radioactiv Zgłoś #1 Napisano 25 Czerwca 2018 Witam, Czy maił ktoś taki przypadek i/lub zna przyczynę, rozwiązanie? Pacjent skrzynia DSG 7 biegów (sucha) przebieg 181tys po regeneracji przez poprzedniego właściciela. Jeszcze na "gwarancji" tak w cudzysłowu bo z paragrafem że jak auto zmieni właściciela to gwarancja przepada. Regeneracja polegała na wymianie skrzyni z mechatroniką na regenerowaną. Z opowieści poprzedniego właściciela skrzynia wolno zmieniała biegi. Pojechał do ASO na akcje serwisową DSG zmienili olej i skrzynia całkowicie przestała zmieniać biegi wywaliła błędy nastawnika. Aktualnie problem występuję przy ruszaniu jest takie charakterystyczne jedno szarpnięcie jakby sprzęgło zapięło napęd. Puszczam hamulec auto rusza a jak dodam gazu czuć uderzenie. Da się tego uniknąć ruszając bardzo delikatnie w żółwim tempie ale jest to uciążliwe. Ciekawym objawem jest wyrzucanie przez skrzynie na luz (rozpięcie sprzęgła) Jadąc bardzo wolno w korku auto toczy się około 5-7km/h trzymając delikatnie pedał gazu w jednej pozycji nagle zaczynają rosnąć obroty silnika i czuć ze napęd został rozpięty (na zegarach ciągle bieg 1 lub 2), wystarczy bardzo delikatnie dodać gazu i ponownie zapinany jest napęd obroty wracając do normy auto jedzie normalnie. Udało mi się przejechać na takim rozłączonym napędzie nawet kilka sekund. Może to jest powiązane też z ruszaniem że przy pewnych obrotach rozpinane jest sprzęgło na chwilę i stąd te objawy (takie moje luźne domysły) Czy to mogą być kończące się sprzęgła? Może brak ich adaptacji po regeneracji skrzyni przez poprzedniego właściciela? Błędów skrzyni brak wszędzie czysto. Będę bardzo wdzięczny za każdy pomysł i sugestię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach