Skocz do zawartości
maff1995

Szarpanie silnika 3BG 2.3 V5 AZX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanko odnośnie silnika 2.3 V5 (2001r. AZX) 170KM. Gdy silnik jest zimny, na równej nawierzchni czuć przy przyspieszaniu najmocniej od 2-5 biegu przy obrotach 1800-2350/min szarpanie. Samochód posiada gaz, założony 7 tys. km temu. Po nagrzaniu samochodu szarpanie jest mniej wyczuwalne, ale nie znika całkowicie. Męczę się z tym problemem już prawie 5 tys. km i nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny. Po założeniu gazu zostały wymienione świece i cewki, także tu problemu nie ma. Od czasu do czasu wyrzuci SPORADYCZNY błąd katalizatora, ale gazownik mówi, że to normalne przy gazie. Szarpanie występuje i przy benzynie i przy gazie, samochód nie traci mocy tylko szarpie. Drugim problemem jest takie dziwne zachowanie samochodu na biegu jałowym na postoju, pokazuje spalanie ok. 0.9-1.0L/h po czym na jakieś 15-25s podbija obroty i pokazuje 2.7L/h po czym znowu się uspokaja i tak co około 2-3 minuty. Podejrzewam, że może być to gdzieś powiązane z szarpaniem... Lewego powietrza nie dostaje, wszystko odnośnie odmy jest ok... Help :( Czy może być to wszystko od np. przepływomierza albo przepustnicy? Bo będę próbował zamienić z drugiego samochodu z tym samym silnikiem, ale to za jakiś czas a póki co chciałbym się teorytycznie wywiedzieć, gdzie można jeszcze szukać przyczyny. Co do sprzęgła to nie ślizga się, idzie równo, nie szarpie nic (manual), styl jazdy raczej mam spokojny więc nie robię jakichś dziwnych short-shiftingów. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.06.2018 o 16:10, maff1995 napisał:

Witam, mam pytanko odnośnie silnika 2.3 V5 (2001r. AZX) 170KM. Gdy silnik jest zimny, na równej nawierzchni czuć przy przyspieszaniu najmocniej od 2-5 biegu przy obrotach 1800-2350/min szarpanie. Samochód posiada gaz, założony 7 tys. km temu. Po nagrzaniu samochodu szarpanie jest mniej wyczuwalne, ale nie znika całkowicie. Męczę się z tym problemem już prawie 5 tys. km i nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny. Po założeniu gazu zostały wymienione świece i cewki, także tu problemu nie ma. Od czasu do czasu wyrzuci SPORADYCZNY błąd katalizatora, ale gazownik mówi, że to normalne przy gazie. Szarpanie występuje i przy benzynie i przy gazie, samochód nie traci mocy tylko szarpie. Drugim problemem jest takie dziwne zachowanie samochodu na biegu jałowym na postoju, pokazuje spalanie ok. 0.9-1.0L/h po czym na jakieś 15-25s podbija obroty i pokazuje 2.7L/h po czym znowu się uspokaja i tak co około 2-3 minuty. Podejrzewam, że może być to gdzieś powiązane z szarpaniem... Lewego powietrza nie dostaje, wszystko odnośnie odmy jest ok... Help :( Czy może być to wszystko od np. przepływomierza albo przepustnicy? Bo będę próbował zamienić z drugiego samochodu z tym samym silnikiem, ale to za jakiś czas a póki co chciałbym się teorytycznie wywiedzieć, gdzie można jeszcze szukać przyczyny. Co do sprzęgła to nie ślizga się, idzie równo, nie szarpie nic (manual), styl jazdy raczej mam spokojny więc nie robię jakichś dziwnych short-shiftingów. Pozdrawiam

Witam, mam podobny problem z tym silnikiem. Chetnie się przyłącze do pytania by poznać przyczyne szarpania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności