Skocz do zawartości
PiotrekPiotrek

TSI - trwałość

Rekomendowane odpowiedzi

Temat rzeka. W internecie głosy na dwie strony - zależy mi na opiniach użytkowników, którzy mieli okazję przekroczyć swoimi TSI te 100-150 tysięcy. Rozważam zakup 1.4 tsi 125 km (a właściwie pewnie będzie to już 1.5 tsi 130 km bo na 1.4 nie można już składać zamówień). 

Także pytanie czy przy zakładanej eksploatacji na poziomie 30k rocznie i kupnie auta na 5-6 lat jest sens pchać się w TSI? Czy lepiej dołożyć do diesla (tu niestety boję się problemów z odpsrzedażą za kilka lat). Zostaje jeszcze pytanie na ile 1.5 TSI jest zbliżony konstrukcyjnie do 1.4 tsi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechane 65k, silnik pracuje ładnie. Postanowiłem jednak olać zalecenia producenta co do wymiany oleju raz na 30k, ja leje co 10k. Nie zbiednieję, a silnik na pewno się nie pogniewa.

Edytowane przez Dean

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie dopłacał chyba, że chcesz DSG. Wtedy lepiej brać 2.0 TDI, bo tam jest lepsza skrzynia niż w 1.4 i 1.8 TSI oraz 1.6 TDI.

Po 6 latach będziesz miał okolice 200 tyś km więc czysto teoretycznie różnica w kosztach paliwa to będzie około 10.000 zł (zakładając, że TSI spali około litr więcej). Jeśli śmigasz w trasie mimo wszystko warto się rozejrzeć za dieslem inaczej to bez sensu.

1.5 TSI to gruntownie zmodernizowany silnik i wiele wspólnego z 1.4 nie ma. Inny układ smarowania, inna turbosprężarka (z łopatkami kierowniczymi jak w dieslu lub... Porsche Turbo), inna głowica, wyższe ciśnienie wtrysku i co ważne - nowe auta mają już filtr GPF (przynajmniej tak wynika z ETKA). Jak dla mnie za dużo potencjalnych punktów zapalnych.

Oczywiście jeśli piszemy o nowym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na GPF może jednak warto poczekać chwilę, już są sygnały że niektórzy producenci w nowych samochodach mają problemy.

Elektronika sypie błędami a ASO nie wiedzą co robić. Jak w VW przy pierwszych adblue. Technicznie GPF przy DPF'ie prawie nie ma nic do roboty i powinien być dużo trwalszy ale...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest prostszym rozwiązaniem - póki co ;)

https://procarmanuals.com/vag-ssp-558-close-coupled-petrol-particulate-filter/

Tak czy inaczej w tej chwili 1.4 TSI jest lepszym wyborem, nie wiem czy nawet nie bezpieczniejszym jak TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności