Jump to content
Sign in to follow this  
dawidevl

Szarpnięcia od 2 do 3 tys. obr 1.8t AEB

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Witam

    Od dłuższego czasu walcze z jednym problemem.
    Dzieję się to gdy jedzie się np. na trójce 2 tys obr. i da okolo 1/2 gazu, by przyśpieszyć.

    Wtedy do 3 tys pojawiają się delikatne szarpnięcia, i słychać przy wyłączonym radiu pracę turbiny, że jest włączana i wyłączana.
    Uwaga - dzieję sie to tylko w jednym polozeniu pedału, jak wolniej przyśpieszam takie coś nie ma miejsca - tak samo jak dam pedał do podłogi - jest spokój.

    Auto jest nie dawno po remoncie, i co warto wspomnieć - ma chipa.
    Co już podmieniałem? Wymieniłem cały dolot od filtra do turbo i wszystkie wężyki, podmieniłem n75 - go podejrzewam najbardziej, a dałem drugi, niby sprawny jak sprawdzalem na stole.. , podmieniłem przepływke - to samo.

    Auto jest niedawno po remoncie:
    Wymieniona turbina na regenerowaną, rozrząd i kupa innych, w sumie niepotrzebnych rzeczy, generalnie kilka tysiaków.

    Chcąc przedstawić wam sytuacje zamieszczam loga 025 z przyśpieszania od 2 do 3 tys obrotów.
    log

    Z moich obserwacji wynika - że zawór n75 wpada w tym momencie w oscylacje, i powoduje to na przemian przeładowania i komputer tnie wtedy mi dawki wtrysków (zejdą np. z 19 ms do 14 ms, aż do kolejnego wstania do 19 ms, aż silnik rozkręci się do tych 3 tys obr - tak wynika z logów).. I o ile takie skakanie dawek na benzynie nie jest aż tak odczuwalne, to na gazie już tak, mam słabego kompa gazowego..

    Zapodaje drugiego loga z tej sytuacji, w tym przypadku zaobserwowałem, że do 2 tys obrotów turbina ładnie wstaje (duty cycle 99%), po przekroczeniu tych obrotów wpada na wartości ~70 % i tam skacze przez zakres w/w problematycznych obrotów.
    log
    log2


    A tak zachowuje się autko przy pedale w podłogę, log do 3,5 tys obr
    log do 3,5 tys full gaz

    Mam nadzieję, że ktoś podpowie co zrobić, może wymienić n75 na nówke sztuke ze sklepu? Z tych logów przynajmniej jak dla mnie - nowego w tym temacie - moze wynikac ze sie przycina.. ale z drugiej strony to tylko w tych obrotach? I do tego już podmieniłem na drugi i to samo..

    A może gruszka na turbinie jest zle wyregulowana?

    Tu log co sie dzieje podczas tych wydarzeń na kanale 002...
    kanal 002
    Pomóżcie :D

    edit/
    Jakby co to świece nowe, cewki podmieniane na inne wszystkie 4 i to samo, jedyne co nie wymieniłem jeszcze w tym aucie to przepustnicy i modułu zapłonowego.

    Logi są zrobione na benzynie, nie na gazie. Zrobiłem teraz jeszcze jednego loga, patrzcie na niego od 50 sekundy. Tak jak wyzej, 2 tys obrotow, polowa gazu, i rozpedzenie sie do 3 tys obrotow.
    log od 50 s

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    sprawdź jak się otwiera przepustnica na logach przy tym szarpinięciu, a tak nawiasem też mam silnik po remoncie i turbo i powiem ci że czasem mam tak samo jak ty z tym że ja mam wszystko wymienione każdy czujnik pompa paliwa oleju n75 dv itd.

    Edited by janekg16

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Rozwiazalem problem, nie dawal mi spokoju, i mialem w piwnicy jeszcze jeden zawór n75.. Wsadzilem go i wydaje sie byc duzo lepiej, nie robilem jeszcze logów, ale już na sluch to wychodzi.

    Patrzalem wczesniej tez na przepustnice, i nic nadzwyczajnego tam nie widzialem, tez przeszlo mi to przez mysl.

     

    Pozdrawiam :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy