sthraphreep123 Zgłoś #1 Napisano 15 Czerwca 2018 Witam, nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na ten temat więc mam kilka pytań odnośnie wypalania DPF w VW Passat b6 i b7. W niektórych markach podczas wypalania DPF włączane jest ogrzewanie lusterek, tylnej szyby itp. żeby obciążyć silnik. Nie wie ktoś czy w VW jest tak samo? Poszukuję również jakichś instrukcji, zdjęć, może ktoś już robił, dodawał diodę w celu poinformowania, że jest wypalany DPF itd.? Znalazłem dużo DIY w innych markach ale nic w VW. Zauważył ktoś różnice (i mógłby podać w starym oprogramowaniu i "poprawionym" po aferze dieselgate) odnośnie częstotliwości, długości wypalania DPF oraz temperatury spalin przy jeździe np 100 km / h? PS: Próbowałem znaleźć konkrety ale nic nie znalazłem, może ktoś podzieliłby się spostrzeżeniami lub są już jakieś tematy na zagranicznych forach i ktoś podzieliłby się? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2 Napisano 15 Czerwca 2018 Dorobienie kontrolki informującej o wypalaniu nie jest proste, ale możliwe. Niestety informacja o tym co dzieje się w DPF'ie siedzi w sterowniku silnika więc jest dostępna poprzez złącze ODB. W niektórych sterownikach jest możliwość zastosowania interfejsu ELM327 i smartfona z aplikacją typu VAG DPF. Zrobienie tego samodzielnie "DIY" też jest możliwe, ale trzeba się orientować w elektronice i programowaniu - Arduino. Niestety sterowniki silników różnią się między sobą dość znacznie, jeżeli chodzi o lokalizację danych o DPF, więc nie da się zrobić urządzenia uniwersalnego - do wszystkich TDI ? A na koniec mogę napisać, że w moim CFFB jeździ taki DIY i całkiem dobrze działa. Podczas wypalania, które trwa około 5 do 10 minut, nie zauważyłem co by mi szyba grzała. Jak się jedzie ze stałą prędkością 80..100 km/h to ten process jest praktycznie niewyczuwalny! Jedyne co da się zaobserwować, przy niższych prędkościach, to "podpowiadacz" zmiany biegów (manual) pozwala jechać na wyższych obrotach, czyli każe wrzucić wyższy bieg przy 1400..1500rpm zamiast 1200 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sthraphreep123 Zgłoś #3 Napisano 15 Czerwca 2018 Właśnie w oplach, peugeotach itp. podczas regeneracji grzeją lusterka, tylna szyba itp. więc wystarczy wpiąć diodę. Nie mogłem znaleźć informacji odnośnie tego jak jest w VW. Czyli oprócz programowania tak jak pisałeś nie da się? Jakieś poradniki są do tego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 15 Czerwca 2018 (edytowane) Pomimo iż mam VCDS-a , to dodatkowo kupiłem Vgate iCar BT 3.0 i pełną wersję VAG DPF apk - polecam ; bardzo dobrze działa, ale tylko dla "wybranych" modeli silników TDi Obsługiwane silniki: CRBC (2.0TDI 150CV) CFHD (2.0TDI 143CV) CUNA (2.0TDI 184CV) CFFB (2.0TDI 140CV) CFWA (1.2TDI 75CV) CLHA (1.6TDI 105CV) CXXB (1.6TDI 110CV) CAYC (1.6TDI 105CV)(partially on Passat 3C MY10) CAHA (2.0TDI 170CV)(beta, requires verification) Testowane przez użytkowników: CFGB, CFGC, CJCA, CRMB, CUPA, CUSA, CXFA, CAYB, CAYD, CRLB, CUTA, CFHC, CAGA(*), CSHA, CJCD, DFSB, CLAB, DFLA, DCXA, CFCA, CGLC, CFJB, CFHA, CRUA, DDYA, CXHA, DFFA,CRKB,DCYA,DFCA,CUUB Temperatura wypalania DPF od 580-620 *C, czas ok 10-15 min przy stałej prędkości 80-90 km/h 4 bieg, 2200-2300 obr/min, nie włącza się nic automatycznie. Edytowane 15 Czerwca 2018 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sthraphreep123 Zgłoś #5 Napisano 15 Czerwca 2018 Silnik CBAB, jakaś alternatywa dla tego silnika? Czy to też podeszłoby? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #6 Napisano 15 Czerwca 2018 @JurekW możesz sprawdzić jaką masz wersję softu w ECU silnika? Ja niby mam ten sam silnik co ty a jednak VAG PDF nie łączył się z modułem. U kolegi w Audi A3 z silnikiem CFFB ten sam zestaw działał bez problemu. Różnica między naszymi silnikami jest właśnie w wersji softu. Mój silnik: Address 01: Engine (J623-CFFB) Labels: 03L-906-018-CFF.clb Part No SW: 03L 906 018 PS HW: 03L 907 309 AE Component: R4 2,0L EDC H28 2481 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sthraphreep123 Zgłoś #7 Napisano 15 Czerwca 2018 Właśnie nie mam jak, nie mam żadnego interfejsu. A jakby wyglądała sprawa z takim interfejsem do grupy VAG (skoda, audi, VW) od starszych do tych 2018 roczników, bo też przydałby mi się. Tak, żeby nie było problemów z łączeniem, może to na początek byłoby lepszym rozwiązaniem, a później ewentualnie tamto. Tez przydałoby się do odczytu błędów, wymienić klocki czy coś to żeby tłoczki cofnąć z tyłu, zaadaptować itp.? Coś byłoby dobrego do polecenia, przystępnie cenowo? Czasem ciężko znaleźć jakieś konkrety, bo często są różne opinie, dane itp. A wracając do DPF to po akcji serwisowej potrzebuję kontrolować orientacyjnie wypalanie DPF, nie tylko ja jeżdze tym samochodem, a nie każdy jest w stanie wyłapać, że akurat jest regeneracja. Znajomy powiedział mi, że można taki patent zrobić w niektórych markach (https://www.youtube.com/results?search_query=led+dpf), i miałem nadzieje, że uda się też w VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #8 Napisano 15 Czerwca 2018 Pytanie o wersję było do Jurka. Co do twojego przypadku Marcin to możesz spróbować VAG DPF w darmowej wersji (jest w sklepie Googla) i jakiś interfejs ELM327 z Bluetooth (~20zł na alle albo ali), ale jak nie ma twojego silnika na liście to może być problem z kompatybilnością. Co do DIY to niestety nie ma poradników - no chyba że pytasz o poradnik programowania? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 15 Czerwca 2018 (edytowane) Godzinę temu, nTomek napisał: @JurekW możesz sprawdzić jaką masz wersję softu w ECU silnika? Ja niby mam ten sam silnik co ty a jednak VAG PDF nie łączył się z modułem. U kolegi w Audi A3 z silnikiem CFFB ten sam zestaw działał bez problemu. Różnica między naszymi silnikami jest właśnie w wersji softu. Mój silnik: Address 01: Engine (J623-CFFB) Labels: 03L-906-018-CFF.clb Part No SW: 03L 906 018 PS HW: 03L 907 309 AE Component: R4 2,0L EDC H28 2481 Poniżej mój soft.Oryginalny bez "słynnej" aktualizacji VW. Edytowane 15 Czerwca 2018 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sthraphreep123 Zgłoś #10 Napisano 15 Czerwca 2018 Pewnie tak zrobię, myślałem, że w VW też obciąża silnik dodatkowo odbiornikami elektrycznymi, grzanie szyby itp. to podpięcie takiej diody nie byłoby problemem, ale wlaśnie nigdzie nie ma informacji czy się tak dzieje. A jeszcze odnośnie tego interfejsu, tak żeby do laptopa podpiąć jakieś porady? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #11 Napisano 16 Czerwca 2018 Poczytaj: interfejs diagnostyczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dan4411 Zgłoś #12 Napisano 16 Kwietnia 2019 Witam, odgrzewam kotleta. Udało się komuś ustalić czy dioda podłączona np do grzania lusterek będzie sygnalizować wypalanie DPF-a? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
komisarz67 Zgłoś #13 Napisano 19 Maja 2019 Witam, mój pasek ma 249 866 km przebiegu. W okresie zimowym ( jazda po mieście na krótkich odcinkach) DPF wypalał się co 400 km.Od marca ,kiedy jeżdżę 70 % w trasie ,zrobiłem 1800 km i nie zauważyłem wypalania filtra. Żadnych innych objawów , kontrolka DPF nigdy się nie zapaliła . Średnie spalanie w cyklu mieszanym 6,5 l/100 km. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #14 Napisano 19 Maja 2019 Wypala sie ale o tym nie wiesz.. Nie widzisz.. Lampka przy normalym wypalaniu sie nie zaswieca... Jedynue jak sie przytka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #15 Napisano 30 Maja 2019 Dnia 19.05.2019 o 12:31, komisarz67 napisał: okresie zimowym ( jazda po mieście na krótkich odcinkach) DPF wypalał się co 400 km. Przed zmianą softu, u mnie też tak było. Tylko to spalanie: trasa 5.2-5.5 L/100km, miasto 11-12L/100km. To normalne, że ten silnik (CBAB) tyle kopci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur299 Zgłoś #16 Napisano 4 Sierpnia 2019 mam pilne pytanie odnośnie dpf,mam silnik 1,9 BLS anomalie tego silnika są tylko przy wypalaniu dpf...czyli mocne kopcenie na niebiesko aż zapala się kontrolka dpf ,dzieje się to gdy auto rozpoczyna procedurę wypalania,błędu jako takiego nie pokazuje żadnych czujników....co to za ekologia że przy wypalaniu on więcej się wykopci niż podczas całego użytkowania,jest to wersja bluemotion,wypalanie odbywa się zgodnie z procedurą, miałem u fachowca i stwierdził że czujnik ciśnień różnie pokazuje,sam dpf nie jest zapchany a błędów jako takich niema Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #17 Napisano 5 Sierpnia 2019 16 godzin temu, artur299 napisał: czyli mocne kopcenie na niebiesko aż zapala się kontrolka dpf ,dzieje się to gdy auto rozpoczyna procedurę wypalania a czy przypadkiem turbo nie wyrzuca Ci zbyt dużo oleju? To zupełnie nie jest normalne. Auto, podczas wypalania DPF nie dymi. Dopiero jak dojdzie do faktycznego zapłonu sadzy w filtrze to powinno zadymić na biało. 16 godzin temu, artur299 napisał: miałem u fachowca i stwierdził że czujnik ciśnień różnie pokazuje,sam dpf nie jest zapchany a błędów jako takich niema co znaczy, że czujnik "różnie pokazuje"? I po czym stwierdził, że DPF nie jest zapchany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur299 Zgłoś #18 Napisano 10 Sierpnia 2019 (edytowane) turbo poprzedni właściciel miał nowe(mam rachunek} kopci wtedy gdy auto zaczyna dawać większą dawkę paliwa(przy dopalaniu dpf} którego to paliwa ,jakby nie mógł przepalić,o ironio poprzedni właściciel miał również wymieniony dpf....na nowy,czujnik różnie pokazuje prawdopodobnie jak się okazało przez dpf który okazał się zamiennikiem niezbyt dobrej jakości,a kontrolka dpf zapalała się przez dopalanie (czyli lanie paliwa} przez co auto kopciło co było powodem mocnego kopcenia,po wywoływaniu kolejnego dopalania(czyli obroty klima przez jakiś czas } udawało się wypalić że kontrolka gasła i potem auto przez około 400km nie puszczało kompletnie dymka aż do kolejnego dopalania Edytowane 10 Sierpnia 2019 przez artur299 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekjx1 Zgłoś #19 Napisano 8 Września 2019 a czy w B7 fabrycznie był mokry DPF czy to efekt domontowania na potrzeby ekologi w DE ? pytam bo znajomy w aucie z 13r ma a u mnie w CFFB nie .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach