Skocz do zawartości
Torettoo

1.8T AEB szarpanie przy obciążeniu silnika do około 3 tyś obrotów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich 

pacjent to passat b5 1.8T AEB z 1998r problem jak w temacie czyli szarpie podczas przyspieszania głównie do 3 tyś obrotów czasami jest spokój i jedzie w miare a czasem szarpie tak że mam go ochote do rowu odstawić 

błędy które się pojawiają to

561 czyli  wartość adaptacji regulcaji mieszanki górny dodatkowy próg przystosowania przekroczony STAŁY

544 czyli turbodoładowanie poza zakresem brak objawu nieciągły

co do turbiny to musiałem wymienić rozrząd i zaobserwowałem że dźwignia gruszki nie chciała za bardzo współpracować a turbina była robiona 2.5 roku temu skończyło się na wymianie kolektora turbiny regulacji i wszystko jest z nią ok zlokalizowałem też uwalony przewód odmy wszystko wyciągnąłem wyczyściłem co trzeba to wymieniłem i jest ok wymieniony przy okazji komplet rozrządu i łańcuch i pasek dodam że przed wymianą tego o czym pisze też szarpało. Jeszcze wcześniej zlokalizowałem padnięty zawór DV jeszcze wcześniej poprzedni właściciel podmieniał cewki i było bez zmian zawór n75 miał ostatnio zerwane przewody po podłączeniu błąd komputera zniknął ale problem nadal nie natomiast sprawdzałem i się włącza przewody podciśnieniowy wyglądają ok jeden niepewny do zaworu Dv wymieniłem zastanawia mnie czy przyczyną może być sonda lambda bo patrząc w parametry daje mi do myślenia na biegu jałowym regulacja w zakresie procentowym często rośnie do 25% i w momencie gwałtownego zbicia do 0% silnik spada z obrotów (na biegu jałowym)natomiast dziś szarpie jak opętany ale sonda pracuje w różnych zakresach jeśli jakiś wpływ ma katalizator to jest on pusty obroty czasami są w miare równe a czasami szaleją na jałowym biegu. Moduł zapłonu był już podmieniany i nadal bez zmian 

ma ktoś pomysł co dalej i jak to zdiagnozować konkretnie bez metody wymiany pół auta?? 

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/_PJ6Ir5aHVI" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/kByqzqF1nRc" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi dynamiczne wiecej powiedzą. szczególnie przepływomierz jak mierzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam interfejs autocoma więc mogę ogarnąć parametry przepływki dodam jeszcze ze i na gazie i benzynie jest ten sam problem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że przepływka jest ok odpinałem ją i w sumie szarpie bez wiekszych zmian odpinałem też sonde i powiedzialbym ze było jeszcze gorzej ma ktoś pomysł w czym tkwi problem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze nikt nie pomoże ani nie podpowie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź no chociaż napisz wszystko po polsku... Z przecinkami i kropkami, bo oczy bolą. Na forum jest sporo informacji jak zabrać się za diagnostykę - musisz tylko się przyłożyć i przeczytać kilka tematów w dziale diagnostyka (a nie skrzynia biegów).

No i sprawdź jak ta przepływka działa. Bo na tym filmie to nic nie widać ;) od tego są logi... a nie film. W taki sposób możesz spowodować wypadek... Ułatwię Ci - ma być 120g/s przy 5000 rpm.

A dalsza diagnostyka jest prosta: 1) sprawdź szczelność dolotu (skoro sam znalazłeś więcej niż jeden wąż nieszczelny, to na bank jest ich więcej), 2) podmień przepływkę, 3) podmień sondę. Jak to nic nie da, to masz jescze wtryski, pompę etc... ale to raczej nie problem skoro auto kręci i jedzie powyżej 3k RPM...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności