Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu miałem zastrzeżenia, ale obecnie przebywając na urlopie z małym dzieckiem mam jakąś masakrę...

Problemem jest mało wydajna praca ukladu klimatyzacji... Długo trzeba czekać aż zacznie być w aucie znośnie, dłużej aż będzie przyjemnie, a żeby leciało lodowate powietrze musi minąć około 20-30min... Miałem różne samochody więc mam odniesienie, a na codzień porównuję z Kia Venga z manualną klimą, w której po kilku minutach po wcześniejszym przewietrzeniu pojazdu z nawiewów leci  wyraźnie zimę powietrze, takie jak w moim pass po 15min, po kolejnych 3min w kia mam lodówkę a w pas może po 20-30 a może nie... Ogólny dramat... Jesteśmy w tym samym czasie na wakacjach tymi samochodami więc różnica jest kolosalna...

Układ klimatyzacji był dopełniony w maju, brakowało z bodajże 600 jednostek jedynie 20, ozonowanie, nowy filtr kabinowy, Pan od klimy sprawdził węże, najważniejszy był lodowaty, ogólny brak uwag...

Vcds widzi dwa błędy ale związane są z brakiem bcm i czujnika jakości powietrza, bo panel climatronic mam 3aa, wszystkie adaptacje ok

Dopiero zacząłem zgłębiać temat więc proszę o rady ew korekty, ale analizując wskazania ciśnienia w układzie i temperatury mam już obiekcje... Temp że wszystkich czujników są ok, takie jak ogólna temp powietrza, w czasie działania klimatyzacji powoli maleją, u mnie temp za parownikiem po ok godzinie pracy klimatyzacji to ok 17 stopniu a tu posano o dosłownie kilku więc coś jest nie tak, tak samo ciśnienie mam około 6bar z nawiewów leci letnie powietrze... Po kilku minutach jazdy wzrasta powoli do około 8 bar potem 10 12 leci zimne i potem spada do 6 i tak 6 i 6 10 6 12 6 8... Klimą na lo nawiew max, ustawienie na środkowe nawiewy na max AC bez zmian... W momentach kiedy wzrasta do 8 / 10 leci zimniejsze, jak wróci do 6 to biada... Czy to obroty podczas jazdy dają moc sprężarce i dlatego się podnosi wyżej? Czy jakieś czujnik szwankuje? Czy kompresor/sprężarka nadaje się na złom?...

Zamieszczam przykładowe zdjęcia auto po około 10km jazdy potem ok 30mon pracy na postoju w cieniu...

 

IMG_20180727_220519.jpg

IMG_20180727_220513.jpg

IMG_20180727_221333.jpg

IMG_20180727_220902.jpg

IMG_20180727_203551.jpg

IMG_20180727_203308.jpg

IMG_20180727_203220.jpg

IMG_20180727_203123.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.06.2017 o 23:14, casuss napisał:

Trochę się nad tym zastanawiałem i jeśli zawór jest padnięty to można odczytać w VCDsie: Compressor load w okolicach 3Nm, Refrigerant pressure w oklicach 7 do 10 bar (po odpaleniu silnika wzrasta nieznacznie do ok 2 bar lub nie zmienia się).

Czy znajdzie się dobra dusza która posiada vcds i sprawny climatronic, który działa, chciałbym porównać te wartości jak powinny wyglądać w dobrze chłodzącym układzie... Wszystko wskazuje na to, że wariuje mi zawór sterujący...

Edytowane przez kruszan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wejść w "menu serwisowe" w panelu (AC/Econ + nawiew do góry).

Lewe pokrętło (od temperatury kierowcy) na kręcić aż pokaże się na lewym wyświetlaczu wartość 10.0
Pokrętłem środkowym kręcić aż pokaże się wartość 10.1 - masz wtedy odczyt ciśnienia w układzie. Zaraz po uruchomieniu auta i włączeniu klimatyzacji powinno być około 10 - 13 bar. (Kanał 10.0 to temperatura parownika, zaraz po odpaleniu zbliżona do temperatury otoczenia, później spada nawet do 3*C).

Jeśli ciśnienie nie wynosi około 10 bar pomimo, że wnętrze jest nie schłodzone, wejdź w kanał 11.0 - prąd na kompresorze zadany, 11.1 - prąd na kompresorze aktualny, 11.2 - prąd na kompresorze maksymalny. W moim przypadku 11.2 = 840 co oznacza, że dla maksymalnego obciążenia prąd wynosi 0,84 A. Jeśli wartość 11.0, 11.1 i 11.2 są do siebie zbliżone to po stronie sterowania jest wszystko OK i można przyjąć, że problem jest po stronie kompresora.

Jeśli 11.0 i 11.1 są poniżej 11.2 to po prostu panel nie wysterowuje kompresora i należy się szukać po stronie elektrycznej.

Ogólnie w takiej analizie należy wykazać się choć minimalną znajomością układów chłodniczych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kruszan Podjedź do porządnego warsztatu zaraz po tym jak klimatyzacja "pracuje", żeby odciągneli czynnik z olejem i napełnili bez oleju (zapewne zejdzie około 10 - 15 gram). Zakładam przeolejony układ.

@chriso Sprawdź zamiast momentu obrotowego kompresora (który jest wartością obliczoną, a nie wynikającą z pomiaru) ciśnienie w układzie. Jeśli wszystkie przewody są ciepłe (nie gorące) to nie ma sprężania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też uczynię, póki co jeszcze jedna fotka około godzina jazdy w aucie chłodno daje się wytrzymać ale lodowate powietrze to nie jest, jest do wytrzymania ale nie jest to rewelacja...

 

IMG_20180728_165350.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ciśnienie dla temperatury 33*C więc raczej to jednak temperatura komory silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś się orientuje co oznaczają litery na oznaczeniach kodowych na sprężarce? W moim Passacie zainstalowana jest sprężarka 1K0820859M na portalach jest sporo używanych i regenerowanych sprężarek o różnym oznaczeniu kodowym np. 1K0820859T, 1K0820859D, 1K0820859E. Czy ktoś się orientuje co oznaczają te oznaczenia literowe i czy ew. sprężarki są zamienne? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. To i ja zasięgne porady od Was. U mnie podobna sytuacja ja u kolegow wyżej. Klima zalacza sie po przejechaniu kilkunastu kilometrow i jak go troche pokrece na obrotach. Uklad szczelny, nabity nowym czynnikiem, wentylatory sie załączaja. Czy to moze byc wspomniany wczesniej zawor sterujacy  w sprezarce? Tylko ze gosciu od klimy podłączal komputer i nie bylo zadnych błędów. Co o tym sądzicie ?

P_20180730_195740.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo błędów nie będzie. Poza tym jeśli sprawdza w momencie kiedy klima chłodzi to wszystkie parametry będą ok. Odstaw auto do mechanika, niech postoi ze 2 dni i sprawdza zaraz po odpaleniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko. Potrzebuje nr katalogowy sprężarki klimy do VW b6 2.0 tfsi , kod silnika BWA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat jak sprawdzal błędy to klima zaniemogła ? juz i tak postanowilem ze zregeneruje sprężarke i dam znac co z tego wyniknie. 

Warto wymienic osuszacz jak juz czynnik  jest wyciągnięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale dopiero przed finalnym napełnianiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanko na pasie przednim mam nalepke ze powinno byc  ukladzie 600g czynnika i jak bylem za pierwszym razem to ściągnął mi 550g i nabil te 600g. A teraz jak pojechalem aby mi wyciągnął ten czynnik przed demontażem sprezarki to wyszlo go 775g jak to mozliwe?

P_20180806_121025.jpg

P_20180806_120956.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie, wracam do mojego problemu bo zaczyna mnie irytować..

Pasek ma nalatane 65k km, mam go od nowości i korzystam z niego tylko na jakies rodzinne wyjazdy..

sprawa ma się tak..

test 1. na postoju przy załaczonej klimie gdy odpuszczam nogę z gazu np z 3k obrotów słychać jakby: świst, wycie (nie mylić z piszczeniem), przedmuch, coś w deseń zaciąganej uszczelki lub właśnie zacierającego się łożyska.. jak zejdzie na jałowe obroty dźwięku nie słychać..

test 2. jak wyłączę climatronik dźwięku nie ma przy puszczaniu nogi z gazu

test 3. obroty ok 3-4k obrotów puszczam nogę z gazu przy załączonym climatroniku  (słychać wycie jak obroty spadają) i zanim spadną do jałowych wyłączę climatronik to w momencie wyłączenia climatronika dźwięk znika i problemu nie ma..

macie jakies sugestie, dźwięk pochodzi ewidentnie gdzieś z prawej części motoru tj. na wprost siedzenia pasażera..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w komorze silnika nic nie słychać to prawdopodobnie rezonans w układzie (czyt. drgania rurek spowodowane np przytykającym się zaworem sterującym). Jeśli wydajność jest ok to bym nie ruszał. Na gwarancji wymieniano z tego powodu kompresory ale podobno problem wracał po kilkunastu tysiącach km (przeczytane na forum Golfa).

Słyszałem też o opcji przeolejenia układu - skutek używania automatów do napełniania ale to zweryfikuję dopiero w przyszłym roku jak podjadę do jakiegoś lepszego serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% ASO nie można wierzyć ale to oni robili mi wszystkie serwisy klimatyzacji Ba problem trwa od półtora roku pół roku temu byłem na sprawdzeniu klimatyzacji odgrzybianie olej itp i jest tak samo choć może minimalnie sytuacja pogorszyla ale może to subiektywne odczucie. Myślałem że może to łożysko ale teoretycznie łożysko wyko by cały czas Chociaż nie wiem jakie na nie działają przeciążenia, może pod obciążeniem nie wydaje tego dźwięku a jak auto wrzucę na luz i zacznie spadać z obrotów to wtedy jest ten dźwięk. 

Radek wszystko działa bez zarzutu tylko ten dźwięk irytujący jest może mi ktoś wytłumaczyć jak działa ten zawór jakie są ewentualne objawy jego uszkodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja o to wycie pytałem niezależnie kilku speców i doszli niezależnie do wniosku, że jest za dużo oleju. Do mojego nie chcę mi się jechać, bo ma zbyt krótko otwarte więc poczekam na wiosenny serwis.

Sam zawór jest sterowany elektrycznie przez sterownik (panel). Spróbuj gdy wyje zmniejszyć temperaturę (zwiększy obciążenie kompresora, zaworek zmieni pozycję) i zapewne hałas ustanie - to by dodatkowo potwierdzało, że to jest jego wina. U mnie tak właśnie jest ale póki co "olewam" to ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiem mamy zmniejszyć temperaturę w czasie spadania obrotów silnika z 3000 do 800 i sprawdzić czy dźwięk zniknie?? U mnie ten dźwięk pojawia się tylko przy spadaniu obrotów na biegu jałowym albo wciśniętym sprzęgle w momencie gdy obroty opadają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, gdy wyje zmniejsz temperaturę i powinno przestać wyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem

nic się nie zmieniło, choć faktycznie jak zmieniam temperaturę z np 24 na 18 robi się ciszej w kabinie.. niemniej "mój" dźwięk jest dalej słyszalny w tle..

a któryś z kolegów miał problem z tym łożyskiem? mógłby opisać pierwsze objawy jakie towarzyszyły usterce??

wczoraj podjechałem do znajomego technika w ASO i na słuch potwierdził że mogą to być początki kończącego się łożyska.. dziwi tylko że przy takim przebiegu.. ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności