Jump to content
razor1199

1.9TDI 115KM Niedoładowanie do około 2100RPM.

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Witam serdecznie.

    Mam problem z tym motorem, a w zasadzie z ciśnieniem doładowania, manualna skrzynia biegów. Do około 2100-2200 RPM występuje niedoładowanie, potem zaczyna pompować. Dolot sprawny, bez rozszczelnień, turbo przeszło regenerację, zacinała się geometria, było niedoładowanie na niskich obrotach i spore przeładowanie na wysokich, auto wpadało w tryb awaryjny, ale tylko na 5/6 biegu. Po regeneracji turbo na wysokim biegu pod górę też tryb awaryjny, ale błąd niedoładowania, co by nie było, jeździć tym nawet na niższych biegach przy obrotach poniżej 2100/2200 po prostu się nie da. W sterowniku lekka modyfikacja, ale nic co by wpływało na te niedoładowanie z niskich obrotów.

    Wymienione/podstawione na sprawne:

    -Zaworek N75

    -Wężyki podciśnień

    -Przepływomierz

    -Czujnik ciśnienia doładowania

    -EGR zaślepiony dla sprawdzenia

    -Wyciągnięty katalizator dla sprawdzenia

    Geometria od odpalenia ładnie jest zaciągana na maksymalne wychylenie, po ściągnięciu wężyka z gruszki też czuć palcem jak mocno ciągnie podciśnienie.

    Po zabiegach wyżej wymienionych auto dalej ma muła do tych 2100/2200RPM.

    Czego tu się czepić? Dorzucam logi.

    LOG-01-001-008-011 nowe turbo.CSV

    LOG-01-011-003-xxxstare turbo.CSV

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Jeżeli masz silnik ATJ 115KM i Kombi to chyba ten typ tak ma (jeśli się mylę to prosze o opinie ludzi, którzy mają te silniki i Kombi) mój 115km ATJ jest mułowaty właśnie tak jak piszesz a od 2 tysi ładnie ciągnie 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Proponuję Tunera.....

    Ja byłem u Darona od nas z forum i powiem ,że jestem bardziej niż zadowolony.

    Start pompki od 1600

    było nie całe 105PS a powinno 115  i 244 Nma jest teraz 147 Ps i 343 Nm

    Wszystkie problemy znikneły.

     

     

    Passat Po sprawie.jpg

    Passat Porównanie jpg.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Potwierdzam, moje 1.9 TDI 115 PS ATJ kombi również niedoładowuje do 2000 obrotów, od 2000 lekkie przeładowanie do 2.5 Bara a później już normalnie. Nie wiem czy było już tak fabrycznie ponieważ moja turbinka też już jest regenerowana a ponoć często to potrafią spaprać składając na chińskich częściach.... Tak czy owak, chyba będę musiał się pobawić trochę mapami sterującymi zaworkiem N75.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy