Skocz do zawartości
dawidevl

Logi - czy mam chipa?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Zapodaje logi na dole -  nie wiem czy w moim aucie nie mam chipa (?).

Mam problemy z zapętlaniem wtrysków..  Na logach z obd2 pokazuje czasy wtrysków 21.68, gdzie na instalacji gazowej podczas jazdy na pb dochodzą one do 28ms - nie rozumiem tego, czemu tu i tu pokazuje cos innego.

Gdzieś wyczytałem, że przepływka w serii utrzymuje 120g/s / 5000 obr.. Ja mam troche więcej..

Może ta przepływka zawyża? Czy duty cycle powinno się trzymać tak u góry?

Dodam, że turbina po regeneracji, nowe świece, cewki podmieniane (bo lubi przerywać po przekroczeniu, 4 tys oraz od 2-3 tys obrotow - nie jest to mocno odczuwalne, ale jednak), TIP nowy, pozostale rzeczy dolotu sprawdzone, n75 wymieniony (wczesniej bylo wskazanie oscylacyjne na logach), dv sprawny, podcisnienia okej, przepustnica wyczyszczona.

Moje prośby:

- Cisnienie paliwa chyba nie ma wplywu przy przyspieszaniu na czasy wtrysków, bo wtedy silnik pracuje w open loop i nie bierze pod uwage wskazan sondy lambda - czy sie myle?

- Ocena logów czy moje autko ma chipa, albo czy warto wymienić przepływkę..  - aż nie chce mi sie wierzyć, bo autko w polsce na pewno nie miało tego robionego (kupione od znajomego, ktory w 2014 sprowadzil to z niemiec)

- jesli ma chipa - to pozostaje mi go wywalić, bo więcej z tego problemow niz pozytku - ale jak? Wrzucić oryginalny wsad, tylko czy dam rade to zrobić kablem VAG KKL, albo lepiej zawieżć kompa do człowieka, który sie tym zajmuje?

 

Bardzo proszę o odpowiedź na moje pytania, bo denerwują mnie już problemy z ustawieniem instalacji gazowej która już od samego początku jak została założona w tym aucie to nie chodzi prawidłowo, tylko szkoda że juz nie mam gwarancji na nią.. (według opinii innych gazowników - albo doprowadzić do stanu oryginalnego benzyne (ten prawdopodobny chip), albo wymienić sterownik gazowy, ale wybieram zdecydowanie to pierwsze, bo mam gofasta, i nie podpasuje do tej instalacji zadnego innego stera ;/)

 

Serdecznie pozdrawiam! :)

http://log.malonetuning.com/chart/233434#H8KLCADDokMTWwIDTcKLw5EKw4IwEATDv8Olwp43w5Bgwq3DtVtCHsKiPWLCoMOmSnLClcOqw5drKsKIwo87M8OrHF3DpX5JwplNLMKyLsKVw5B5NDhLSS%2FDvkxQw6TDjCUow5PDl8OkBxc1KmYzYUvDrcKBwrHCmTBNw6bDuUNUUsK8w6l%2BwqnCrH%2FDglnDtDhiw4AJB8KMOHvCkMOdwrPCsMKqw5RlTsOaKsObe8O%2FBsKSwq3DoUPCnQAAAA%3D%3D

Edytowane przez dawidevl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.06.2018 o 03:51, dawidevl napisał:

Cisnienie paliwa chyba nie ma wplywu przy przyspieszaniu na czasy wtrysków, bo wtedy silnik pracuje w open loop i nie bierze pod uwage wskazan sondy lambda - czy sie myle?

E to wiesz co, wyobraź sobie że jesteś silnikiem, masz dostać odpowiednią dawkę paliwa. Daje Ci ją wtryskiwacz, który jest otwarty przez XX.XXms.I teraz zastananów się czy gdy będzie cisnienie np. 2bar a ma być 3bar, dostaniesz tą samą ilośc paliwa do przejedzenia :)  co do open loopu to są dwie opcje:

1) sonda zwykła

2) sonda szerokopasmowa

w 1) zazwyczaj sonda nie ma nic do gadania, poza momentem gdy sonda pokaże naprawdę niskie wartości (poniżej 0.5V), wtedy komp zacznie korygować.

w 2) cały czas sonda ma coś do gadania.

Dnia 3.06.2018 o 03:51, dawidevl napisał:

- Ocena logów czy moje autko ma chipa, albo czy warto wymienić przepływkę..  - aż nie chce mi sie wierzyć, bo autko w polsce na pewno nie miało tego robionego (kupione od znajomego, ktory w 2014 sprowadzil to z niemiec)

Tego z tych logów nie da się wyczytać czy masz chipa czy przepływka jest zła. Do tego trzeba jeszcze log dynamiczny turbo (003+025). Swoją drogą jeśli masz AEB to z tego co kojarze komp nie powinien pokazać czasów dłuższych niż 16.32 (choć fizycznie były one dłuższe). Po prostu tak były te ECU zrobione że więcej nie pokazywały. U ciebie jest 21.68, może nowszy jakiś ECU, nie wiem. Ale też wygląda że ma pewną wartość graniczną 21.68 której nie przekracza.
 

 

Dnia 3.06.2018 o 03:51, dawidevl napisał:

- jesli ma chipa - to pozostaje mi go wywalić, bo więcej z tego problemow niz pozytku - ale jak? Wrzucić oryginalny wsad, tylko czy dam rade to zrobić kablem VAG KKL, albo lepiej zawieżć kompa do człowieka, który sie tym zajmuje?

w AEB to raczej tylko druga opcja, ale lepiej zadzownić do zakładów tuningujących i dopytać. Nie jestem tunerem, ale chyba nawet zmiana kompa na seryjny by pomogła, tylko dojdą pewnie problemy z IMMO itp.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to dla potomnych. Sprobowalem wlożyć seryjny komputer, w celu zobaczenia, jak to autko w ogole jezdzi na serii, tak, masz racje, czasy wtrysków sięgaja wtedy max 16 ms.

Problemów z immo nie ma, bo mam "immo 2" - da sie to wyczytać gdy wchodzi sie w vagcom 17 instruments.. Jesli pisze tylko w zakładce EXTRA - immo ID i 14 cyfr/liczb, to mamy immo 2, a jesli pisze nasz 17znakowy vin, oraz 14znakowy immoid to mamy immo 3..

w przypadku immo 2 nie trzeba sie bawic za duzo przy zmianie kompa, wystarczy zrobic adaptacje  (17-instruments... 10 adaptacje.... wartosc 00 ok save i wychodzimy. i tyle. Wszystko jest ladnie opisane na rosstech

 

No i przejechałem się serią.. Stwierdzam, że jest to za słabe dla mnie, serią jest strach kogoś wyprzedzić, już nie mówiąc o tym, że z 5 muszę zredukować na 3 zeby wyprzedzić szybko ciężarówkę, gdzie na chipie robiłem to na piątce na lekkie muśnięcie gazu..

Chciałem wiedzieć czy mam chip ponieważ mam trudności z ustawieniem instalacji gazowej, ale zdecydowalem ze zakładam go z powrotem i wole sie pomeczyc dalej troszke z tym gazem :)

 

Serdecznie pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pewnie był troche dłubnięty. NIe zrobiłeś w prawdzie logów turbo, a te co zrobiłeś to nie zrobiłeś do 6000RPM. Mimo wszystko autko mysle, że mogło mieć po przepływie ta z 190+, także do serii jest różnica 

No to myślę, że najsensowniej będzie:

a) zrobić deczko korektę softu (pewnie strata mocy jednak będzie)

b) zmienić wtryski Pb i wtedy zrobić korektę

c) ustawić tzw. dotrysk czyli jazdę na Pb. Tutaj dość sporo bo pewnie trochę ponad 4000RPM już by trzeba było lać Pb

d) nie miałem z nimi doczynienia ale bodajże kompy LPG firmy KME coś potrafią podziałać przy petleniu

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności