Skocz do zawartości
Max30

Błąd katalizatora - P0420 - 000 - Efficiency Below Threshold

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jeśli temat już się pojawił to przepraszam, liczę na waszą pomoc. 

Mianowicie, 

Pojawił się błąd katalizator, który wygląda Tak, 

001056 - Catalyst System; Bank 1 P0420 - 000 - Efficiency Below Threshold Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 201635 km Time Indication: 0 Date: 2012.10.11 Time: 18:51:18 Freeze Frame: RPM: 2264 /min Load: 29.8 % Speed: 100.0 km/h Temperature: 98.0°C Temperature: 34.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.097 V Readiness: 0000 0000

Ktoś mógłby pomoc mi ustalić usterkę? Jest to tylko i wyłącznie znak, że katalizator powoli kleka? Słyszałem sugestie mechaników i sondzie lambdzie bądź czynnikach, 

Z góry dziękuję za pomoc.

Screenshot_20180604-121602.png

Edytowane przez Max30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak kolego z katalizatorem?

u mnie w 1.8 tsi wywala też błąd zbyt niskiej sprawności ale jak jezdze ponizej 2 tys obrotów, srednio cyklicznie co około 1000 km wychodzi błąd.

 

U mnie przeszło po wymianie wszystkich cewek świece też miałem nowe . Widocznie było lekkie wypadanie zapłonu i z tego sonda zbierała błędny pomiar. Testy sondy i kata są ok

 

sprawa rozwiązana, katalizator lekko zużyty, naprawione tanim kosztem, emulator sondy lambda pod autem. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz kod silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BZB....  w 2008 nie było CDAA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprosiłbym o poradę. Kupiłem passacika jakieś 4 miesiące temu. 142 kkm za sobą, sam przejezdzilem jakieś 8kkm. W tym czasie robiłem drobne rzeczy świece itp. jakieś 2 tyg temu zapaliła się kontrolka check engine. Błąd P0420. Mechanik usunął błąd. Niestety zaświecił się ponownie po 3 dniach. Od tego czasu jeżdżę ze świecąca, bo w sumie nic się nie dzieje. Spalanie w normie, tak samo obroty. Żadnych spadków mocy i odczuwalnych efektów. Przeczytalem kilka tematów, ale w sumie dalej nie wiem co zrobić. Kupować nowy, zamiennik. Jeździć z tym normalnie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam passata b6 2.0 tsi i również u mnie już dwa razy w ciągu 2 miesięcy głównie wtedy jak wyjadę w trasę pojawił się błąd katalizatora tzn.''Katalizator sprawność poniżej minimum''Zapal sie tylko kontrolka check engine i nic więcej się nie dzieje.Moc i praca silnika jest normalna.Mechanik mówił mi że może to usunąć ze sterownika silnika i już ten błąd nie wróci.Inaczej czeka mnie ponoć wymiana katalizatora Co sądzicie ?????

Świece zapłonowe mają przejechane raptem ze 15 tys km

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam problem, jestem świeżo po wymianie świec ale nic to nie dało.

check pojawia się średnio raz w tygodniu zazwyczaj jak jade długo stała prędkością 

 

Mam problem z błędem P0420, tylko u mnie pomaga zalanie PB98 zamiast PB95. Na 95 check engine pojawia się co około 200-300km. Silnik 2.0 TSI 200km

Co może być przyczyną sonda czy katalizator? Świece wymieniałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego oddałem do mechanika. Coś mówił, że jakiś błąd w zadanej mieszance paliwa. Wyregulował i check engine na szczęście znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na wstępie uprzedzę, że jestem laikiem i swoją wiedzę opieram głównie o to co wyczytałem w internecie.

Posiadam Passata CC z 2008 roku z silnikiem 2.0 TSI(CAWB - jedna sonda lambda) i skrzynią tiptronic. Silnik nie bierze oleju i ma 280 tys km przebiegu.

 

Od co najmniej połowy roku co 400-500km pojawia mi się check engine(P0420 - niska sprawność katalizatora) zazwyczaj przy jednostajnej jeździe w okolicach 100km/h. Zauważyłem też, że silnik ma zauważalnie mniej mocy i turbina wstaje tak od około 3 tys obrotów. 

Orientowałem się jakie mam wyjścia i chciałbym wybrać najlepsze. Przede wszystkim chcę przyrostu mocy chociaż do tej serii.

1. Downpipe, emulator sondy i wycięcie katalizatora - DP od turboworks to koszt około 550 zł.

2. Wycięcie katalizatora i wstawienie sportowego katalizatora 200cpsi Euro 4.

 

Chciałbym żeby obeszło się bez wizyty u tunera, bo ze względu na przebieg i skrzynie boje się podnosić moc. 

 

Czy wstawienie emulatora sondy wystarczy do usunięcia błędu P0420? 

Czy wstawienie downpipe i wycięcie katalizatora będzie miało negatywne skutki dla silnika?(przeładowanie turbiny, branie oleju itp).

Czy będzie konieczna korekcja mapy po wstawieniu downpipe?

Czy osiągi silnika poprawią się po wstawieniu metalowego katalizatora 200cpsi(podobno 2 razy bardziej przepuszcza spaliny).

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blad p04200 w 1.8tsi cjsa.

Zawsze pojawia się u mnie z błędem DTC 14916.

Kasuje a po czasie wraca.

Przebieg 207kkm.

Spalanie raczej w normie. Srednio 8-8.5l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności