Skocz do zawartości
bartek1985

Stuki/trzaski z bagażnika Variant

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu borykam się z problemem dziwnych trzasków dochodzących z bagażnika w moim B8 Variant. 

Problem pojawił się po około pól roku użytkowania, co w moim wypadku oznacza przebieg około 30 - 35 tyś. km. Najpierw dźwięki były cichsze i sporadyczne, z czasem stały się bardziej donośne i częste. Co ciekawe żeby je wywołać nie trzeba wjechać w dziurę wielkości kratera na Marsie, często wystarczy najechać na delikatną nierówność, dylatację na autostradzie czy właz do kanalizacji, czasem nawet wsiadając do samochodu daje się go usłyszeć. Sam dźwięk jest jednorazowy, krótki, ostry, przypominający uderzenie plastiku o szybę czy elementy karoserii. 

Początkowo myślałem że jest to spowodowane jakimiś przedmiotami z bagażnika, jednak po zrobieniu porządku nic nie pomogło. Później typowałem plastikową obudowę klapy bagażnika od wewnątrz samochodu, a dokładnie jej miejsce styku z samą klapą i szybą, zrobiłem prawie po całej jej długości prowizoryczne, ale skuteczne uszczelnienie ale również nic to nie dało. Demontowałem również roletę bagażnika, nie pomogło.

Jeśli chodzi o ASO to szkoda gadać, ich pomoc sprowadzała się jedynie do regulacji klapy ( kiedyś tak skutecznej, że po wizycie na myjni miałem wodę w bagażniku), tudzież do genialnych pomysłów, że to pewnie gaśnica lata po bagażniku. Najlepsze było, że zawsze za każdym razem musiałem ich oczywiście zabrać na jazdę próbną i udowodnić im, że problem rzeczywiście istnieje. Po ostatniej takiej wizycie, sprawa oparła się o dyrektora serwisu, wymieniono spinki z klapie, pomogło na dosłownie jeden dzień.

Aktualnie auto ma 118 tyś. km. za chwilę kończy się gwarancja, a ja chciałbym wreszcie uporać się z problemem.

Czy ktoś z was spotkał się z czymś takim? Dodam od razu, że na pewno nie jest to hałas spowodowany przez tylne zawieszenie, na 100% dochodzi z bagażnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbój rolete w bagażniku wyjąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałeś że zrozumieniem post powyżej? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłoga bagażnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Krawcol82 napisał:

Podłoga bagażnika?

Podłogę bagażnika przesuwałem na to dolne położenie (większa pojemność) i na górne położenie. Nic nie dało. Zresztą czy bagażnik jest pod dach zapakowany czy nie to częstotliwość wydobywania się tego dźwięku jest taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba nic innego nie pozostaje, jak zdjąć tapicerkę i sprawdzić, czy nie ma luźnych kabli pod tapicerką.

Ew wężyk od tylnego spryskiwacza, jeśli przebiega podobnie jak we wcześniejszych Passatach.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.05.2018 o 17:20, Krawcol82 napisał:

No to chyba nic innego nie pozostaje, jak zdjąć tapicerkę i sprawdzić, czy nie ma luźnych kabli pod tapicerką.

Ew wężyk od tylnego spryskiwacza, jeśli przebiega podobnie jak we wcześniejszych Passatach.

Charakterystyka dźwięku wskazuje raczej na coś twardego typu np. plastiki a nie jakby nie było miększego i elastycznego jak przewód czy kabel..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nasmaruj siłowniki od zamykania klapy, np. smarem silikonowym, zwłaszcza ich punkty mocowania do klapy i karoserii. U mnie pomogło, a też ostatnio zaczęło stukać (mam Easy Open).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.05.2018 o 19:43, bartek1985 napisał:

Charakterystyka dźwięku wskazuje raczej na coś twardego typu np. plastiki a nie jakby nie było miększego i elastycznego jak przewód czy kabel..

Na wężykach czasami są zatrzaski, złączki plastikowe itd itp.

Jeśli gdzieś wypiął się uchwyt, wisi na wężyku i lata sobie z nim w lewo i prawo, albo stuka na złączce, to dzwięk będzie inny, niż czegoś miekkiego.

Zawsze warto sprawdzić. Co szkodzi zdemontować tapicerkę boczków bagażnika i sprawdzić? Ew uchwyty w boczkach (o ile są w B8 takie).

Co do kompetencji ASO-u mnie dla przykładu chcieli wymieniać siłownik maski, kiedy maska się ciężko otwierała-o uszkodzonych zawiasach oczywiście nikt nie pomyślał. Po innym serwisie otrzymałem auto bez czynnika chłodzącego w klimie-oczywiście za "napełnienie" skasowali opłatę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat..

Trzaski nie ustały mimo kilku kolejnych wizyt w ASO - tym razem grzebali w słupku C, bez rezultatu. 

Spotkał się ktoś z czymś takim w swoim aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie, na skutek delikatnego skręcania się budy trzeszczały zamki tylnego oparcia kanapy o te pałąki. Owinięcia taśmą rozwiązało temat. Takie pyk ...

Edytowane przez enriquez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mni etez to wystepuje i zastanawia sie skad sie bierze ten halas? Udalo sie rozwiazac problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś coś w temacie może wniesie nowego ? sprawdzę te smarowanie siłowników od klapy bagażnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem odświeżyć temat,

Mam kolejnego B8, też w kombiaku, przy 65 tyś. km pojawił się dokładnie ten sam problem. Zarówno charakterystyka dźwięku jak i moment wyzwolenia dźwięku jest identyczny. 

Dodam tylko, że w poprzednim praktycznie przed samym końcem leasingu, znalazł się kierownik w ASO, który rzeczywiście zajał się problemem a nie zbywaniem i próbowaniem zrobienia ze mnie dziwaka, któremu coś stzrela z bagażniku. Niestety dziś dzwoniłem i okazało się, że już nie pracuje, a ASO nie jest w stanie odkopać co tam zostało finalnie zrobione, że problem ustąpił. 

Udało się komuś namierzyć i usunąć problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie tarabanił plastikowy wspornik w tylnej klapie. Oryginalnie jest zgrzewany i te zgrzewy lubią puścić (foto 01), należy je na nowo zgrzać lub zastosować małe wkręty. Do uszkodzenia dochodzi przy nieumiejętnym zakładaniu maskownicy. Ja dla lepszego efektu podłożyłem jeszcze gumki przy maskownicy tej przy szybie po bokach (foto 02).

 

01.jpg

02.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio przyjeżdżałem przez próg zwalniający i jak opadala tylna ośka coś strzeliło, pomyślałem ze pękła sprężyna amortyzatora i od tamtej pory występują u mnie podobne trzaski przy nierównościach. Ogólnie miałem wgniotke na tym błotniku więc może jakiś spaw albo coś puściło, ewentualnie amortyzatory ale auto stoi prosto i przy progach zwalniających nic niepokojącego się nie dzieje, a stuków nie słuchać. Wiec jedynie jak się jedzie szybciej i na  nierownosciach

Edytowane przez duszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności