Jump to content

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2006

    Pękła sprężyna z tyłu, gdzie kupię sprężyne z takimi oznqczeniami? 

    IMG_20180626_170500.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    W aso

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2006

    W ASO to pewnie za miliony. 

    A inne nowe jak dopasować pod te oznaczenia? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Zamienników nie dopasujesz. Musisz kupić komplet przynajmniej na jedną oś. Zresztą biorąc po uwagę wiek auta i tak powinieneś wymienić obie sprężyny

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2014

    Wymieniałem ostatnio tylne sprężyny w kombi i wybór padł na Sachs. Długość sprężyn jak ori i nie widać różnicy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2006

    Zamówiłem komplet lesjofors, mam nadzieję, że będzie ok 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG 4x4
    Rok prod: 2013

    Witam, lekko podepne się pod temat, problem też rozchodzi sie o wymiane tylnych sprężyn z tym, że do passata b7 alltrack.

    Mechanik poinformował mnie o pęknietej spreżynie z tyłu i że ma problem bo nie ma takich sprężyn z kąd wziać bo żadna hurtownia w 3 mieście z jaką on współpracuje ich niema. Poprosił zebym tez pomógł szukać. Todzwoniłem po najwiekszych potem po mniejszych i faktycznie nie ma nikt na stanie. staneło na tym ze intercars sprobuje sprowadzić - mają ustalić potencjalną date. 

    Czy faktycznie spręzyny do alltracka to taka żadkość, w b6, b7 to chyba dosyć czesta przypadłość.

    Mam wersje z panoramicznym dachem a w tedy podobno są inne niż bez takiego dachu. Czy ktoś może sie orientuje skąd takie rozróżnienie ? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Wszystko zależy od masy własnej samochodu i jej rozkładu wzdłuż nadwozia. Zauważ, że sam Haldex z wałem to dodatkowe ~100kg skupione w tylnej części budy. Dach odsuwany to kolejne kilogramy. 

    Wszystko to wpływa na poziom ugięcia sprężyn. 

    Sam przerabiałem temat wymiany w moim kombi 4motion i okazało się że przód jest taki sam jak w FWD ale tył już nie. Początkowo założyłem standardowe (bo tak podpowiadała tabelka zamienników OEM) ale auto siadło o ~10mm. Kolejne sprężyny dobrałem z katalogu producenta (Sachs) i teraz jest OK. 

    Jeśli chodzi o twoje to wg katalogu producenta np. Lesjofors 4295131

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG 4x4
    Rok prod: 2013

    Miła Pani oddzwoniła dzisiaj i poinformowała mnie że czas oczekiwania to około miesiąc i trzeba bedize za to zapłącić koło 20Euro do ceny spreżyn. Mowa dokładnie o tych o ktorych wspomniałeś nTomek - Lesjofors 4295131 cena wstepnie 250zł /szt

    Czy wiadomo możę co było na pierwszy montaż i jakich cen mniej więcej sie spodziewać w ASO ? Miesiąc czekania to jednak słabo akceptowalne. Czy informacje z wlepki są przydatne do ustalenia ktore są do mojego auta czy alltrack rocznik 2013 silnik 177 i panorama wystarczą żeby ustalić ze 100% pewnością ? 

    Ktoś może zaproponować jakiś inny ( może łatwiej dostępny) zamiennik ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Słabo szukasz:

    IMG_20190213_135723_600x820.thumb.jpg.47dda4c372b2b1c0a16a2fdc3ed787b7.jpg

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG 4x4
    Rok prod: 2013

    @nTomek - dzięki, sprężyny przyszły i przykładając stare do nowych praktycznie się od siebie nie różniły - nowe były max 10 mm krótsze.

    Moi mechanicy je wymienili i wszystko wyglądało na pierwszy rzut oka dobrze. Natomiast wieczorem zauważyłem, że światła świecą bardzo nisko i na zaledwie 8-10 m przed auto. Czy zapomnieli czegoś podłączyć albo przeprowadzić jakąś adaptację? Po zapaleniu auta widać,że światła się ustawiają. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Jeśli masz ksenony to masz też czujnik poziomowania lamp, który jest połączony z tylnym wahaczem. Na początek trzeba sprawdzić czy nie został uszkodzony/odłączony/naruszony podczas wymiany sprężyn. Potem będzie pewnie konieczna adaptacja...

    Tu kilka tematów o czujniku i poziomowaniu lamp:

    https://forum.vw-passat.pl/topic/43768-czujnik-poziomu-xenonów/

    https://forum.vw-passat.pl/topic/39225-bi-xenony-skrętne-b6-2006-kodowanie-sterownika/

    https://forum.vw-passat.pl/topic/34950-ustawienie-ksenonów/

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG 4x4
    Rok prod: 2013

    Problemem okazał się nie podłączony czujnik (mechanik sie zapomniał) Dziwne że nie było żadnych komunikatów. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2012

    Nie chce zakładać nowego tematu...

    Potrzebuję pomocy w doborze sprężyn na tył do swojego Passata. Wydaje mi się iż powinny pasować Sachs 994369, ale w hurtowni proponują 994364.

    Auto z standardowym zawieszeniem, skrzynia manual + fabryczny hak.

    VIN: WVWZZZ3CZCE151091

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    A jakie masz teraz? Jak ori to powinny być oznaczone kolorowymi kropkami. 

    Nadwozie kombi czy sedan? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2012

    Kombi.

    20190715_175257.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Numer OEM twoich oryginalnych sprężyn to 3C0511115AE i według tablicy zamienników przekłada się faktycznie na 994 364, ale... jak tak zrobiłem u siebie to auto siadło o kilka mm! Co ciekawe, wpisując parametry twojego auta do katalogu Sachsa dochodzi się do numeru 994 369 a nie 994 364 i na tym bym się opierał.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2012

    Czyli jednak dobrze kombinowałem z tym Sachsem. Różnica według katalogu między 994369 a 994364 to 3mm na wysokości i 1mm na średnicy na korzyść ...369.

    A pamiętasz co u siebie założyłeś?

    Jeszcze jedno pytanie odnośnie amorów, na ori wlepce pokazuje numer: 3C0512011CP ale nigdzie nie pokazuje mi zamienników po tym numerze, ani w IC ani w Profi.... Jesteś w stanie to "rozkodować"?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    U mnie jeżdżą Sachs 994 417, ale ja mam 4motion w kombi a to jakieś +100kg. Co do amorów to też nie widzę zamienników...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy