Jump to content
PiotrekPiotrek

2.0 TDI czy 1.4 (1.5 TSI) - nowe, podobna cena

Recommended Posts

Gdyby porównanie dotyczyło 2,0 tdi i 1,8 tsi to ja wziąłbym (przy Twoich podobnych do moich obawach z diesla mi) zdecydowanie benzynę. Mam 1,8 i według mnie to idealny kompromis między osiągami i ceną (szkoda że już go nie produkują). Ale tu chodzi o 1,4...

Ja jestem zwolennikiem silników benzynowych, jednakże (!) przy silniku 1,4 (lub 1,5) w tej samej cenie wziąłbym z bólem serca diesla... Jeździłem Passatem 1,4 tsi dsg i najgorszy jest dźwięk silnika... A przyspieszanie w trybie sport (żeby uzyskać trochę lepsze efekty przy dynamicznej jeździe) silnik wyje jeszcze bardziej irytująco... Mnie to dobijało. Biorąc pod uwagę trudności z odsprzedażą diesla chyba i tak o wiele łatwiej będzie przełknąć w Passacie temat z silnikiem 2,0 tdi (bo to norma) niż z tak małym 1,4, który raczej wzbudza.... 

Silnik 1,4 (1,5) to idealny silnik dla Golfa, T-Roca i ew. do Tourana, ale do Passata, Arteona czy Tiguana trochę za delikatny (tajemnicą nie jest, że ludzie wybierają go z reguły wtedy jak w grę wchodzi jak najniższa cena za zakup - wiem, bo sam jak kupowałem pierwszego mojego Passata w 2015 r. ledwo na niego uzbierałem i musiałem zadowolić się najsłabszą wersją ?

Teraz sytuacja jest trochę inna i ceny 1,5 tsi i 2,0 tdi mocno się zbliżyły.

Natomiast jeżeli ktoś jeździ bardzo delikatnie, spokojnie i za wszelką cenę woli benzynę i nie jest mu troszeczkę nieswojo jak znajomi pytają się co jest pod maską, to 150 KM jakoś też będzie na co dzień służył (zawalidrogą nie jest ?). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 22.07.2018 o 13:17, [email protected] napisał:

Gdyby porównanie dotyczyło 2,0 tdi i 1,8 tsi to ja wziąłbym (przy Twoich podobnych do moich obawach z diesla mi) zdecydowanie benzynę

Przy mojej standardowej trasie do pracy (50km w jedną stronę, nie są to autostrady i drogi szybkiego ruchu), średnia z blisko 5000km wyniosła moim 2.0TDI 5,6l/100. Dziś tą samą trasę zrobiłem Superbem 1.8 180hp. Średnia wyszła mi 9.1l/100. Dodam, że nie był to ten najświeższy model tylko bodaj z 2014r co nie zmienia faktu, że różnica była dla mnie sporym szokiem. Robiłem też moją trasę Octavią 1.4 150hp i średnia wyszła mi 6.8l/100. Przez blisko 2 tygodnie jeździłem do pracy golfem 7 kombi z 1.4 125hp i też spalanie było podobne do octavii.

Mój głos zdecydowanie na TDI.

 

Co do wersji wyposażenia to nie brałbym nic poniżej Comfortline, a najlepiej z LED Top. Są funkcjonalności, które na pierwszy rzut oka wydają się zbędne, a człowiek bardzo szybko się do nich przyzwyczaja. Np sterowanie w kierownicy, automatyczne światła długie, Auto Hold, lusterka fotochromatyczne, Keyless Go.

 

PS dziwna sprawa na stronie VW, bo w porównaniu City jest dużo lepiej wyposażona niż Trendline i kosztuje 15tyś mniej.

https://www.volkswagen.pl/app/konfigurator/vw-pl/pl/passat/31306?page=compare&salesGroupId1=39130&trimName1=city&salesGroupId2=39130&trimName2=trendline

nic z tego nie rozumiem.

Edited by shibby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie Superba dość duże. Mi pokazuje długookresowo 7,4 a jeżdżę... no powiedzmy, że niezgodnie z ograniczeniami na drodze (też 1,8 Tsi). Ale mniejsza o to.

Jeżeli chodzi o wersję City to jest to taka praktyka VW, że wprowadza do sprzedaży te wersje w jakichś okresach czasowych i z reguły są one w miarę wyposażone i korzystnie cenowo. Jednakże mocno ograniczają wersje silnikowe i dobór wyposażenia w konfiguratorze oraz nie łączą się z innymi rabatami (np. związanymi z wyprzedażą rocznika pod koniec roku) właśnie ze względu na brak już możliwości manewrowych na tak mocno atrakcyjnym poziomie cenowym.

W zeszłym roku znajomy zamówił Tiguana City i był on w cenie Trendline a wyposażenie miał mocno zbliżone do Comfortline (z wyłączeniem chromowanych listew wokół okien i ładniejszych foteli). Odbierał akurat pod koniec grudnia i nie załapał się na rabaty wyprzedaży rocznika, które w tamtym czasie otrzymywali klienci odbierający standardowe wersje Tiguana (chociaż akurat w wypadku Tiguana było to tylko 4.000, -, ale Passat miał wtedy rabaty dochodzące do 18.000,-...).

Teraz także jak weźmiesz standardową wersję Passata to od razu dostajesz na wstępie rabat za benzynę 14.000,-, a za diesla 22.000,-.

Natomiast City bez rabatu...

Także zawsze jest jakiś haczyk... Ale jeżeli nie ma akurat rabatów, to wtedy City jest jakąś opcją... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2018‎-‎08‎-‎29 o 15:38, shibby napisał:

Przy mojej standardowej trasie do pracy (50km w jedną stronę, nie są to autostrady i drogi szybkiego ruchu), średnia z blisko 5000km wyniosła moim 2.0TDI 5,6l/100. Dziś tą samą trasę zrobiłem Superbem 1.8 180hp. Średnia wyszła mi 9.1l/100. Dodam, że nie był to ten najświeższy model tylko bodaj z 2014r co nie zmienia faktu, że różnica była dla mnie sporym szokiem. Robiłem też moją trasę Octavią 1.4 150hp i średnia wyszła mi 6.8l/100. Przez blisko 2 tygodnie jeździłem do pracy golfem 7 kombi z 1.4 125hp i też spalanie było podobne do octavii.

Mój głos zdecydowanie na TDI.

Przy przejściu z TDI na TSI trzeba zmienić technikę jazdy.

Inaczej "dusić na gaz" itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopuje temat.

Czy w przypadku glownego wykorzystania na dojazdy do pracy 20km w jedna strone - z czego 65% to drogi lokalne / krajowe, reszta miasto. Co bedzie lepszym wyborem? 1.4 TSI ACT 150KM czy 2.0 TDI 150 lub 190KM ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ile rocznie, 15k? Z dwojga złego bym brał 2.0 TDI ale tylko dlatego, że jest konfigurowany z normalnym DSG, a tego co chcesz brać (MT czy AT) nie napisano.

Ale jak to zwykle - temat rzeka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahh no tak. 

W gre wchodzi tylko DSG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A liczyłeś kiedy Ci się zwróci różnica w cenie zakupu Diesla, która w przypadku nowego auta (patrząc na katalog, ofc) wynosi 23k PLN?

Zakładając:

przebieg roczny na poziomie 15000 km

spalanie na poziomie 7,2l/100km benzyny przy cenie 5,72PLN / litr

spalanie na poziomie 5,4l/100km ropy przy cenie 5,44PLN/litr

wynika, że na benzynę będzie trzeba wydać 6177,6 PLN a na ropę 4406,4 PLN.

Na ropie zaoszczędzisz rocznie 1771,2 PLN, ale zakładając że na starcie wydasz 23000 PLN więcej, to musiałbyś tym autem jeździć 13 lat, żeby Ci się zwróciła różnica w zakupie.

Będziesz tyle jeździł tym autem?

 

EDIT:

Jeśli masz określony budżet do wydania, to wtedy za np. 145kPLN kupujesz 2.0 TSI (190KM DSG) w wersji Elegance albo 2.0TDI (150KM DSG) w wersji Business. Ja bym brał benzynę ;)

Edited by Deo
Kwestia wersji wyposażenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dziekuje za wyliczenie :)

Moja wina ze nie wspomnialem tez ze chodzi o uzywanego passata - gdzie cena diesla i 1.4 TSI jest podobna.

Chodzi o:

1.  passata 2.0 TDI 150KM DSG - rok 2016 - przebieg kolo 200 tys

2. passata 1.4 TSI ACT 150KM DSG - rok 2016 - przebieg okolo 160 tys

Przebieg dokladnie max 15 tys rocznie i tak jak pisalem dojazdy do pracy 18km z czego 65% to drogi lokalne / krajowe, reszta miasto

Auto mam zamiar uzytkowac przynajmniej 10 lat.

Edited by koli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy