Skocz do zawartości
dawidevl

Szarpnięcia od 2 do 3 tys. obr 1.8t AEB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dłuższego czasu walcze z jednym problemem.
Dzieję się to gdy jedzie się np. na trójce 2 tys obr. i da okolo 1/2 gazu, by przyśpieszyć.

Wtedy do 3 tys pojawiają się delikatne szarpnięcia, i słychać przy wyłączonym radiu pracę turbiny, że jest włączana i wyłączana.
Uwaga - dzieję sie to tylko w jednym polozeniu pedału, jak wolniej przyśpieszam takie coś nie ma miejsca - tak samo jak dam pedał do podłogi - jest spokój.

Auto jest nie dawno po remoncie, i co warto wspomnieć - ma chipa.
Co już podmieniałem? Wymieniłem cały dolot od filtra do turbo i wszystkie wężyki, podmieniłem n75 - go podejrzewam najbardziej, a dałem drugi, niby sprawny jak sprawdzalem na stole.. , podmieniłem przepływke - to samo.

Auto jest niedawno po remoncie:
Wymieniona turbina na regenerowaną, rozrząd i kupa innych, w sumie niepotrzebnych rzeczy, generalnie kilka tysiaków.

Chcąc przedstawić wam sytuacje zamieszczam loga 025 z przyśpieszania od 2 do 3 tys obrotów.
log

Z moich obserwacji wynika - że zawór n75 wpada w tym momencie w oscylacje, i powoduje to na przemian przeładowania i komputer tnie wtedy mi dawki wtrysków (zejdą np. z 19 ms do 14 ms, aż do kolejnego wstania do 19 ms, aż silnik rozkręci się do tych 3 tys obr - tak wynika z logów).. I o ile takie skakanie dawek na benzynie nie jest aż tak odczuwalne, to na gazie już tak, mam słabego kompa gazowego..

Zapodaje drugiego loga z tej sytuacji, w tym przypadku zaobserwowałem, że do 2 tys obrotów turbina ładnie wstaje (duty cycle 99%), po przekroczeniu tych obrotów wpada na wartości ~70 % i tam skacze przez zakres w/w problematycznych obrotów.
log
log2


A tak zachowuje się autko przy pedale w podłogę, log do 3,5 tys obr
log do 3,5 tys full gaz

Mam nadzieję, że ktoś podpowie co zrobić, może wymienić n75 na nówke sztuke ze sklepu? Z tych logów przynajmniej jak dla mnie - nowego w tym temacie - moze wynikac ze sie przycina.. ale z drugiej strony to tylko w tych obrotach? I do tego już podmieniłem na drugi i to samo..

A może gruszka na turbinie jest zle wyregulowana?

Tu log co sie dzieje podczas tych wydarzeń na kanale 002...
kanal 002
Pomóżcie :D

edit/
Jakby co to świece nowe, cewki podmieniane na inne wszystkie 4 i to samo, jedyne co nie wymieniłem jeszcze w tym aucie to przepustnicy i modułu zapłonowego.

Logi są zrobione na benzynie, nie na gazie. Zrobiłem teraz jeszcze jednego loga, patrzcie na niego od 50 sekundy. Tak jak wyzej, 2 tys obrotow, polowa gazu, i rozpedzenie sie do 3 tys obrotow.
log od 50 s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jak się otwiera przepustnica na logach przy tym szarpinięciu, a tak nawiasem też mam silnik po remoncie i turbo i powiem ci że czasem mam tak samo jak ty z tym że ja mam wszystko wymienione każdy czujnik pompa paliwa oleju n75 dv itd.

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwiazalem problem, nie dawal mi spokoju, i mialem w piwnicy jeszcze jeden zawór n75.. Wsadzilem go i wydaje sie byc duzo lepiej, nie robilem jeszcze logów, ale już na sluch to wychodzi.

Patrzalem wczesniej tez na przepustnice, i nic nadzwyczajnego tam nie widzialem, tez przeszlo mi to przez mysl.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności