Skocz do zawartości
slavo210

benzyna Passat B5 ADR - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.
Od kilku miesięcy mam problem z moim Passatem B5. Otóż gdy jest bardzo zimno (-20) lub bardzo ciepło (+35) na dworze to przy odpalaniu silnika piszczała kontrolka ciśnienia oleju. Wskazania bagnetu: 1/2 skali. Gdy skala była na 100% to problem znikał. Ostatnio zaczęło się zdarzać, że na wolnych obrotach stojąc w korku kontrolka zaczęła się zapalać niezależnie od poziomu oleju w silniku. Do tego słychać było ewidentne klekotanie silnika (pewnie łańcuch napinacza ale pewności nie mam). Po ruszeniu i ujechaniu kilkuset metrów sytuacja wraca do normy. Tak samo jest gdy jedzie się pod górkę - wtedy tez zapala się i piszczy lampka oleju.

Oddałem autko do mechanika na pomiar ciśnienia oleju. Na zimnym silniku ciśnienie jest OK, na wysokich obrotach jest OK. Problem pojawia się na rozgrzanym oleju, wtedy ciśnienie spada prawie do zera. Mechanik stwierdził, że mogą to być panewki ale ich nie słychać więc nie powie mi na 100%. Jedyne co zalecił to kapitalka silnika ale to przy tym przebiegu i roczniku jest już nieopłacalne.

Wobec powyższego mam do Was specjalistów pytanie co dalej? Czy ma sens szukać innego mechanika, który mógłby coś podziałać czy rzeczywiście auto na sprzedaż z dużą stratą bo w zeszłym roku wymieniłem całe zawieszenie, rozrząd i sprzęgło z dwumasą plus jeszcze inne pierdoły w sumie za 5k. Co radzicie, gdzie iść, gdzie dzwonić ... co robić ? :(

P.S.
Jestem z okolic Katowic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można spróbować wymienić pompę oleju,najmniej kosztowne a powinno pomóc. Tylko proponuję zmienić mechanika 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem, chciałem zaryzykować i wymienić pompę. Z tego co czytam to wszystkie opisywane przypadki z internetu kończą się wymianą pompy i wszyscy dalej jeżdżą ... Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam. Dam znać jak się sprawa skończy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i ten sam problem. Wyieniles już tą pompę? 

Edytowane przez czosnek80ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie. Kosztować mnie to będzie równy tysiak razem z robotą ale z zastrzeżeniem, że pompa ma być oryginalna. Jestem umówiony na piątek na kontakt z mechanikiem. Wtedy będę wiedział czy wymiana pomogła czy nie. Z tego co czytałem w internecie i co dzwoniłem po innych mechanikach to ta wymiana powinna pomóc. W piątek napiszę jak sprawa stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa oryginalna to koszt 1500zł i tydzień oczekiwania. Dzwoniłem do ASO i pytałem. Ewentualnie FEBI za 400zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się, pamiętaj tylko, że ceny z ASO należy dzielić przez 4. Oprócz FEBI jest jeszcze SWAG za 370. Szczerze mówiąc z mechanikiem jest jak z dentystą. Nigdy nie wiesz czy rzeczywiście płacisz za to co mówi, że zrobił. Zobaczymy. Tak jak pisałem, dam znać jak auto będzie się sprawowało po wymianie. I postaram się wyciągnąć co rzeczywiście tam wsadził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swag to jest to samo co Febi. Ale czekam na info co ci założył i jak auto się będzie sprawować. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa wymieniona. Ciśnienie na rozgrzanym oleju - 1,4 bara. Włożono pompę KOLBENSCHMIDT - oryginał podobno.
Reasumując - operacja się udała, pacjent żyje!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy klekot silnika ustał i lampka się już nie zapala? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Jest spokój. Silnik pracuje cicho, nie klekocze, lampka się nie zapala niezależnie od temperatury oleju i od nachylenia auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to super. Ja kupiłem pompę SWAGA. W środku jest FEBi. Teraz tylko muszę znaleźć czas by ją założyć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2018 o 11:07, slavo210 napisał:

Mechanik stwierdził, że mogą to być panewki ale ich nie słychać więc nie powie mi na 100%. Jedyne co zalecił to kapitalka silnika

Nie żałujesz, że nie zdecydowałeś się na remont zgodnie z zaleceniem MECHANIKA? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, jihad napisał:

Nie żałujesz, że nie zdecydowałeś się na remont zgodnie z zaleceniem MECHANIKA? ?

Trochę tak, miałbym wszystko odświeżone w silniku a tak mam tylko nową pompę, olej i filtr ?

A tak na poważnie to cieszę się, że wszystko jest OK ale jestem świadomy że meeeeega przepłaciłem za robotę no ale skoro ktoś nie ma warunków do samodzielnego przeprowadzenia naprawy to musi płacić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda SWAG. Jeżeli chodzi o wykonanie, to nie ma się czego czepiać. Teraz tylko muszę znaleźć czas by ją założyć. Łańcuch i napinacz jest już nowy 

DSC_0633.JPG

DSC_0634.JPG

DSC_0636.JPG

DSC_0635.JPG

DSC_0622.JPG

DSC_0623.JPG

DSC_0624.JPG

DSC_0625.JPG

DSC_0615.JPG

45455d6s-960.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2018 o 12:50, slavo210 napisał:

Pompa wymieniona. Ciśnienie na rozgrzanym oleju - 1,4 bara. Włożono pompę KOLBENSCHMIDT - oryginał podobno.
Reasumując - operacja się udała, pacjent żyje!! :)

Mam tą pompę od ponad 2 lat. Przejechane ponad 30kkm i działa elegancko. Ani razu czerwony alladyn o ciśnieniu się nie pojawił. Będziesz zadowolony. DO tego było sobie od razu zmienić panewki korbowodowe, również mogą zwiększyć ciśnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności