Skocz do zawartości
Kuba2000

Turbo późno wstaje AWX-analiza logów

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, w swoim awx-ie już trochę zrobiłem, przepływka, czujnik temp cieczy chłodzącej, wiązka czujnika temp paliwa, zaślepienie podciśnienia egr, podciśnienie gruszki turbo. Sprawdzałem vagiem grupe 11 bs wychodzi prawidłowo n75 działający, sztanga rusza się, płynnie nie nagle. Podpinałem wężyk+strzykawkę 100ml i również pracuje prawidłowo, aby rozruszać geometrię (profilaktycznie). Na wolnych obrotach turbo pompuje mniej niż wartość zadana (prawie 0.1 bara). prawidłowa wartość jest powyżej 2200 obr (1.3 bara), najwięcej wychodzi 1.9 bara i przeładowuje przez prawie cały zakres obrotów. Przy robieniu logów na 3 przy 3950 obr wpadł w notlaufa. Czytałem w cholerę tematów na forach vaga i mój jedyny pomysł to źle ustawiona sztanga turbo. Pytanie czy jeśli tak jest to mogę ogarnąć to na aucie sam? kręcąc minimalnie i robiąc logi aby uzyskać +/- serie? Jakieś inne pomysły co to? http://www.vaglogi.pl/log-011_X71HN9E.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy logowaniu wyskoczył błąd.  Późnie butowałem, na 4 przy ponad 100 zmniejszała się moc ale nie wywalał błąd i z niższej prędkości jechał ok.

 

83791EDB-B5B2-4831-BD83-5FF1B87A3CAF.jpeg

Edytowane przez Kuba2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiłem dzisiaj podciśnienie klapy gaszącej, którą przy okazji rozruszałem strzykawką z wężykiem, aby sprawdzić czy nie jest zupełnie zawalona. Niby chodziła bez problemów, ale obejdzie się bez klapy gaszącej. Poprawił się dół bo nie trzeba tak "dusić" gazu, przy gaszeniu nie trzepie gorzej niż wcześniej, albo nawet mniej, natomiast nadal mam wrażenie że troszkę mu brakuje do serii od dołu. Posiada ktoś "wzorowe" logi AWX-a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik Ciśnienia doładowania pada. 160 PLN. bosch. Jak puszczałem pedał gazu to ciśnienie spadało, ale zaworek był otwarty na max. nawet przy wolnych obrotach.Najlepiej podmień od kogoś i sprswdź to tylko parę minut roboty.

Edytowane przez pankos2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, bodino napisał:

Z twoich logów wynika że turbina przeładowuje... zrób komplet logów i wrzuć.

 

Wiem że turbo przeładowuje, ogólnie analizowałem dane z bloków pomiarowych, to przepływka minimalnie zawyża poza tym wszystko jest ok.

56 minut temu, pankos2 napisał:

Czujnik Ciśnienia doładowania pada. 160 PLN. bosch. Jak puszczałem pedał gazu to ciśnienie spadało, ale zaworek był otwarty na max. nawet przy wolnych obrotach.Najlepiej podmień od kogoś i sprswdź to tylko parę minut roboty.

Masz jakiś numer części? Dla mnie nie problem kupić, na forum insignii czytałem o tym samym, ale że to zupełnie inny silnik to nie miałem pewności. I gdzie mniej więcej znajduje się ten czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tą świadomość, natomiast auto było już wcześniej z problemem u mechanika, zostawione 700zł ogarnął czujniki poprawiło się, ale to jeszcze nie to. Dla mnie jedyna opcja to ten czujnik ciśnienia bo już nie ma co być, wtryski poza 1 ktory ma -1.5 maja bdb korekty. Sam napisałeś że turbo Ci nie doładowuje i też masz problem, nie jest to uszczypliwe ale logi nie pokazują problemu? Czytałem na forum insignii o takiej samej sytuacji jak moja, ale potraktowałem to z przymróżeniem oka ze wzgledu na zupelnie inny silnik tamtem 2.0 CR chyba bi turbo po chipie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=4898

Tutaj jest opisana sytuacja jak u mnie, słaby dół. Po robieniu tych logów rozruszałem gruszkę strzykawką 100ml nie robiłem logów po tym i nie sprawdzałem czy wpada w notlaufa. Jakie jeszcze logi pomogą w diagnozie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli cały komplet logów? Myślałem o jakichś konkretnych grupach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę podpiąć się do tematu, bo u mnie też do 2tys/min nie dzieje sie praktycznie nic, auto jedzie jak wolnossący, potem coś tam się dzieje ale ok 3tys. czuć jak by go coś hamowało.. Dodam ze nie wpada w tryb awaryjny.. :)

logi w załączniku. Auto 1,9 TDI AJM

log 003 008 011.csv

Edytowane przez pawel23sp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, sprawdze jutro przepływke i zamienie n18 z n75, jak nie to, to dalej macanka. Najlepiej oddac auto fachowcom, mysle o chip  tuningowcach, oni reguluja wszystkie parametry itp. To tylko moje zdanie, 3majmy temat do rozwiazania. Moje logi sa w temacie 1.9awx tryb awaryjny, logi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy sztanga turbiny na biegu jalowym przy wciskaniu pedalu gazu powinna pracowac? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do testu pracy sztangi masz grupe 011 BS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktos ktory jest do awx? 

 

5f9590cd61ab6ae4880e998f33fdf0544cb14695962ff272c4cf6be81f92b56a (1)

 

7339c566678d6b71bf024cd9386464af84e4e83d9c159d2d6a78ea560f88b50c (1)

 

 

 

Czemu 1 ma 2 wyjscia a drugi 3?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są tu tylko jakieś cyferki więc co i jak???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat dalej nie rozwiązany, pogłębił się. Logów nie zrobiłem jeszcze, podejrzewam turbo. W tym momencie tuż po odpaleniu czy ciepły czy zimny turbo nie działa odcina na 3 przy 80 km/h przy 3 tys obr i wyskakuje błąd 17964 (o ile dobrze pamiętam) niedoładowanie. Dmucha 0.2-0.4 bara, po chwili jazdy (bez analogii raz kilometr a raz pięć) zaczyna dmuchać potrafi dmuchnąć 1.2 bara. Od dołu zanim turbo dmucha jedzie przyjemnie, tak do 1800-2000 jest jakaś dynamika. Jak turbo już zacznie dmuchać to tak od 2500-2600 ładnie idzie do czerwonego pola, chociaż nie wgniata tak jak wgniatał, żeby nie odcięło go trzeba go na 2 bujnąć ponad 3 tys. Podciśnienie sprawne i działa jak trzeba (wymieniłem wężyk który pękł w ciągu ostatnich 2-3 tyg od N18 idący do trójnika), wywaliłem zaworek zwrotny przy filtrze powietrza przy (chyba) n239, mocno ograniczał podciśnienie. Obserwowałem na bieżąco parametry w grupie 003 i 011, w grupie 3 wszystko w normie, przepływka zawyża ze względu na zaślepione podciśnienie egr poza tym wszystko ok. w grupie 11 ostatnia wartość teoretycznie zachowuję się prawidłowo. Ze względu na to że turbo przeładowywało podejrzewam że przez moją dynamiczną jazdę coś się "odetkało" i niestety jest gorzej, wcześniej odcinało na 4 przy 120, teraz jak się rozpędzi do 100, to pojedzie bez notlaufa. Wymiana turbo pomoże? Co robić, bo przyznaje że męczy mnie bardzo ta sytuacja, chcę go "ratować" a jak na razie jest lipa. Które grupy logów zrobić?

Odpinałem przepływkę-bez zmian, map sensor jest nowiutki boscha, żadnych błędów poza niedoładowaniem nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może nieszczelny masz układ dolotowy i turbo nie potrafi osiągnąć zadanego ciśnienia? Na wejściu i na wyjściu z intercoolera nie jest upaprane olejem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rura wychodząca ma jakąś nieszczelność, jest jakiś olej, ale była wymieniana na nową z aso za 435zł ! Ale nawet jakby dmuchało mniej, ale żeby dmuchało od "początku" tak jak z fabryki, a nie od 2.5 tyś. Poza tym mała nieszczelność nie ma wpływu na to że nie ma mocy tuż po odpaleniu, a moc pojawia się dopiero po czasie. Przeszukałem kilkaset wątków na forum i tylko raz był temat jak u mnie i to bez rozwiązania. Nieważne czy zimny czy ciepły nie jedzie po zgaszeniu, dopiero po czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Które grupy, tuż po odpaleniu kiedy turbo nie dmucha i dociągnąć do 3 tyś czy jak już turbo łaskawie zacznie dmuchać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności