Jump to content
razor1199

1.9TDI 115KM Niedoładowanie do około 2100RPM.

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Mam problem z tym motorem, a w zasadzie z ciśnieniem doładowania, manualna skrzynia biegów. Do około 2100-2200 RPM występuje niedoładowanie, potem zaczyna pompować. Dolot sprawny, bez rozszczelnień, turbo przeszło regenerację, zacinała się geometria, było niedoładowanie na niskich obrotach i spore przeładowanie na wysokich, auto wpadało w tryb awaryjny, ale tylko na 5/6 biegu. Po regeneracji turbo na wysokim biegu pod górę też tryb awaryjny, ale błąd niedoładowania, co by nie było, jeździć tym nawet na niższych biegach przy obrotach poniżej 2100/2200 po prostu się nie da. W sterowniku lekka modyfikacja, ale nic co by wpływało na te niedoładowanie z niskich obrotów.

Wymienione/podstawione na sprawne:

-Zaworek N75

-Wężyki podciśnień

-Przepływomierz

-Czujnik ciśnienia doładowania

-EGR zaślepiony dla sprawdzenia

-Wyciągnięty katalizator dla sprawdzenia

Geometria od odpalenia ładnie jest zaciągana na maksymalne wychylenie, po ściągnięciu wężyka z gruszki też czuć palcem jak mocno ciągnie podciśnienie.

Po zabiegach wyżej wymienionych auto dalej ma muła do tych 2100/2200RPM.

Czego tu się czepić? Dorzucam logi.

LOG-01-001-008-011 nowe turbo.CSV

LOG-01-011-003-xxxstare turbo.CSV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz silnik ATJ 115KM i Kombi to chyba ten typ tak ma (jeśli się mylę to prosze o opinie ludzi, którzy mają te silniki i Kombi) mój 115km ATJ jest mułowaty właśnie tak jak piszesz a od 2 tysi ładnie ciągnie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję Tunera.....

Ja byłem u Darona od nas z forum i powiem ,że jestem bardziej niż zadowolony.

Start pompki od 1600

było nie całe 105PS a powinno 115  i 244 Nma jest teraz 147 Ps i 343 Nm

Wszystkie problemy znikneły.

 

 

Passat Po sprawie.jpg

Passat Porównanie jpg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam, moje 1.9 TDI 115 PS ATJ kombi również niedoładowuje do 2000 obrotów, od 2000 lekkie przeładowanie do 2.5 Bara a później już normalnie. Nie wiem czy było już tak fabrycznie ponieważ moja turbinka też już jest regenerowana a ponoć często to potrafią spaprać składając na chińskich częściach.... Tak czy owak, chyba będę musiał się pobawić trochę mapami sterującymi zaworkiem N75.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy