Skocz do zawartości
PiotrekPiotrek

2.0 TDI czy 1.4 (1.5 TSI) - nowe, podobna cena

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, prośba o poradę:

Auto z przeznaczeniem na trasy - około 30 tysięcy rocznie (miasto to pewnie mniej niż 10%). Sporo przy prędkościach autostradowych.

Mam możliwość zakupu:

1) auto, które stało w salonie (nie demówka, przebieg 10 km). 2.0 TDI. Bardzo dobrze wyposażone (ma nawet sporo opcji, których nie potrzebuję). Cena - około 90k.

2) do zamówienia - CITY, 1.4 TSI (zastąpi pewnie 1.5 TSI) - nie można jeszcze zrobić wyceny dokładnej  wyceny, przy niewiele gorszym wyposażeniu niż 2.0 TDI cena powinna wyjść na poziomie 85k (po rabatowaniu).

Co wy byście brali?  Do tras lepszy byłby diesel (zakładam spalanie o co najmniej 2 litry niższe przy zakładanym przeznaczeniu), auto kupowane na 6-7 lat. Także przy  TSI boje się, że tyle bez remontu możne nie zrobić, przy TDI zostaje temat atmosfery wokół diesla i tego jaka może być cena odsprzedaży (niska niestety) za te 6-7 lat.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diesel, ponieważ:

-przy wyższych prędkościach, różnica spalania może być nawet 3-4 litry. Mniejsza pojemność w benzynie  będzie poprostu katowana na wyższych obrotach

-lepsze wyposażenie i jest od razu, ja kupiłem taki nierejestrowany, który stał w salonie i nie ma problemów

-odsprzedażą diesla bym się nie martwił. za 6-7 lat jak napykasz 200kkm, to prędzej sprzedaz diesla niż benzyne której remont może się już zbliżać. myślę że przy odkupie używanych aut (w Polsce), jeszcze długo diesel będzie górą. Przy nowych samochodach, faktycznie to się zmienia. 

Edytowane przez sadam1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , bierz na trasy diesla. 

Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesel :)   w ostatnich dniach miałem okazję jeździć paskiem 2.0TDI  i A4 1,4TFSI... oba 2017r.  na trasę zdecydowanie 2.0TDI, zwłaszcza przy prędkościach powyżej 120km/h.

Edytowane przez Aleiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównujesz dwa różne auta :)

Ale jest tak jak piszesz - przez moment obrotowy diesel sprawia wrażenie dynamiczniejszego choć w osiągach między 2.0 TDI, a 1.4 TSI (o tej samej mocy 150 KM) są marginalne i lepsze w przypadku benzyny, przynajmniej na papierze.

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/volkswagen/passat/b8/limousine/silnik-diesla-2.0-tdi-bluemotion-scr-150km-od-2015/?vs=volkswagen%2Fpassat%2Fb8%2Flimousine%2Fsilnik-benzynowy-1.4-tsi-bluemotion-technology-act-150km-od-2015&c1=25442&c2=21762

Oczywiście spalanie będzie inne ale to już sprawa indywidualna kalkulacji użytkowania dla potencjalnego właściciela ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi strikte o osiągi, ale o ogólne odczucia z jazdy, przyjemność, komfort.  Bo tak jak piszesz, auta te mają podobne osiągi. Ale w 2.0TDI  powyżej 120km/h  w komforcie podróżowania niewiele się zmienia, 1.4TSI zaczyna być... nieprzyjemnie słyszalne, pomimo naprawdę niezłego wyciszenia A4ki. Niestety mała pojemność pomimo koni, niutków i wcale nie zatrważających obrotów powoduje dyskomfort w zakresach obrotów autostradowych, które zaznaczam nie są zatrważające jak na benzynę ~2500-3000rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale znów - porównujesz dwa różne auta ;)

Jak dla mnie jak na Passata 1.4 jest ciche, ale do A5 (TFSI) lub A6 (TDI) się nie umywa choć to raczej kwestia wersji, spasowania i materiałów niż motoru pod maską. Mi bardziej dokucza szum kół i powietrza niż hałas silnika.

Nowym A4 nie jeździłem więc się o nim nie wypowiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak masz możliwość przejedź się i sobie osobiście porównaj, bo jednak takie rzeczy jak "komfort dźwiękowy" to też bardzo indywidualna rzecz. Na pewno żadne nie będzie głośne. Ale różnie reagujemy na różne częstotliwości. Coś co mnie drażni Tobie może nie przeszkadzać i na odwrót.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

przy  Twoim planowym rocznym przebiegu - weź diesla.
Co prawda benzyna jest trochę bardziej komfortowa ale 1.4 na autostradę to nie jest najlepszy pomysł. Zobacz na youtube jakie obroty ma 1.4 przy prędkościach autostradowych - za duże na dłuższe użytkowanie (jest szansa, że 1.5 będzie miał niższe - a razie każdy model dostający ten nowy silnik ma dłuższą skrzynię).
Tak samo różnica w kosztach użytkowania - przy różnicy 3l w spalaniu - wychodzi, że rocznie zostanie Ci 4,5k złotych w kieszeni. Po sześciu latach - nawet 27k zł.

Co do opini "za" benzyną - na pewno lepsza kultura pracy. Na co dzień jeżdzę swoim 1.8TSi. Jeździłem również 2.0BiTDi - diesel na pewno przy mniejszych prędkościach jest bardziej słyszalny. Na pewno poziom wibracji jest wyższy - jednak nie każdemu to przeszkadza. Zależy czym wcześniej jeździłeś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez zastanowienia  :Diesel i DSG

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radekrp90 - dzięki za świetne linki, nie znałem tej strony.

Faktycznie, przy około litrze rożnicy między spalaniem 1.4 TSI a 2.0 TDI (a 1.5 TSI ma być jeszcze odrobinę bardziej ekonomiczne od 1.4 TSI) sens diesla wydaje się mocno ograniczony.  Sporo jeszcze zalezy od tego na ile wycenią 1.5 TS (teraz w trendline 1.4  startuje od 94,5K PLN ale 1,4 ACT to już 102,5k PLN). Coś czuję,  że nowy 1.5 TSI to będzie jednak  poziom 104-105k :( 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak taka benzyna 1.4 spali mi mniej niż mój na trasie to sobie kupię. Jeżdżę też golfem 1.4 150 KM, te same trasy co moim bitdi i spalanie w golfie jest prawie takie samo, jakieś 0.2 do 0.5 wyższe, także ja podziękuję. Spróbujcie go pogonic, to dopiero widać różnicę.

Wlasnie przyjechałem na lotnisko w Norymberdze od granicy z Austrią przez Monachium, 4 osoby plus bagaże. Pozd. 

IMG_20180629_083115.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fizyki nie oszukasz - silnik o zapłonie iskrowym nie spali mniej jak silnik wysokoprężny. Ale przy normalnym użytkowaniu nie są to aż tak dramatyczne różnice jak jeszcze jakieś 10-15 lat temu (a wiedza wielu potencjalnych nabywców zatrzymała się na porównaniu 1.9 TDI do 2.0 16V ;) ).

Ponownie - dużo zależy od tego do czego ma służyć auto. W trasy nic lepszego jak diesel nie wymyślono.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat: nowa Octavia RS w tdi lub tsi.

Miałem już octavię rs w tdi i wiedziałem ile pali, parę razy jeździłem też tsi. Tsi jeździ lepiej, ale niestety te same trasy i styl jazdy to ok. 2l/100 więcej. Różnica jest większa przy jeździe powyżej 120km/h na autostradach.

Ponieważ rocznie robię ok. 40tys km decyzja była oczywista - tdi.

Co do odsprzedaży po 4-5 latach bym się nie martwił. Teraz sprzedawałem 3 letnią octavię rs w tdi z przebiegiem 111tys km. Auto sprzedało się w 1 dzień, pierwszy oglądający.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zyga_wr. Dziękuję za komentarz.  Jakie dokładnie silniki (moce) te TDI i TSI i jak mniej więcej u Ciebie wyglądało spalanie w TSI i TDI przy tych około 90 i około 140?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TDI - 184KM, a TSI 220KM i obie w dsg.

Spalanie - średnio wychodziło 6l/100 w tdi, a ta sama trasa i mniej więcej czas przejazdu i średnia prędkość tsi to już 8,2l/100.

Przy 90 i 140 nie patrzę ile pali, więc tu nie pomogę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest jak chcemy jeździc 170 km/h wtedy to nawet 3 albo więcej litrów na 100 km.

Edytowane przez kamskam
Info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie przy prędkościach do 130-140 km różnica w spalaniu nie będzie szczególnie wielka (litr, może max 2 litry wg. mnie) ale jak polatamy z prędkością przelotową  160-170 km/h to już może być nawet 3 litry a przy wyższych będzie jeszcze więcej. I do tego samo częste dynamiczne przyspieszanie w benzynie podnosi spalanie bardziej niż w dieslu. Przy 30 tys. głównie w trasie i 6-7 letnim użytkowaniu dużo lepszym wyborem moim zdaniem będzie diesel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności