Skocz do zawartości
wasill20

diesel 2,0 tdi 170km szarpanie powyżej 1800 obr, brak mocy i błąd p0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Jest dużo podobnych tematów, ale konkretnie pasującego do moich objawów nie znalazłem.

Mianowicie podczas przyśpieszania powyżej 1800 obr/min auto traci moc i zaczyna szarpać, że nie da się jechać.

Nawet na postoju jak próbuję przegazować to czuć te nierówne obroty i przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu obroty nie przekraczają 2500.

Dodatkowo po podłączeniu pod komputer wywala błąd p0299 czyli zbyt niskie ciśnienie doładowania i faktycznie przy naciśnięciu pedału gazu w podłogę powinno być 2,5 bar, a ciśnienie nie przekracza 1,5bar. 

Sztanga turbiny pracuje w pełnym zakresie, czyli gruszka i zapieczone kierownice odpadają. Ale wg mnie, żeby były zapieczone to by raczej przeładowywało. Tak?

Zawór N75 podmieniłem z innego samochodu i żadnej różnicy nie widać.

Przewody też w miarę przejrzane i nie widać nigdzie żadnej dziury.

Z rury nie dymi bo jest DPF, to i nie powinien. Zgadza się?

DPF sprawdzony kompem i też nie wskazuje, że jest z nim coś nie tak.

Wtryskiwacze pracują wg komputera też poprawnie.

Czy to oznacza, że jest padnięta turbina? A jeżeli turbina to co mogło tam paść, że mam takie objawy? Czy może sprawdzić coś jeszcze? Co radzicie?

Zdejmowałem rurę dolotową do turbiny i wirnik nie ma wyczuwalnych luzów i lekko się obraca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzałeś gruszkę i sztangę? Błąd mówi o nieszczelnej gruszce - wtedy jest niedoładowanie. Weź dużą strzykawkę, podłącz do gruszki - tam gdzie wchodzi rurka podciśnienia, wytwórz próżnię i sprawdź czy sztanga się wysuwa i czy zostaje wysunięta. Na tym forum było to już wielokrotnie omawiane.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie tak zrobiłem i gruszka działa. Nawet widać to podczas przegazowania, że sztanga chodzi normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W BMR jest już gruszka z czujnikiem położenia. Podłącz pod VCDS, w bloku 120, w 4 okienku na wolnych obrotach powinno pokazywać 0,76V, przy włączonym zapłonie i niepracującym silniku ok. 3,3 - 3,8V. Sprawdź to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim interfejsie (obdeleven pro) tan blok pomiarowy 120 jest nieaktywny ponieważ nic nie pokazuje.

Zmierzyłem te wartości miernikiem we wtyczce po odpięciu od gruszki. Nie wiem czy to jest miarodajne.

Wyszło mi coś takiego:

1. Włączony zapłon i niepracujący silnik

pin 1 - 0,00V

pin 2 - 0,02V

pin 3 - 5,02V

 

2. Pracujący silnik na wolnych obrotach

pin 1 - 0,00V

pin 2 - 0,00V

pin 3 - na początku 3,5V i spada do 0,4V i tak oscyluje od 0,4V do 2,5V

Proszę o opinię.

Jeszcze jedno pytani, a gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania i jaki on może mieć wpływ na objawy jak w tytule?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiary przy odpiętej wtyczce nic nie dają. Tam jest +5V - zasilanie, drugi to masa, trzeci to informacja z czujnika halla w gruszce. Jeżeli odepniesz wtyczkę, to nie ma info z czujnika, więc ci nic nie pokazuje. Musiałbyś to zrobić na wpiętej wtyczce, wpinając się w przewody. Czujnik ciśnienia doładowania znajduje się na rurze dolotu, w przedniej dolnej części silnika. Od góry patrząc - od zespołu zaworu EGR i przepustnicy idzie w dół krótkie gumowe kolanko, dalej plastikowa rura  - na niej jest czujnik ciśnienia doładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiar wpinając się w przewody z wpiętą wtyczką.

Przy włączonym zapłonie i niepracującym silniku

pin 1 - 0,04V

pin 2 - 0,39V

pin 3 - 5,04V

 

Na wolnych obrotach

pin 1 - 0,00V

pin 2 - 3,55V

pin 3 - 5,00V 

I co te wyniki oznaczają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gruszka wygląda na sprawną.Chociaż te 0,39V to tak jakby sztanga była niewyregulowana. Dobrze by było wykonać ten pomiar przy przyspieszaniu, czy w momencie gdy zaczyna szarpać jest te 3,5 V. A sprawdzałeś podciśnienie z pompy vacum? może problem tkwi w słabym podciśnieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzić domowym sposobem podciśnienie pompy vacum? Jak zdejmuję przewód z N75 to widać, że podciśnienie jest.

a czy te objawy mogą występować z powodu zapchanego DPFa? Takie wyniki mi wychodzą

Screenshot_2018-07-07-15-40-02.thumb.png.96caea2c4be4619ae361faf1cf855f90.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem w kanale 68 wartość nr 2 to nie poziom zapełnienia DPF? 60 jednostek to maks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności