goalabek Zgłoś #1 Napisano 12 Czerwca 2018 Witam, jakiś czas temu wjechałem z prędkością 70km/h w wielkie dziury na drodze. Były posiane na całej jezdni to przejechałem przez nie wszystkimi kołami, no i jak można było się spodziewać coś pokrzywiłem w zawieszeniu, bo kierownicę miałem z 20 stopni skręconą w prawą. Pojechałem do warsztatu i jako tako nie było nic widać że jest skrzywione, może delikatnie przedni lewy drążek kierowniczy. Ustawiłem więc zbieżność i po maszynie mam idealną zbieżność względem czujnika skrętu, ale podczas jazdy mam lekko skręconą kierownicę w prawą, minimalnie ale jednak. Nie wiem czemu tak jest, może powinienem mimo wszystko wymienić ten skrzywiony drążek, ale chyba zbieżność i tak powinna wyjść dobrze po ustawienu. Zauważyłem też że samochód niepewnie prowadzi się na drodze, cały czas muszę lekko korygować kierownicę co jest cholernie męczące. Teraz pytanie co mogłem uszkodzić że ma duży wpływ na prowadzenie samochodu a nigdzie nie ma luzu, dodam jeszcze że felgi się nie pokrzywiły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goalabek Zgłoś #2 Napisano 21 Czerwca 2018 Widzę że żaden z forumowiczów nie zna odpowiedzi na moje pytanie. Dodam jeszcze że ostatnio zauważyłem że czasami kierownicę mam prosto podczas jazdy a czasami lekko w prawą. Ostatnio też zauważyłem że przy dużych prędkościach w długich zakrętach mam takie wrażenie jakby wiatr bujał samochodem, a przy lekkim hamowaniu w zakręcie takie zjawisko nie występuje. Ostatnio podniosłem samochód jeszcze raz i szarpałem za koła i w tylnych kołach niby nie ma luzu ale bardzo "miękko" ruszają się tylne koła. Czy jest możliwe że wyrobiły się od uderzenia na dołku tylne tuleje wahaczy, a nie mają luzu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #3 Napisano 22 Czerwca 2018 a sprawdzałeś amortyzatory , sprężyny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goalabek Zgłoś #4 Napisano 22 Czerwca 2018 właśnie nie, bo w sumie to na szybko robiłem, jutro sprawdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #5 Napisano 22 Czerwca 2018 Hej, na pewno wymień to co widzisz, że jest uszkodzone (ten drążek). Cała reszta - tego na oko nie ocenisz, nie ma szans. Tutaj jest mowa o dokładności rzędu poł milimetra lub mniej. Kiedyś przywaliłem w dziurę (nie Passatem), większość zawieszenia po tym musiałem wymienić (wahacze, drążki, łączniki, poduszki). Geometria była idealna (sprawdzana w kilku zakładach) a... i tak ściągało. Ostatecznie wymieniłem amortyzatory i dopiero pomogło. Może się okazać, że ta geometria 3D jest bardziej dokładna i coś wykaże. Generalnie ciężki temat. Widzę, że w Irlandi również się zdarzają ciężko zniszczone drogi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goalabek Zgłoś #6 Napisano 23 Czerwca 2018 Właśnie tutaj jest problem z geometrią 3d, bo Irlandia jest w sumie zacofanym krajem. A drogi tutaj dużo gorsze niż w Polsce ? szczerze to nie uśmiecha mi się wymieniać wszystkiego po kolei w zawiszeniu, bo jeżeli bym musiał to wolę samochód zmienić nawet na taki sam. Ceny usług w Irlandii są takie duże że mogą mi takie koszty wyjść że lepiej auto zmienić niż naprawiać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #7 Napisano 11 Listopada 2018 Odnowie troszkę temat.Mianowicie od jakiegoś czasu kiedy ruszam autem w trasę szczególnie powoli na początku jazdy po małych nierównościach np.kamieniach,kostce brukowej słychać ewidentnie stukanie z prawej strony.Stuka intensywnie ale co?Na stacji diagnostycznej po dość szczegółowym sprawdzeniu nie wyszło nic wszystko jak nowe.Spotkał się ktoś z takim problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #8 Napisano 11 Listopada 2018 2 godziny temu, 1285 napisał: Odnowie troszkę temat.Mianowicie od jakiegoś czasu kiedy ruszam autem w trasę szczególnie powoli na początku jazdy po małych nierównościach np.kamieniach,kostce brukowej słychać ewidentnie stukanie z prawej strony.Stuka intensywnie ale co?Na stacji diagnostycznej po dość szczegółowym sprawdzeniu nie wyszło nic wszystko jak nowe.Spotkał się ktoś z takim problemem? Ja tak mam. Byłem teraz w ASO i się okazało że to z przekładni kierowniczej. Zamówili już nową i czekam na wymianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #9 Napisano 11 Listopada 2018 1 godzinę temu, brono napisał: Ja tak mam. Byłem teraz w ASO i się okazało że to z przekładni kierowniczej. Zamówili już nową i czekam na wymianę. Mam wrażenie że gdy silnik się zagrzeje robi się ciszej.Czy u Ciebie jest podobnie?U mnie wyraźnie słychać od strony pasażera a u Ciebie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #10 Napisano 11 Listopada 2018 Mi stuka z okolic lewego koła. Rozgrzanie nic nie zmienia. Stuka głównie przy skręconych kołach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auto85 Zgłoś #11 Napisano 11 Listopada 2018 Moze to lozysko mcpersona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #12 Napisano 11 Listopada 2018 No właśnie sporo tego a może to a tamto?Ciężko to zdiagnozować.Niby wszystko ok a tłucze się czasami jakby coś biło o podłogę.Znajomy mówił że miał przypadek że amortyzator tak się właśnie tłukł.Nie chcę wymieniać na ślepo po kolei bo wszytko jest nie wybite i raczej nic mi chyba nie grozi aczkolwiek przeszkadza to na pewno.Im dłużej jeżdżę tym autem tym bardziej się do niego przyzwyczajam ale po przesiadce z b6 jeśli chodzi o zawieszenie to jednak b6 bije b8 .W starym aucie miałem felgi 17 z oponami 225/45 i było o wiele lepiej niż w tym .Trudno sprawdzę jeszcze może faktycznie jest luz na kolumnie ale wyraźnie słyszę stuk bardziej z prawej strony.Może trafi się jeszcze ktoś kto miał już podobny problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #13 Napisano 22 Listopada 2018 Dnia 11.11.2018 o 17:36, brono napisał: Mi stuka z okolic lewego koła. Rozgrzanie nic nie zmienia. Stuka głównie przy skręconych kołach. Dziś zostawiłem auto w serwisie. Będą wymieniać przekładnię kierownicza. Niby z niej pochodzą u mnie stuki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auto85 Zgłoś #14 Napisano 26 Listopada 2018 I co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #15 Napisano 27 Listopada 2018 No i wymienili i stuki się skończyły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach