Skocz do zawartości
mkpol

diesel Gruszka turbo - zakres pracy

Rekomendowane odpowiedzi

Temacik mam nader ciekawy i póki co żadnego pomysłu o co chodzi. Dla jasności autko jeździ i nic się nie dzieje. Cycek, którego kupiłem ma dłubnięty soft przez jakiegoś paprocha z Bierunia. Chcę zrobić nowy soft u Cinka albo Aligatora, ale zanim to zrobię chciałem wgrać oryginalny soft. No i teraz do rzeczy. Przy rutynowym sprawdzaniu parametrów silnika okazało się, że, gruszka turbo ma zupełnie inne napięcia niż podawane w ELSA. Zakres pracy jest taki sam, ale zamiast mieścić się między 0,7-3,7V, zawiera się między 1,2-4,2V. Oczywiście pierwsza myśl - gruszka się kończy więc wymieniamy profilaktycznie. Wymiana, adaptacja, napięcia książkowe, krótka przejażdżka i P0299 niedoładowanie turbiny. Wymiana na starą gruszkę - auto jedzie jak złoto.

No i teraz pytania:

- Czy ktoś spotkał się z przypadkiem działania gruszki przy innych napięciach, niż fabryczne?

- Czy jest jakaś możliwość regulacji sztangi, bo z tego co widziałem to nie ma.

- Czy da się jakoś inaczej zmienić napięcia na gruszce, niż tylko przez zmianę wysunięcia sztangi?

- Czy jest możliwe, że częścią zmiany softu przez tego "tjunera" była ingerencja w gruszkę?

Pytam bo nie wiem czy wgrywając oryginalny soft, albo jadąc do Cinka na zrobienie programu nie nasram sobie w kieszeń i nie wyjadę z błędem doładowania.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzeglądałem to do czego mam dostęp w tej chwili i zadaje się, że to problem z niepoprawną mapą w sofcie - czyli mapa napisana pod uszkodzony lub zmodyfikowany czujnik w gruszce (można przesunąć jego charakterystykę lekko podważając blaszki mocujące plastikową część). Może być też tak, że adaptacja nie jest wykonywana poprawnie ale tu znów wracamy do punktu softu - VCDS pokazuje, że jest ok ale soft nie ma "adaptacji" tylko zapisane jakieś sztywne wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tych blaszkach mowa?

obraz.png.e95fe33e57232732b79d746b0e06b4ef.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tak przynajmniej wynika ze schematów dostępnych w sieci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wgrany oryginalny soft (i tak bym to zrobił przed wizytą w cinsofcie) jutro testy. Jeśli macie rację to powinien wyskoczyć błąd doładowania, bo na razie gruszki nie zmieniłem.

image.thumb.png.6ff2e3281f9c4f8338fde9c8939a4136.png

image.thumb.png.988f256b10eeb2285bd2e7ad24a0069b.png

 

Płakać nie ma po czym, bo mapa wyglądała tak ...

image.thumb.png.b236606182d95077598d384df28f6a7c.png

 

EDIT: mkpol 21.06.2018

10 dni jeżdżenia i nic. Autko śmiga jak złoto. Już widać pierwsze pozytywy wgrania oryginalnego softu. Auto mniej pali (sic!), wydech powoli zaczyna się przeczyszczać. Raz (zaraz pierwszego dnia) wyskoczył mi błąd elektryczny czujnika położenia sztangi P2563. Było to na wolnych obrotach i zimnym silniku. Nic się nie zaświeciło, auto jechało normalnie. Pokazał się tylko standardowy komunikat o awarii systemu start stop. Od razu wyłączyłem funkcję biegu jałowego (błąd złapał w momencie puszczenia gazu przy dojeżdżaniu do skrzyżowania). Oczywiście gruszka nadal pracuje w zakresie napięć 1,2 - 4,2V. Pojeżdżę do sierpnia i założę nową gruszkę. Zobaczymy czy w ogóle coś się zmieni. Jeśli na nowej gruszce będzie ok, to stara obowiązkowo pójdzie do rozbiórki, bo bardzo jestem ciekaw co tam jest inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W moim silniku (BMR) była regenerowana turbina. Wyczytałem na tym forum, że powinno się przeprowadzić jej adaptację (mam 3 piny na wtyczce). Jednak w VCDS nie posiadam grupy 120. Jak wchodzę w BS i wybieram zakładkę adaptacja, to jakie powinny być napięcia w poszczególnych ustawieniach sztangi? na zassanej mam 3,75V, na zgaszonym 0,61V. TO jest okej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcia masz jak najbardziej OK.

A co do mojego przypadku to gruszka wymieniona 2 tygodnie temu na nową i zonk. Nadal sporadycznie wyskakuje błąd P2563. Dzieje się to tylko przy schodzeniu do niskich obrotów (przy ok 850 obr / min). Auto jedzie normalnie i żeby kontrolka zgasła nie trzeba nawet gasić silnika, wystarczy się zatrzymać powoli i już. Nie mam pomysłu, ale ponieważ autko śmiga to nie będę się tym kompletnie przejmował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcia powinny być takie przy turbinie od 170/177KM grucha na luzie 3,4-3,7V na podciągniętej na maxa to 0.65-0.8V jak nei masz tak to musisz wyregulować pytanie czy dałeś adaptacje turbo co każdy o tym zapomina. Właśnie w CFFB swoim wkładałem turbinkę od 170/177KM GTC1549vz. I też miałem ten sam błąd przy zaciągniętej na max gruszce 0.94v na luzie 3.9V chwilkę zabawy i udało się książkowe 0.75v na zaciągniętej 3,57v na luzie :) Powinieneś mieć to w pamięci. Dużo tunerów o tym zapomina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@KLICHO adaptację oczywiście robiłem. Ale nie wiem o jakiej zabawie piszesz. Sztanga nie ma możliwości regulacji. Chyba że ma, a ja jestem ślepy :)Możesz coś więcej napisać?

obraz.png.e40a08259522fc0bd342f9aa80a681b1.png

 

Trochę się zeszło, ale też do dzisiaj trwałą walka z problemem. Po wymianie gruszki i jej regulacji tak, żeby miała właściwe napięcia przez 2 tygodnie wszystko było ok. Po czym jak tylko temperatury spadły poniżej 10 stopni na zimnym silniku przy dohamowaniu spiralka i błąd elektryczny gruszki P2563, przy czym auto jechało normalnie a po chwili spiralka zgasła. Raz czy dwa zdarzył się też błąd niedoładowania. Gruszka sprawdzona, węże podciśnienia sprawdzone, N75 sprawdzony, pompa podciśnienia sprawdzona. Dla potomnych. Winny okazał się zawór podciśnienia przy chłodnicy spalin. Był nieszczelny i odbierał podciśnienie z układu. W efekcie i hamulce były słabsze, ale do tego się można niestety szybko przyzwyczaić i jak silnik był zimny i zimno było na dworze to się działy takie cuda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę to zajęło, a jakie to już teorie żeśmy mieli :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności