Skocz do zawartości
tygrys1111

Codzienne wypalanie dpf

Rekomendowane odpowiedzi

Ale to nie tylko EGR. Mogą lać wtryski... może być wiele rzeczy.

Jakie mogą być powody, że diesel bez dpf'u kopci, mocno kopci? No i te powody musicie u siebie posprawdzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Coś w tym musi być. Generalnie u mnie nie puszcza ani dymku - nawet podczas wypalania. 

Jakiś czas temu po wymianie pompowtrysku poszła chmura z rury - ale myślę, że to po awarii wtrysku się tam coś zadziało.

W załączniku wrzuciłem screeny z vcds-a odnośnie DPF. Czy wg Was widać coś tam dziwnego ??

Zrzut ekranu 2018-09-14 o 12.39.14.png

Zrzut ekranu 2018-09-14 o 12.37.59.png

Zrzut ekranu 2018-09-14 o 12.37.19.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie szukajcie problemu w dpf, tyko w silniku. Jeżeli w grupie 106 wartość sadzy szybko rośnie to oznacza że silnik dymi. A tego nie będzie widać ponieważ dpf wszystko zatrzymuje i ci chwilę się wypala 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Diagnostyka silnika, wtryski, turbo, nieszczelności itd.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, musimy szukać problemu w silniku a nie w dpfie. Jutro możliwe że będę czyścił Egr przynajmniej mam taki plan ;) Powiedzcie co wam tu wrzucać, jakie logi itd żeby wykluczać poszczególne elementy. Mam cały czas podpięty Obdeleven podczas jazdy, także wszystko mam jak na dłoni tylko żeby ktoś obcykany okiem rzucił ;) Słuchajcie czy Egr otwiera się płynnie do różnych ustawień czy poprostu jest albo otwarty albo zamknięty, bo u mnie właśnie tak działa, otwarty, zamknięty.

Tak wyglądają moje wtryski, a szczerze nie mam pojęcia czy dobrze czy źle, wiem tylko że po podliczeniu ma być jak najbliżej zera ;)

wtryski.png

Edytowane przez tygrys1111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te korekty mówią, że pora na sprawdzenie wtrysków w warsztacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przepuścił przez te wtryski Liqui Moly 2666 na początek. Ale zamiast dolewać do zbiornika puściłbym preparat prosto do układu zasilania. I po takim czyszczeniu bym sprawdził ponownie korekty.

Aktualnie normy jeszcze nie przekraczają. Z tego, co pamiętam to norma jest +/- 1,5.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem dzisiaj w trakcie czyszczenia egr i kolektora, niby wszystko mam w porządku żadnych błędów nie wywala ale chciałem wam pokazać jak wygląda kolektor, przepustnica i egr.

Chyba najwyższy czas na czyszczenie ;)

 

 

IMG_20180916_111812.jpg

IMG_20180916_113501.jpg

IMG_20180916_113507.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki przelot?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.06.2018 o 16:57, tygrys1111 napisał:

Ciągle wywala taki błąd:

 

 IMG_20180625_162133.jpg

IMG_20180625_162138.jpg

Dobra, już znalazłem, 275tkm.

No to u siebie chyba w najbliższym czasie zrobię grubszy serwis z okazji wymiany oleju i może też coś przeczyszczę.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Krawcol82 napisał:

może też coś przeczyszczę.

Za wczasu kup nowe uszczelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładny przebieg 278822km, o ile nie kręcony ;)

Uszczelki jutro rano kupię i będę składał, słuchajcie to cholerstwo na pewno nie miało prawa działać bo było strasznie zasyfione i teraz po czyszczeniu jest jakaś możliwość tego sprawdzić czy działa? Pewno kabelki od aku i podłączyć ale jest tam 5 pinów i cholera wie do których.

 

IMG_20180916_155909.jpg

IMG_20180916_155925.jpg

1537107067843565592767.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to nie działało, to byś o tym na pewno wiedział. Po montaŻu warto zrobić adaptacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem właśnie po wymianie egr. Niestety, ale nic się nie zmieniło. Dpf wypala się co jakieś 50-60 kilometrów. U mnie pojawił się jednak błąd p1065.

A tak wyglądał mój egr.

 

20180919_152155.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, mario_wawa napisał:

U mnie pojawił się jednak błąd p1065.

https://a4-klub.pl/topic/361406-błąd-p1065-pomoc-dla-wszystkich-z-trzęsącą-budą/?tab=comments#comment-5015645

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten post z błędem p1065, natomiast u mnie z obrotami nic się nie dzieje. Dzisiaj byłem u kolejnego specjalisty od vw, który zajmuje się elektroniką. Podłączył komputer, powiedział, że jeden wtrysk jest słabszy, ale to nie jest przyczyną. On twierdzi, że przyczyną jest słaby dpf. Powiedział, że nie da się idealnie zregenerować dpf-a i on się szybko zapycha i dlatego tak często się wypala. Jego rada to usunięcie dpf-a i kłopoty znikną...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, mario_wawa napisał:

Powiedział, że nie da się idealnie zregenerować dpf-a i on się szybko zapycha i dlatego tak często się wypala. Jego rada to usunięcie dpf-a i kłopoty znikną...

Fajny mechanik... porada typu "boli ręka, to odetnijmy i nie będzie boleć". Żeby go głowa od myślenia czasem nie rozbolała, bo...

 

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, truna napisał:

Zmień mechanika. 

To nie jest mój mechanik, tylko warsztat polecony przez znajomego. Po podłączeniu komputera pokazał mi, że na wolnych obrotach ciśnienie wynosiło 18, natomiast powinno podobno wynosić 3. Dpf się wypalal kilka godzin wcześniej, a z tego odczytu wynika, że już był pełny. Po wyjechaniu z warsztatu i przejechaniu jakis 10 km rzeczywiście się zaczął wypalac ponownie. 

Problem polega na tym, że nie mam mechanika, który by mi powiedział, że wie co jest przyczyną częstego wypalania i wiedziałby, co z tym zrobić. Ponioslem już jakieś koszty, teraz niektórzy radzą sprawdzić wtryski, ale nie ma pewności, że to pomoże. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności