Skocz do zawartości
longmanpl

Passat B8 vs Nowa Insignia vs Superb 3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na wstępie dodam, że przejrzałem cały wątek 'Passat B8 vs Nowy Superb', ale główne rozważania i dyskusje miały miejsce już jakiś czas temu, dlatego pozwalam sobie na nowy wątek z dołożeniem nowej Insignii B do porównania.

Prośba o poradę do wszystkich posiadaczy B8 oraz osób, które w ostatnim czasie testowały Superba i/lub nowego Opla Insignię B.
Mam potwierdzone wyprodukowanie Insignii w silniku 2.0, 260 KM 4x4 8AT, ale pojawiły się wątpliwości, wahania ze względu na otrzymaną oferte na modele B8 w silnikach 1.8 180 KM i 2.0 220KM. Oficjalne potwierdzenie wyprodukowania mam na koniec czerwca.

Auto ma być rodzinnym wozidłem 2+2, gdzie pociechy są jeszcze w wieku wózkowym (2 lata oraz 3 m-ce). Więc jeżdzę rodzinnie albo sam (wtedy tempomat ma ustawione wyższe wartości przelotowe)
Wybrałem w Oplu silnik 2.0, ponieważ zabrakło czegoś trochę słabszego pomiędzy wersją 1.5 a 2.0 260 KM, a nie uznaję silników mniejszych niż 1.8 w tym segmencie aut. Poza tym tylko benzyna - robię poniżej 20 000 km/rok.

Aktualnie jeżdżę Alfą Romeo 159, 2.0 136KM i jest to moja druga Alfa.
Od 6-ciu lat jeżdżę Alfami , najpierw 147 TS w Pb, obecnie 159 SW w ON i jestem fanem tej marki, ale zmieniam podejście ze względu na potrzeby. Ma dla mnie znaczenie wygląd wnętrza - deska, zegary, konsola środkowa, tunel. Z rozpatrywanych marek, ze względu na ilość przestrzeni wybrałem ostatecznie Passata, Superba i Opla, do niedawna była jeszcze Kia Optima GT, ale zrezygnowałem z tej marki. W przypadku Insignii oraz Optimy podaba mi się skierowanie środkowej konsoli w stronę kierowcy.
Na targach Motor Show, biegałem miedzy wybranymi markami z metrówką i mierzyłem przestrzeń na tylnej kanapie oraz bagażnik. Obecnie w Alfie jak posadzę za sobą starsze dziecko, to mam masaż pleców i staram się mieć ustawiony fotel tak, żeby nie całować kierownicy. Z nosidełkiem w bazie (3 miesięczne dziecko) siedzę niemal pionowo (189 cm wzrostu).

Obecnie moje dylematy biorą się w związku z finansowaniem, rabatami dealerów.

Skoda - poprzez firmę, dla której pracuję mam ok. 13% rabatu, niezależnie czy to Skoda Leasing Niskich Rat (Opel Drive Plan) czy typowy leasing z niskim wykupem. Standardowy rabat, jaki daje dealer to ok 5%, u jednego udało mi się dostać jakieś 8.1% jako Kowalski z ulicy. Ubezpieczenie 3.1%, tylko u dealera, aczkolwiek tutaj można próbować mieć swoje jeśli zakres zostanie zaakceptowany, ale VW Bank dolicza ok. 300 zl netto/rok za obsługę takiego ubezpieczenia.

VW - warunki analogicznie takie same jak w Skodzie. VW jest bardziej elastyczny jeśli chodzi o rabaty, aczkolwiek auta są z placu już zrabatowane.

CENY:

VW Passat Highline - 1.8 180 KM - stopniowy DSG z 2017 i 3 Passaty 2.0 220 KM z 6-st. DSG z pełnym R-line.

Wersja 1.8 180 w cenie 136 000 (cena bazowa 172 440) - dealer dorzuca pakiet przeglądów na 4 lata / 60 000km za 1490 zł. Skórzana tapicerka i ogólnie wyposażenie jest bogate. Minusem dla mnie jest w pełni dotykowy ekran na środkowej konsoli, brak pokręteł - nie przekonuje mnie to, ale jeśli macie pozytywne wrażenia z ergonomii użytkowania, będę wdzięczny za opinie.

Wersja 2.0 220 obecna cena 153 000 (bazowa 183 510), być może jeszcze urwałbym 3-4 tysiące. W pakiecie przeglądy na 4 lata lub 60 000 km (zmieszczę się kilometrami), dodatkowa gwarancja 24 mce do 80 000 km. Cyfrowe zegary - nie mam przekonania do tego na 100%, aczkolwiek widziałem u sąsiada w Passacie 280KM.
Jakość materiałów wydaję się najlepsza. Drażni mnie jasne szczotkowane aluminium, które w Superbie Style jest ciemne.
Ekonomia spalania wg producenta i opinii jakie znalazłem, jest lepsza niż w Oplu. Muszę zaakceptować również kolor nadwozia - biały, czarny lub brązowy. Auto b. dobrze wyposażone, ma rzeczy, z których zrezygnowałem w Oplu i nie mam przekonania czy chce za nie dodatkowo płacić w VW.
Z tego co wiem, wewnętrzny R-Line i skora Nappa wyklucza wentylację - mam poważne wątpliwości czy do dobre rozwiązanie. W konfiguracji Superba L&K dobrałem wentylację foteli.
Każda wersja silnikowa ma łopatki zmiany biegów, z których zrezygnowałem w Oplu (być może był to błąd).


Skoda Superb 2.0 220KM Style po rabacie niecałe 143 000 brutto ze 164100 z konfiguracji, wersja L&K 170700 po rabacie niecałe 149000.
Rata miesięczna wypada wyżej niż w Oplu, ale tu opłata wstępna liczona jest od ceny po rabacie (leasing niskich rat na 3 lata przy takich samych założeniach. W L&K jest dużo Piano Black, w zasadzie najwięcej ze wszystkich rozpatrywanych modeli, a nie przepadam za tym - preferuje bardzie matowe wykończenie.

W Superbie czy też w B8 nie ma wszystkich 'bajerów', które są w Oplu w standardzie we wskazanej wersji wyposażenia. Ubezpieczenie wypada taniej w VAGu i jest jakis % szans na własne ubezpieczenie. Napędy na przednią oś, mniejsze spalanie niż Opel. Auta do bólu praktyczne, największy bagażnik w całej trójce oczywiście Superb za nim Passat. Natomiast jeszcze nie mogę się przekonać do wnętrza obydwu marek - dla jednych to zaleta, ale dla mnie jakoś nudno. Za to jakość wykończenia  i spasowanie może być lepsza niż w Oplu.
 

Insignia Elite - po rabacie ok. 146 500 brutto (cena konfiguracji 173450) w programie finansowym Opel Drive Plan (czyli Easy Drive lub Leasing Niskich Rat). Wg info od dealera i specyfikacji programu, w pakiecie są przeglądy, naprawy, części (w tym tarcze i klocki), filtry, płyny (pewnie oprócz płynu do spryskiwaczy). Brak wyłączeń. Gwarancja przez cały okres (w moim przypadku zakładam 3 lata użytkować auto), ale jeszcze muszę to potwierdzić. Auto z najładniejszym dla mnie wnętrzem przedniej deski, konsoli i tunelu.
Ubezpieczenie wyliczono dla mnie na ok. 4670 zł/rok. Co ciekawe Pani obsługująca obezpieczenia nie widziała w systemie moich zniżek. Zniżki powinny być powiązane z historią kierowcy w UFG.
Wpłata wstępna 17 345 zl.
Co ciekawe , w Opel Drive Plan użytkowanie auta 4 lata powoduje wzrost raty miesięcznej o 50-60 zł brutto w porównaniu do okresu 3 lat. Coś takiego w VW/Skoda nie występuje.

Wszystkie w/w modele mają adaptacyjne zawieszenie.
Wiem jak jest wyciszone wnętrze w Passacie 280KM HL (jechałem z sąsiadem na narty momentami 200km/h) i bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło - mogliśmy swobodnie rozmawiać. Natomiast jeszcze nie wiem jak jest z wyciszeniem kabiny przy wyższych prędkościach w pozostałych - jazdy testowe przede mną.

W załączniku konfiguracje B8, które otrzymałem od dealera (nie sugerujcie się datami) oraz Insignii i Superba. W Oplu brakuje pakietu zimowego, który został dodany - szyba przednia i kierownica podgrzewana w cenie 1000zl od dealera.

 

Superb_Combi_Style_220KM_16052018.pdf

Passat 180KM123.pdf

Passat 220KM 123.pdf

Insignia_Elite_final_260KM.pdf

Superb_Combi_L&K_220KM_16052018.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Insignia będzie najgłośniejsza z wszystkich tu opisanych.

Osobiście mam Astrę w ODP i samo finansowanie jest ok, w sensie przez cały okres interesuje mnie tylko lanie paliwa. Właśnie korzystam od 3 tygodni z auta zastępczego ze względu na szkodę i sprawnie się to odbyło. 
Nie wiem o co chodzi ze zniżkami do ODP, bo ja w programie dostałem ubezpieczenie na siebie z PZU ale poprzez leasingodawce na cały okres 3 lat, bez zniżkowo/bez zwyżkowe na poziomie 3%. Przez cały okres 3 lat nic się nie zmienia, niezależnie od szkód i zawirowań w cenach ubezpieczeń. W ubezpieczeniu tak AC jak i Assistance jest zawarte wszystko. To plus plan serwisowy pokrywa wszelkie szkody i naprawy tak gwarancyjne jak i nie gwarancyjne przez czas trwania ODP.

Co do podwyższania się raty na czwarty rok, wszystko zależy od wartości rezydualnej auta na koniec trwania ODP. Może być tak, że przyjmują dużą utratę w 4 roku, stąd np. płacisz mniej przy ODP na 3 a więcej przy 4 latach.

Pamiętajmy, że tego typu programy (najmy długoterminowe) to nie standardowe kredyty, spłacamy utratę wartości samochodu, nie samochód.

Jeżeli Cię stać, to pod kątem komfortu dźwiękowego zdecydowanie poszedł bym jednak w kierunku któregoś VAGa.

Możesz też poszukać finansowania typu najem długoterminowy u zewnętrznych dostawców, często wychodzi to taniej bo do wyceny przyjmowana jest cena taka jaką wynegocjujesz, a w tych planach często katalogowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności