Jump to content
Kuba2000

Turbo późno wstaje AWX-analiza logów

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Siemka, w swoim awx-ie już trochę zrobiłem, przepływka, czujnik temp cieczy chłodzącej, wiązka czujnika temp paliwa, zaślepienie podciśnienia egr, podciśnienie gruszki turbo. Sprawdzałem vagiem grupe 11 bs wychodzi prawidłowo n75 działający, sztanga rusza się, płynnie nie nagle. Podpinałem wężyk+strzykawkę 100ml i również pracuje prawidłowo, aby rozruszać geometrię (profilaktycznie). Na wolnych obrotach turbo pompuje mniej niż wartość zadana (prawie 0.1 bara). prawidłowa wartość jest powyżej 2200 obr (1.3 bara), najwięcej wychodzi 1.9 bara i przeładowuje przez prawie cały zakres obrotów. Przy robieniu logów na 3 przy 3950 obr wpadł w notlaufa. Czytałem w cholerę tematów na forach vaga i mój jedyny pomysł to źle ustawiona sztanga turbo. Pytanie czy jeśli tak jest to mogę ogarnąć to na aucie sam? kręcąc minimalnie i robiąc logi aby uzyskać +/- serie? Jakieś inne pomysły co to? http://www.vaglogi.pl/log-011_X71HN9E.html

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Jaki błąd wyskoczył?

    U mnie jest niedoładowanie i nie mogę sobie poradzić...?

     

    Edited by bodino

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Przy logowaniu wyskoczył błąd.  Późnie butowałem, na 4 przy ponad 100 zmniejszała się moc ale nie wywalał błąd i z niższej prędkości jechał ok.

     

    83791EDB-B5B2-4831-BD83-5FF1B87A3CAF.jpeg

    Edited by Kuba2000

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Zaślepiłem dzisiaj podciśnienie klapy gaszącej, którą przy okazji rozruszałem strzykawką z wężykiem, aby sprawdzić czy nie jest zupełnie zawalona. Niby chodziła bez problemów, ale obejdzie się bez klapy gaszącej. Poprawił się dół bo nie trzeba tak "dusić" gazu, przy gaszeniu nie trzepie gorzej niż wcześniej, albo nawet mniej, natomiast nadal mam wrażenie że troszkę mu brakuje do serii od dołu. Posiada ktoś "wzorowe" logi AWX-a?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Z twoich logów wynika że turbina przeładowuje... zrób komplet logów i wrzuć.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Czujnik Ciśnienia doładowania pada. 160 PLN. bosch. Jak puszczałem pedał gazu to ciśnienie spadało, ale zaworek był otwarty na max. nawet przy wolnych obrotach.Najlepiej podmień od kogoś i sprswdź to tylko parę minut roboty.

    Edited by pankos2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001
    7 godzin temu, bodino napisał:

    Z twoich logów wynika że turbina przeładowuje... zrób komplet logów i wrzuć.

     

    Wiem że turbo przeładowuje, ogólnie analizowałem dane z bloków pomiarowych, to przepływka minimalnie zawyża poza tym wszystko jest ok.

    56 minut temu, pankos2 napisał:

    Czujnik Ciśnienia doładowania pada. 160 PLN. bosch. Jak puszczałem pedał gazu to ciśnienie spadało, ale zaworek był otwarty na max. nawet przy wolnych obrotach.Najlepiej podmień od kogoś i sprswdź to tylko parę minut roboty.

    Masz jakiś numer części? Dla mnie nie problem kupić, na forum insignii czytałem o tym samym, ale że to zupełnie inny silnik to nie miałem pewności. I gdzie mniej więcej znajduje się ten czujnik?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Nie będę się sprzeczał, bez kompletu logów to naprawa metodą prób i błędów.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Mam tą świadomość, natomiast auto było już wcześniej z problemem u mechanika, zostawione 700zł ogarnął czujniki poprawiło się, ale to jeszcze nie to. Dla mnie jedyna opcja to ten czujnik ciśnienia bo już nie ma co być, wtryski poza 1 ktory ma -1.5 maja bdb korekty. Sam napisałeś że turbo Ci nie doładowuje i też masz problem, nie jest to uszczypliwe ale logi nie pokazują problemu? Czytałem na forum insignii o takiej samej sytuacji jak moja, ale potraktowałem to z przymróżeniem oka ze wzgledu na zupelnie inny silnik tamtem 2.0 CR chyba bi turbo po chipie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    U  mnie okazało się że jeden nowy wężyk podciśnienia miał wadę (mała dziurka) po wymianie wszystko jest OK. U Ciebie zawór N75 nie potrafi zbić ciśnienia...

    Często przy uszkodzonym czujniku MAP jest problem z falującymi obrotami na biegu jałowym i częściej występuje niedoładowanie jak przeładowanie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=4898

    Tutaj jest opisana sytuacja jak u mnie, słaby dół. Po robieniu tych logów rozruszałem gruszkę strzykawką 100ml nie robiłem logów po tym i nie sprawdzałem czy wpada w notlaufa. Jakie jeszcze logi pomogą w diagnozie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    2 minuty temu, Kuba2000 napisał:

    http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=4898

    Tutaj jest opisana sytuacja jak u mnie, słaby dół. Po robieniu tych logów rozruszałem gruszkę strzykawką 100ml nie robiłem logów po tym i nie sprawdzałem czy wpada w notlaufa. Jakie jeszcze logi pomogą w diagnozie.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Czyli cały komplet logów? Myślałem o jakichś konkretnych grupach.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
    Rok prod: 2009

    Pozwolę podpiąć się do tematu, bo u mnie też do 2tys/min nie dzieje sie praktycznie nic, auto jedzie jak wolnossący, potem coś tam się dzieje ale ok 3tys. czuć jak by go coś hamowało.. Dodam ze nie wpada w tryb awaryjny.. :)

    logi w załączniku. Auto 1,9 TDI AJM

    log 003 008 011.csv

    Edited by pawel23sp

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Mam ten sam problem, sprawdze jutro przepływke i zamienie n18 z n75, jak nie to, to dalej macanka. Najlepiej oddac auto fachowcom, mysle o chip  tuningowcach, oni reguluja wszystkie parametry itp. To tylko moje zdanie, 3majmy temat do rozwiazania. Moje logi sa w temacie 1.9awx tryb awaryjny, logi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Czy sztanga turbiny na biegu jalowym przy wciskaniu pedalu gazu powinna pracowac? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Do testu pracy sztangi masz grupe 011 BS

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Wie ktos ktory jest do awx? 

     

    5f9590cd61ab6ae4880e998f33fdf0544cb14695962ff272c4cf6be81f92b56a (1)

     

    7339c566678d6b71bf024cd9386464af84e4e83d9c159d2d6a78ea560f88b50c (1)

     

     

     

    Czemu 1 ma 2 wyjscia a drugi 3?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Są tu tylko jakieś cyferki więc co i jak???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy