozruchu. Nie jest długie, bywa sporadyczne, ale wróciło, zwłaszcza w ciepłe dni. Nie mam wątpliwości co do faktu, że zrobione jest to zgodnie ze sztuką itd - odrzucam problem w usłudze.
Googluję temat na forach USA, UK, Australia i nie mam już pomysłu. Mam jeszcze ostatnią deskę ratunku. Zastanawiam się, czy nie wymienić zaworka zwrotnego zbiorniczka górnego oleju. Byłem w ASO z zamiarem kupna zaworka i boksowałem się z panem, ponieważ mówił, że to zaślepka i nic tam nie ma, nic mi nie pomoże. Natomiast proszę was o pomoc, bo zgłupiałem.
Poniżej linki do tematu i streszczenia w PDFie informacji o silniku. Zaworek jest opisany na stronie 29;

http://sandbox.enjoybeing.net/veedub/vw ... _study.pdf

"The Service Opening for the Oil Pump
The service opening provides access to the oil pump
excess-pressure piston. After removing the cover
bolt and a second internal bolt, the oil pump pressure
piston can be removed and its condition can be
inspected without having to remove the drive chain."

Tu jest link do tematu zasady działania takich zaworków;
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 9-sure-but
CheckValveSchematic_Annotated.jpg

Co innego może być przyczyną? Czy wymiana zaworka może pomóc?

Panowie, poniżej odczyt grup 208,209 z dwóch silników;
Przebieg 275tkm na fabrycznym rozrządzie, już go słychać na jałowych;
18:23:09 Group 208
600 /min Engine Speed (G28)
124 Count 
-4.0°KW Idle Stabilization 
00100100 Bin. Bits 

18:23:09 Group 209
600 /min Engine Speed (G28)
74 Count 
-1.0°KW Idle Stabilization 
11110100 Bin. Bits 

Tutaj z silnika bohatera tematu;
17:31:52 Group 208
600 /min Engine Speed (G28)
123 Count 
-3.0°KW Idle Stabilization 
00100100 Bin. Bits 

17:31:52 Group 209
600 /min Engine Speed (G28)
72 Count 
1.0°KW Idle Stabilization 
11110100 Bin. Bits

Pow wymianie spodziewałem się po 0... Może wygórowane oczekiwania.
Wiem, że graniczna wartość to +/-8. 

Już nie mam pomysłu, czy warto zmierzyć ciśnienie pompy oleju, kontrolka nigdy się nie zapaliła, oleju nie bierze. Czy na pałę wymienić pompę oleju?

 

Edytowane przez adiaudi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LInki nie działają.

Podaj chociaż kod silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik AXZ. VR6 FSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozycja 1 . 

 

ZAW.PNG

Edytowane przez waski1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi, że możesz tego nie mieć ;)

Co do linków to ja poprawię autora: http://jameshalderman.com/images/vw/3-2_3-6_liter_fsi_engine.pdf

Jeśli masz 100% pewności o poprawnym ustawieniu rozrządu to zostaje chyba tylko regeneracja nastawników - to ostatnie elementy, które są stare, a mogą powodować problemy. Ciśnienie oleju też warto sprawdzić podobnie jak smok - może po starcie nie dostaje od razu ciśnienia oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nastawniki to pikuś gorzej będzie jak są wytarte okulary co się zdarza w tych silnikach. Koszt to jedyne 3962 zeta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytarte co? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gniazda w okularach.

 

P104070614773941182016-10-25.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Owy zaworek jest w pompie oleju dostępny po wykręceniu śruby nr 2 na powyższym rysunku.

Sprawdzę smok, ponieważ dzieje się to sporadycznie. Przy wymianie rozrządu widoczne elementy zostały ocenione niemal na nowe, nastawniki były wyciągane. W najgorszej opcji kupię używany silnik na angielskiej aukcji, kompletny z małym nalotem można kupić za ok 2500 zeta i mieć na części. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pacjent passat b6 silnik 3.2 axz rocznik 2010. dane z bloków pomiarowych 208 i 209

208.  600/min    - 1.0*KW       00100000

209.  600/min      2.0*KW       00100100

Bardzo  proszę o ocene stanu rozrządu. Czy te dane są niepokojące?

Przebieg prawdziwe 127000km

Dziękuję bardzo za pomoc 

Ktos cos? :)

Edytowane przez Martru4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności